رپورتاژ آگهی

تیرگی دور چشم و تأثیر آن بر چهره

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه افراد در طول زندگی خود دچار گودی زیر چشم و تیرگی پوست اطراف چشم شده‌اند. گودی و تیرگی دور چشم بیشتر از هرچیزی از نمای ظاهری چهره تأثیرگذار است و سبب می‌شود تا چهره حالت خستگی، بیماری و خواب آلودگی داشته باشد. دلیل عمده بروز این مشکل، نازک بودن و حساس بودن پوست این نقطه از بدن نسبت به سایر نواحی است.
تیرگی دور چشم و تأثیر آن بر چهره

آیا درباره تیرگی دور چشم و تأثیر آن بر چهره چیزی می‌دانید؟ یکی از محصولاتی که به تازگی و در سال‌های اخیر باب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، کانسیلر است. در واقع امروزه افراد به مشکلات دور چشم و سلامت آن بیشتر از زمان‌های قدیم اهمیت می‌دهند. همین موضوع سبب شده تا خرید کانسیلر به یکی از خریدهای مهم و رایج افرادی که به آرایش علاقه دارند، تبدیل شود. قبل از پرداختن به مبحث کانسیلر و صحبت راجع به ویژگی‌های آن، بهتر است در مورد عواملی صحبت کنیم که سبب شده تا افراد به محصولی احساس نیاز کنند که خصوصیات کانسیلر را داشته باشد.

دلایل تیرگی دور چشم

اگر بخواهیم از دلایل سیاهی و گودی زیر چشم صحبت کنیم، کم‌خوابی و مسئله وراثت، مهم‌ترین عوامل مؤثر بر آن هستند. به خصوص کم‌خوابی که اثری سریع بر سیاهی دور چشم داشته و یا آن را افزایش می‌دهد. جدا از این دو موضوع، تغذیه نامناسب و سبک زندگی غیرصحیح، استرس، مشکلات روحی، کمبود اسیدهای چرب و آب و آهن، افزایش سن، استعمال دخانیات، استفاده زیاد از وسایلی مانند گوشی موبایل از جمله عوامل دیگری هستند که بر این مشکل تأثیرگذارند. با کنترل برخی از این عوامل و دوری از آن‌ها می‌توان تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کرد. درصد زیادی از افراد و به‌خصوص بانوان به جای یافتن چاره جهت رفع این مشکل، به فکر پوشاندن آن با محصولاتی نظیر کانسیلر می‌افتند. کانسیلرها انواع مختلفی دارند، اما برخی از آن‌ها مانند کانسیلر شون بافت مایع داشته و محبوب‌ترین مدل کانسیلر جهت استفاده عموم افراد است.

بسیاری از عواملی که نام برده شد، سبب تولید بیشتر هورمونی به نام کورتیزول می‌شوند. این هورمون موجب تجزیه کلاژن شده و منجر به تورم و یا انقباض عروق خونی می‌شود. این موضوع سبب حبس شدن و ماندن خون در پوست زیر چشم‌ها شده و به دلیل نازک بودن پوست اطراف چشم به راحتی قابل مشاهده می‌شود. ما این تجمع خون را به صورت تیرگی و هاله‌های دایره‌ای زیر چشم می‌بینیم.

رفع تیرگی دور چشم

راه‌های جلوگیری از سیاهی زیر چشم

یکی از روش‌های مؤثر و در دسترس برای رفع سیاهی یا گودی زیر چشم، استفاده از کرم‌های دور چشم است. به خصوص که امروزه کرم‌هایی روانه بازار شده‌اند که دارای اثر روشن‌کنندگی و ضدتیرگی هستند. این کرم‌ها با افزایش جریان گردش خون و داشتن عناصری چون ویتامین ث، پوست اطراف چشم را روشن کرده، موجب بهبود تیرگی اطراف چشم شده و یا از آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر استفاده از محصولات شیمیایی و بازاری روش‌های ساده‌ای نیز جهت رفع این مشکل وجود دارد که با صرف هزینه اندک و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید.

استفاده از مواد طبیعی و ماسک‌های خانگی از جمله این روش‌ها هستند. به عنوان مثال استفاده از ماسک شیر که حاوی ویتامین آ و رتینوئید است، می‌تواند به روشن شدن پوست کمک زیادی کند و یا مصرف آب سیب زمینی که سرشار از ویتامین ث است، علاوه بر روشن کنندگی سبب جوان سازی پوست نیز خواهد شد. آب لیمو و گوجه نیز سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان بوده و سبب سلامت پوست و رفع مشکلات این‌چنینی خواهند  شد.

کانسیلر و اثر پوشانندگی آن

با توجه به موارد ذکر شده بهترین راه برای داشتن پوستی زیبا، پیشگیری از مشکلات پوستی است اما در صورت بروز نیز آشنایی با محصولات پوشاننده از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی با مرور زمان و افزایش و ماندگاری تیرگی دور چشم، پوشاندن آن دشوار بوده و می‌توان برای پوشاندن آن از کانسیلر استفاده کرد. کانسیلر محصولی است که جهت اصلاح رنگ پوست استفاده شده و دارای رنگی روشن‌تر از کرم پودر بوده و قدرت پوشش بالایی دارد، به همین دلیل است که از آن جهت پوشاندن تیرگی دور چشم استفاده می‌شود. کانسیلر دارای انواع مختلفی هم‌چون استیکی، مدادی، مایع، پودری و کرمی است و رنگ‌بندی مختلفی برای انواع پوست دارد. شما برای انتخاب کانسیلر مناسب باید نوع پوست و رنگ آن را درنظر گرفته و سپس اقدام به خرید آن کنید. امروزه برندهای مختلفی، انواع متفاوتی از کانسیلر با خصوصیات و ویژگی‌های به خصوص را روانه بازار کرده‌اند. به عنوان مثال کانسیلر نوت دارای انواع و ویژگی‌های متفاوت است که دست خریدار را باز گذاشته و به او قدرت انتخاب داده است.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…