ییلاقِ دربند، گردشگاهی فرح بخش در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دربند ییلاقی برای گردشگری در شمال تهران است. جاذبه‎های طبیعی و دیدنی این منطقه خوش آب و هوا در کوهپایه البرز، سالیانی است که پذیرای گردشگران، کوهنوردان و خانواده های بسیاری است که می خواهند ساعاتی را به دور از همهمه شهر به گردش و تفریح بپردازند.
ییلاق دربند

دربند ییلاقی برای گردشگری در شمال تهران است.  جایی که اهالی تهران برای تغییر آب و هوا و گشت و گذار معمولا” سری به آن جا می‎زنند.   محله با صفایی که شاید همه ما لااقل یکی از روزهای خوش مان را در این محل سپری کرده ایم .

ییلاق دربند

جاذبه ای بدیهی

گشت و گذار در راه پر پیچ و خمِ منطقه، از کنار رستورانها و دکه‎های کوچک و بزرگ، و همچنین خرید تنقلاتی مانند تخمه، انواع آلوچه و لواشک وَ همچنین صرف نوشیدنی‎های گرم در فصل سرد در این منطقه، ییلاقِ دربند را به یک تفریحگاه پر از جاذبه‎های گردشگری و توریستی  بدل کرده است.  با دیدنی‎های طبیعی و بافت زیبای کهن در دامنه کوه، که بدیهی است هر کسی را به سوی خود می‎کشاند.

ییلاق دربند

 

ییلاق دربند

پیک نیک رو های دربند

یکی از مقاصد گردشگران برای عزیمت به دربند، گذران ساعت های خوش در کنار خانواده  و یا پیاده روی طولانی ا‎ست. پس ار آنکه شما از میدان سرِبند گذشتید و پیچ و خم رستوران های تکیه زده بر  کوهپایه را رد کردید، به مناطقی خوش آب و هوا می‎رسید که دمی در طبیعتِ منطقه و آب و هوای خوش آن بیاسایید. انواع امکاناتی که برای گردشگران درنظر گرفته شده که گردش تفریحی را راحت تر و دلچسب تر می‎کند، مانند الاچیق ها با امکانات پخت و پز ثابت وَ سرویس بهداشتی.

ییلاق دربند

کوهنوردی از سرِ  بند

اگر شما کوهنورد حرفه ای هستید و می خواهید به قله توچال قدم بگذارید باید از ییلاقِ دربند عبور کنید. می‎توانید. ابتدا به روستای پس قلعه، آبشار دوقلو، پناهگاهِ شیرپلا و در نهایت به قله توچال  با فاصله ۱۷۰۰ متری از سطح دریا در ارتفاعاتِ کوه البرز برسید.

ییلاق دربند

شب های دربند

شب های دربند برای کسانی که طی روز به سبب مشغله های کاری نمی توانند به این محله بروند هم به یاد ماندنی و لذت بخش است . دربند معمولا” در ساعات اولیه تا پاسی از شب پذیرای این دسته از هموطنان است.

ییلاق دربند

خنکای شب و راز و رمزِ نورپردازی‎های رستوران‎ها، و تخت‎هایی که روی رودخانه قرار داده شده‎اند و زمینِ همیشه مرطوب ییلاقِ دربند زیبا، خود یکی از جاذبه‎های دیدنی آن است. حتی گاری‎های کوچک، با سینی بزرگ لبو یا باقالی در فصل سرد که کنار گذرها ایستاده‎اند و سماوری که گوشه‎ای قرار داده شده است ازخاطره های خوش گردش در منطقه دربند است.

حرف آخر

برای گذراندن یک بعد از ظهر خوب و یا داشتن شبِ به یاد ماندنی و خاطره انگیز کنار خانواده و دوستان لازم نیست حتما پول زیاد خرج کنیم و یا به رستورانی چند ستاره بروید. رفتن به نقاط گردشگر پذیر و دیدنی همین تهران که محله دربند نیز از همان دسته است، کفایت می‎کند. امیدواریم در تعطیلات نوروز برای گردشی عصرگاهی و یا شامگاهی به دربند زیبا سری بزنید.

ییلاق دربند

برای خواندن مطالب مرتبط با مجله دلتا همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…