این مدل پرده‌ هر خانه‌ای را زیبا می‌کند!

7
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگامی که به حریم خصوصی احتیاج دارید یا می‌خواهید نور داخل خانه خود را کنترل کنید، یک راه‌حل آشکار وجود دارد.
این مدل پرده‌ هر خانه‌ای را زیبا می‌کند!

استفاده از پرده در خانه شما طیف گسترده‌ای از گزینه‌های طراحی را ارائه می‌دهد که می‌تواند یک اتاق را شیک‌تر، ظریف‌تر و جذاب‌تر جلوه دهد. در این مطلب از دلتا به بیان مدل های مناسب پرده برای دکوراسیون می‌پردازیم.

مدل های مناسب پرده برای دکوراسیون

می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف پرده، هر یک که مناسب دکوراسیون منزل شما است را انتخاب کنید که واقعا باعث می‌شود طراحی داخلی منزل شما جلوه‌ای ویژه پیدا کند.

مدل های مناسب پرده برای سبک مدرن

با فکر کردن در مورد اصول دکوراسیون مدرن، شما به وضوح در تمام تصمیمات دکوراسیون خود به رنگ سیاه و سفید تکیه می‌کنید. سفید قطعا به دلایل مختلف انتخاب مناسبی برای پرده پنجره‌ها است. زیرا، پرده‌های سفید کلاسیک هستند و با همه چیز و هر آنچه شما برای دکور خانه خود استفاده می‌کنید مطابقت دارند. همچنین، سفید بودن پرده‌ها آرامش و ملاحتی خاصی به خانه شما می‌بخشد. به راحتی می‌توانید پرده‌های سفید را در جنس‌های مختلف پیدا کنید.

مدل های مناسب پرده برای سبک کلاسیک

برای پرده‌هایی که می‌خواهید سبک کلاسیک را نشان دهند، از پارچه‌های زیبا و گران‌قیمت، عمدتا ابریشم، مخمل یا ساتن استفاده کنید. اگر می‌خواهید اتاق نشیمن احساسی پر جنب و جوش و هیجان انگیز داشته باشد، می‌توانید پرده‌هایی را به همراه والان در نظر بگیرید. پرده‌های کلاسیک گلدوزی شده یا طرح‌دار نیز عالی به‌نظر می‌رسند.

به‌عنوان یک قاعده، پرده‌های کلاسیک به شکلی آویزان می‌شوند که چین‌ها را تشکیل می‌دهند. تعداد و حجم این چین‌ها بستگی به بافت پارچه دارد. با این حال، هر چه بیشتر بهتر.

مطلب پیشنهادی:  6 شیوه جالب برای دکوراسیون تراس خانه

پرده‌های مناسب سبک شرقی از مدل های مناسب پرده برای دکوراسیون

سبک شرقی بصری به اتاق یک رنگ جادویی و رمز و راز فوق العاده می‌بخشد. سبک‌هایی که در حال حاضر محبوب هستند عبارتند از:

سبک ژاپنی

این سبک ساده‌ترین گزینه برای تزئین منزل با پرده در نظر گرفته می‌شود. پرده‌های سبک ژاپنی در اصل یک بوم باریک هستند که شبیه به پرده‌های عمودی بوده و بر روی دو بند موازی کشیده شده‌اند. با توجه به سادگی این سبک، پرده‌های سبک ژاپنی در سراسر جهان بسیار رایج هستند.

سبک چینی

پرده‌های سبک چینی کم و بیش پرده‌هایی به سبک مینیمالیسم هستند. به‌طور معمول پرده‌های سبک چینی به شکل پارچه برش داده شده‌اند و به اندازه دقیق پنجره هستند. این پرده‌ها در اتاق نشیمن بسیار شیک و جذاب به‌نظر می‌رسند. پارچه آن‌ها می‌تواند از هر رنگ و معمولا با الگوهای دلخواه باشد. بیشتر اوقات، به‌صورت شفاف و ساده دوخته می‌شوند.

سبک عربی

این سبک عمدتا با سایه‌ها، الگوها و رنگ‌های متضاد مشخص می‌شود. پرده‌های سبک عربی عمدتا از زربافت، مخمل، ابریشم و گل‌دار دوخته می‌شوند. آن‌ها یک پالت رنگی غنی دارند که شامل رنگ‌های طلایی، آبی و تمام رنگ‌های شفاف می‌شود. بافت پارچه می‌تواند به‌صورت تک رنگ یا زینتی باشد.

سبک ژاپنی ساده‌ترین گزینه برای تزئین با پرده در نظر گرفته می‌شود. پرده‌های سبک ژاپنی در اصل بوم باریک هستند که در شباهت پرده‌های عمودی بر روی دو بند موازی کشیده شده‌اند. با توجه به سادگی سبک، پرده‍‌های سبک ژاپنی در سراسر جهان بسیار رایج است. سبک چینی پرده‌های سبک چینی کم و بیش پرده‌هایی به سبک مینیمالیسم هستند. به‌طور معمول پرده‌های سبک چینی پرده‌هایی به شکل پارچه برش داده شده به اندازه دقیق پنجره هستند. این پرده‌ها در اتاق نشیمن بسیار شیک و جذاب به‌نظر می‌رسند. پارچه آن‌ها می‌تواند از هر رنگ و معمولا با الگوهای دلخواه باشد. بیشتر اوقات، آن‌ها به‌صورت شفاف و بدون زواید دوخته می‌شوند.

 

7 دیدگاه

  1. ناشناس

    13 آبان 1401 در 7:43 ب.ظ

  2. ناشناس

    14 آبان 1401 در 0:42 ق.ظ

  3. ناشناس

    14 آبان 1401 در 7:55 ق.ظ

  4. ناشناس

    20 آبان 1401 در 11:33 ب.ظ

  5. ناشناس

    21 آبان 1401 در 6:14 ب.ظ

  6. ناشناس

    23 آبان 1401 در 12:21 ب.ظ

  7. ناشناس

    7 آذر 1401 در 1:27 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

امسال چه رنگ فرشی مده؟

در خانه ما ایرانی‌ها فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و به عبارت دیگر می‌توان گفت جزو جدانشدنی در خ…