سنگاچین، لذت پیاده‌روی در ساحلی بی‌نظیر

2
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از افرادی که به شهرهای شمالی استان گیلان می‌روند می‌خواهند بدانند که سنگاچین انزلی کجاست و چه امکاناتی دارد.
روستای سنگاچین

با دلتامگ همراه باشید تا روستای سنگاچین بندر انزلی را بهتر بشناسید. سنگاچین یکی از روستاهای زیبای و از جاهای دیدنی گیلان است. به دلیل زیبایی منحصر به فردی که این روستا دارد بسیاری از گردشگرانی که به استان گیلان‌ می‌روند این روستا را برای بازدید انتخاب‌ می‌کنند. سنگاچین را به عنوان یکی از روستاهای خط ساحلی‌ می‌شناسند. جلگه‌ای بودن این روستا موجب زیبایی چندین برابر این روستا شده است.

موقعیت جغرافیایی روستای سنگاچین بندر انزلی

روستای سنگاچین از نظر قرار گرفتن در خط ساحلی طول زیادی دارد. از قسمت جنوب به مرداب انزلی وصل‌ می‌شود و از شمال به دریای کاسپین می‌رسد. این روستا بین انزلی و کپورچال در کیلومتر 10 جاده بندر انزلی به آستارا قرار دارد و فاصله زیادی با این دو شهر ندارد. سنگاچین در بین انواع روستاهای شمالی نقش راهبردی مهمی را ایفا‌ می‌کند.

چرا به این روستا سنگاچین می‌گویند؟

حسن دادرس، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد جغرافیای گیلان، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان گفت: کلمه سنگاچین از دو کلمه سنگ و آچین به معنی چیدن سنگ ها به وجود آمده و سنگ فرش کردن جاده را معنی می‌دهد. وی با اشاره به اینکه سنگاچین دارای معادن شن و ماسه بود که برای سنگ فرش کردن جاده‌ها به کار می رفت، تصریح کرد: به دلیل برداشت‌های بی‌رویه در حال حاضر معادن معدودی به چشم می خورد.

ساحل سنگاچین

جاذبه‌های گردشگری روستای سنگاچین

سنگاچین انزلی جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری دارد. در واقع با بازدید از این روستا‌ می‌توانید زیبایی‌های جنگل و دریا را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. از آنجایی که این روستا با شهر انزلی فاصله زیادی ندارد، گردشگران به راحتی و در کمترین بازه زمانی‌ می‌توانند وارد این روستا شوند و از جاذبه‌های گردشگری این روستا بازدید نمایند.

مطلب پیشنهادی:  این لباس‌ها را هرگز نخرید

امکانات رفاهی و تفریحی

اگر‌ می‌خواهید از روستای سنگاچین انزلی بازدید نمایید باید به خوبی امکانات تفریحی و رفاهی این روستا را بشناسید. مجتمع تفریحی بزرگی در این روستا تاسیس شده است. بنابراین شما‌ می‌توانید از امکانات این مجتمع استفاده کنید تا از سفر خود لذت ببرید. همچنین باید بدانید که هتل‌ها و مسافرخانه‌های کوچکی را در این روستا وجود دارد. قایقرانی در دریا، نزدیکی به تالاب انزلی و دیدن جاذبه‌های مرداب از دیگر جاذبه‌های این روستا است.

گردشگری در روستای سنگاچین انزلی

توسعه گردشگری در این روستا موجب شده است که مشاغل متنوعی در این روستا به وجود آید. پلاژهای گردشگری را در این روستا راه‌اندازی کرده اند تا مسافرین بتوانند از گردش در دریا لذت ببرند. پرورش کرم ابریشم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اهالی این روستا است. شما‌ می‌توانید برخی از مکان‌هایی که برای پرورش کرم ابریشم هستند را از نزدیک مشاهده کنید.

مکان‌های زیارتی روستای سنگاچین

در روستای سنگاچین‌ می‌توانید از مرقد مطهر امامزاده ابراهیم بازدید نمایید. دو مسجد در این روستا وجود دارد که شما‌ می‌توانید برای انجام فرایض دینی به این مکان‌ها بروید.

جنگل سنگاچین

سخن پایانی

استان گیلان یکی از زیباترین و سرسبزترین استان‌های شمال کشور است که قدم به قدم آن دارای زیبایی‌ها و شگفتی‌های خاصی است. روستای سنگاچین یکی از جاذبه‌های این استان است که با زیبایی‌های خود باعث جذب گردشگران بسیاری به این نقطه ایران شده است.

2 دیدگاه

  1. رضا

    25 شهریور 1402 در 9:26 ب.ظ

    روستای سنگاچین بین انزلی و رضوانشهر واقع شده،نه انزلی و رشت،

    پاسخ

  2. مهدی احمدی سنگاچین

    1 مهر 1402 در 11:35 ق.ظ

    درود و عرض ادب ممنون از اطلاعات خوب شما درباره روستای سنگاچین
    فقط یه موضوع رو خدمت شما عرض کنم که روستای سنگاچین بین شهرهای بندر انزلی و کپورچال قرار دارد( کیلومتر 10 جاده بندرانزلی به آستارا) نه بین رشت و بندر انزلی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…