درمان سریع و آسان نفخ شکم

۱۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به تجمع گاز در دستگاه گوارش نفخ گفته می‌شود. نفخ با باد کردن شکم، احساس پری و فشار در شکم مشخص می‌شود. این بیماری مشکلی شایع است که هر فرد از نوزادی تا پیری ممکن است با آن مواجه شود.
درمان نفخ شکم

درمان نفخ شکم به روش خانگی یکی از مرسوم‌ترین روش‌های آن است. توجه داشته باشید که این درمان‌ها برای دردهای جزی یا موردی کاربرد دارند. اگر سیستم گوارشی شما نفخ ساز است، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. مجله دلتا در ادامه به معرفی این روش‌های درمانی می‌پردازد.

درمان نفخ شکم، سریع و کارآمد

استفاده از دمنوش‌ به‌عنوان موثرترین روش درمان خانگی نفخ شکم به‌حساب می‌آید. این روش به بهبود و تسکین دردهای موردی ناشی از نفخ کمک می‌کند. استفاده از دمنوش نعناع، چای زنجبیل و دمنوش رازیانه چند نمونه از این روش‌ها به حساب می‌آیند؛ با این‌حال پیشنهاد می‌کنیم پیش از استفاده از این راه‌کارها حتما به پزشک مراجعه کنید و از داروی گوارشی که دکتر تجویز می‌کند، استفاده کنید.

هضم آسان غذا با دمنوش لیمو و نعناع

چای لیمو و نعناع یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای هضم آسان غذا به شمار می‌رود. این دمنوش برای دردهای شکمی، یبوست و سایر بیماری‌های گوارشی مناسب است. استفاده از چای لیمو و نعناع در رفع گاز و کاهش نفخ معده نیز کارایی زیادی دارد. هضم درست غذا، از دیگر اثرات این دمنوش به حساب می‌آید و به صورت جزئی برای تناسب اندام نیز موثر است.

دمنوش نعناع کوهی، بهترین گزینه برای تسکین بیماری‌های گوارشی

نعناع با طبع سرد و مرطوب گزینه‌ای مناسب برای تسکین بیماری‌های گوارشی به حساب می‌آید. دمنوش نعناع باعث مهار شدن سلول‌های ایمنی در معده می‌شود. این سلول‌ها گاهی اوقات تولید گاز می‌کنند و نفخ معده را به وجود می‌آورند. اگر امکان استفاده از چای نعناع را ندارید، عرق نعناع را جایگزین آن کنید. همچنین با ماساژ دادن روغن نعناع روی معده می‌توانید به بهبود نفخ شکم کمک کنید.

دمنوش نعناع کوهی

رفع التهابات و نفخ معده با مصرف چای زنجبیل

از دوران قدیم برای درمان درد معده از چای زنجبیل استفاده می‌شد. استفاده از چای زنجبیل سرعت هضم غذا را بالا می‌برد و مانع از التهاب و نفخ شکم می‌شود؛ در نتیجه ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ را از بین می‌برد. برای دلنشین کردن طعم تند چای زنجبیل از عسل استفاده کنید.

دمنوش رازیانه، درمان اختلالات گوارشی

از رازیانه برای درمان اختلالات گوارشی، دردهای شکمی، التهابات و گاز معده می‌توان استفاده کرد. برای تهیه این چای از دانه‌های رازیانه و کمی شیرین‌بیان استفاده کنید. چای رازیانه با ملین کردن معده، باعث از بین رفتن یبوست نیز می‌شود.

دمنوش رازیانه

استفاده از پروبیوتیک‌ها برای رفع گاز معده

مصرف مکمل‌ها و داروهای حاوی پروبیوتیک به هضم بهتر غذا و کاهش نفخ شکم کمک می‌کنند. پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری مفید موجود در سیستم گوارش بدن هستند. از دیگر ویژگی‌های این باکتری‌ها می‌توان به افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

علت ایجاد نفخ شکم چیست؟

  • بلعیدن هوا زمان غذا خوردن
  • درست نجویدن غذا
  • خوردن نوشیدنی‌های گازدار

از شایع‌ترین دلایل بروز نفخ معده به حساب می‌آیند. استرس، اضطراب و سایر فشارهای عصبی نیز بر تشدید و شکل‌گیری نفخ شکم تاثیر می‌گذارند.

علت ایجاد نفخ شکم چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب کمبود ویتامین را با ۷ علامت شناسایی کنید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۵۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

    عالی بود واقعا نعناع خیلی خوبه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۰ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله ما🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    ممنون خوب بود

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۵۷ ق٫ظ

    خوب

    پاسخ

  11. سیدرضا

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…