کوچه باغ‌های رویایی خوانسار در پاییز

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصفهان یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان کوچه باغ‌های خوانسار است که بسیار رویایی به نظر می‌رسد.
دیدنی های خوانسار در پاییز

دیدنی های خوانسار در پاییز بسیار زیاد هستند. یکی از این جاهای دیدنی، کوچه باغ‌های خوانسار است که به‌عنوان نمونه‌ای کامل از باغ‌شهر ایرانی به شمار می‌روند. این شهر پر از کوچه باغ‌هایی است که می‌توان در آن‌ها قدم زد. کوچه باغ‌های رویایی خوانسار که با دیوارهای خشتی و درختان سر به فلک کشیده که ارتفاع آن‌ها چندین برابر دیوارها مزین شده‌اند، در این شهر باصفا و دیدنی جا خوش کرده‌اند. گشت و گذار و قدم زدن در محله‌هایی با کوچه‌باغ‌های کاه‌گلی مانند «صفائیه»، «چشمه آخوند»، «محله دوراه»، «محله بالا»، «مالگاه»، «پایتخت» بسیار لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است. با مجله دلتا همراه باشید.

دیدنی های خوانسار در پاییز

هر ساله تعداد بی شماری از گردشگران به خوانسار سفر می‌کنند که همین امر باعث شده این شهر در هر فصلی از سال شلوغ و سرشار از گردشگر باشد.

پارک جنگلی سرچشمه

پارک جنگلی سرچشمه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری خوانسار است. در وسط این پارک دیدنی، حوضچه‌های زیادی وجود دارد که آب آن‌ها از چشمه‌های موجود در «کوه سیل» سرازیر می‌شود. چشمه‌های متعدد این پارک شامل «چشمه مرزنگوش»، «چشمه شترخون»، و «چشمه پیر» می‌شود.

پارک سرچشمه

مقبره باباپیر ترک خوانسار

آرامگاه باباپیر یا شیخ اباعدنان در پارک سرچشمه قرار گرفته و از یادگارهای روزگار صفوی و جاهای دیدنی در خوانسار است. «شیخ عدنان»، عارفی معروف است که در قرن ششم هجری می‌زیسته است. اگر به ایرانگردی علاقه دارید، مطلب شهر هشت ضلعی در مینودشت را بخوانید.

مقبره بابا پیر

دشت لاله‌‌های واژگون منطقه گلستان‌ کوه

دشت لاله‌های واژگون منطقه گلستان‌کوه، دلیل اصلی بیشتر گردشگران برای سفر به خوانسار و دیدنی های خوانسار در پاییز است. این لاله‌های سرخگون که رنگ آن‌ها  سرخ مایل به بنفش است، عمر کوتاهی دارند و عمر آن‌ها از اول اردیبهشت آغاز و در آخر همین ماه عمرشان به پایان می‌رسد. این لاله‌ها جدا از زیبایی وافرشان، خواص دارویی نیز دارند. خواص دارویی این گل‌ها اصولا در پیازشان است و برای درمان دردهای رماتیسمی، مفصلی و کبدی بسیار موثر هستند.

دشت لاله های واژگون خوانسار

مناسب‌ترین زمان سفر

در هر فصلی از سال به غیر از زمستان، قدم زدن در کوچه باغ‌‌های زیبا، دراز کشیدن زیر سایه درختان و کنار جویبارها، لذت‌بخش‌ترین کار برای مسافرانی خواهد بود که از شهر‌‌های شلوغ به اینجا‌ می‌آیند. دیدنی های خوانسار در پاییز و خانه‎‌‌های کاه‌گلی‌اش، کوچه باغ‌‌های پر درختش و جوی‌‌های پر آبش، هنوز به عنوان یکی از آرامش‌بخش‌ترین مناطق گردشگری ایران شناخته‌ می‌شود.

دیدنی های خوانسار در پاییز

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری روستای ایرانی که کوچه و خیابان ندارد را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…