تهیه شیرین گندمک خانگی به روش بازاری

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گندمک را می‌توان یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پر ارزش دانست و جایگزین خوراکی‌های ناسالم می‌شود و برای شب‌نشینی و مهمانی به عنوان یک تنقلات سالم در اختیار فرزندان قرار دهید.
شیرین گندمک

با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه شیرین گندمک خانگی را یاد بگیرید. گندمک یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و سنتی ما ایرانی‌ها است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. این گندمک در واقع همان دانه‌های غلات برشته شده و پف کرده و خوشمزه است که می‌توانید با گندم پوست کنده به راحتی در خانه تهیه و داخل روغن داغ سرخ و به دلخواه با شکر یا نمک مزه‌دار کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرین گندمک خانگی

  • گندم پوست‌کنده ۱ پیمانه
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • شکر به مقدار دلخواه

طرز تهیه شیرین گندمک خانگی

مرحله اول

ابتدا باید گندم پوست‌کنده را ۱ ساعت خیس کنید. سپس با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و ۴۵ دقیقه زمان دهید تا مغز گندم خوب بپزد. حتما بعد از ۴۵ دقیقه چک کنید تا نرم شده باشد و بعد با آب سرد آبکشی کنید و بگذارید تا آب اضافی خارج شود.

مرحله دوم

در ادامه باید یک پارچه نخی را کنار بخاری یا شوفاژ پهن کنید و گندم‌ها را روی آن قرار دهید و یک شب بگذارید تا خوب خشک شوند. بهتر است در این ۲۴ ساعت گندم‌ها را زیر و رو کنید تا خوب خشک شود.

مطلب پیشنهادی:  خواص شیره انگور برای پوست و مو بی‌نظیر است

مرحله سوم

یک شیرجوش یا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و روغن بریزید تا کاملا داغ شود. برای سرخ کردن شیرین گندمک باید از آبکش یا صافی دسته‌دار استفاده کنید و نباید مستقیم داخل روغن بریزید. مقداری از گندم را داخل صافی بریزید و داخل روغن داغ قرار دهید تا پف کند.

مرحله چهارم

حالا گندمک‌های سرخ شده را داخل یک صافی بریزید و به مقدار دلخواه شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید. صبر کنید تا روغن اضافی خارج شود و بعد میل کنید. می‌توانید از دستمال روغن‌گیر استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه شیرین گندمک خانگی

  • گندم باید کاملا خشک شود و اصلا نم یا رطوبت نداشته باشد.
  • می‌توانید گندم‌ها را روبه‌روی باد پنکه یا آفتاب قرار دهید تا خشک شود.
  • گندم را اصلا نباید روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا خشک شود. در این صورت هنگام سرخ شدن پف نمی‌کنند.

تهیه شیرین گندمک خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…