۹ دانستنی‌ جالب و شوکه‌کننده را بخوانید!

۵
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دنیای ما پر از شگفتی‌های حیرت انگیز است. اگر فکر می‌کنید، دیگر چیزی برای کشف کردن وجود ندارد و همه راز و رمزهای هستی برملا شده است، سخت در اشتباه هستید!
دانستنی های جالب

خواندن مطالبی که با عنوان دانستنی های جالب شروع می‌شوند یکی از مفیدترین و سرگرم کننده‌ترین فعالیت‌هایی است که یک فرد در ساعات اوقات فراغتش می‌تواند انجام دهد. مجله دلتا این دانستنی‌های شگفت‌انگیز و جالب را در این مطلب آورده است.

دانستنی های جالب و شگفت‌انگیز

در ادامه با برخی از جالب‌ترین دانستنی‌های دنیا آشنا می‌شوید.

گل‌های آفتابگردان می‌توانند پسماند‌های رادیو‌اکتیو را جذب کنند!

در طی فرایند‌های هسته‌ای موادی به وجود می‌آیند که بسیار مضر هستند و نمی‌توان آن‌ها را ازبین برد؛ و این یکی از معایب بزرگ انرژی هسته‌ای است. اما به تازگی کشف شده است که گل‌های آفتابگردان توانایی جذب برخی از ایزوتوپ‌های رادیو‌اکتیو را دارند. این ایزوتوپ‌ها شبیه بعضی از مواد مغذی مورد نیاز گیاه آفتابگردان برای رشد هستند، بنابراین جذب این مواد علاوه برپاکسازی محیط به رشد آفتابگردان هم کمک می‌کند. مفید یا مضر بودن این عمل مشخص نیست.

گل‌های آفتابگردان

استخوان‌های نوزاد ۹۴ تا بیشتر از بزرگسالان است!

یکی از دلایل انعطاف‌پذیر بودن نوزادان وجود استخوان‌های بیشتر در بدن آن‌هاست. نوزادان ۳۰۰ استخوان در بدن دارند و در طی رشد و نمو بعضی از استخوان‌ها با هم ترکیب می‌شوند به طوری که در بزرگسالی تعداد این استخوان‌ها به ۲۰۶ عدد می‌رسد.

استخوان‌های نوزاد 94 تا بیشتر از بزرگسالان است!

عقرب‌ها زیر نور فرابنفش می‌درخشند!

از سطح بدن عقرب‌ها در زیر نور فرابنفش نور زیبای سبز و آبی منعکس می‌شود. در طی تحقیقات معلوم شد که این نور ناشی از «کوتیکل»‌های سطح بدن عقرب است. کوتیکل یک ماده سخت است و اسکلت بندی عقرب از آن تشکیل شده است.

عقرب‌ها زیر نور فرابنفش می‌درخشند!

خرس‌های قطبی با دوربین‌های مادون قرمز قابل شناسایی نیستند!

هیچ کس فکرش را هم نمی‌کند که با دوربین مادون قرمز که موجودات و اشیاء را براساس گرمای آن‌ها نمایان می‌کند، نشود خرس قطبی را شناسایی کرد! برخلاف تصور که فکر می‌کنیم اگر به بدن خرس قطبی دست بزنیم بسیار گرم است ولی اصلا اینطور نیست. در بدن خرس‌ها به دلیل لایه ضخیم چربی در زیر پوست و مو‌های پرپشت و متراکم روی پوست خروج گرما از بدن صورت نمی‌گیرد.

خرس‌های قطبی

اسید معده انسان توانایی حل تیغ ریش تراش را دارد!

اگر به مدت ۲۴ ساعت یک تیغ ۲ لبه ریش تراش را درون اسید معده قرار دهید به حدی نازک خواهد شد که می‌توان آن را به راحتی شکست. (فکر نکنید چون معده شما چنین توانایی دارد می‌توانید تیغ را ببلعید؛ چون قطعا قبل از رسیدن به معده شما را خواهد کشت!).

امکان ندارد بتوانید در فضا آروغ بزنید!

یکی از موضوعات دانستنی های جالب درمورد فضا است. آروغ زدن عملی است که گاز موجود در معده از مواد جامد و مایع آن جدا می‌شود و از طریق دهان خارج می‌گردد. این عمل یعنی جدا شدن گاز از مایع و جامد فقط در حضور جاذبه امکان‌پذیر است، بنابراین در فضا که نیروی جاذبه وجود ندارد آروغ زدن فقط با استفراق امکان‌پذیر است.

امکان ندارد بتوانید در فضا آروغ بزنید!

دانستنی میوه‌ها، موزها خاصیت پرتوزایی دارند!

موز سرشار از پتاسیم است و پتاسیم موجود در آن خاصیت پرتوزایی به آن می‌دهد. البته اصلا نگران نباشید، چون بدن شما به راحتی با این مسئله کنار می‌آید و هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید. مسمومیت در اثر پرتوهای رادیو اکتیو موز زمانی جان شما را تهدید می‌کنند که ۱۰ میلیون موز را یک جا خورده باشید!

دانستنی های جالب در مورد میوه‌ها

چه شباهتی بین خون انسان و آب دریا وجود دارد؟

دانستنی های جالب در مورد بدن انسان همیشه علاقه‌مندان خود را داشته است. آیا می‌دانید مقدار نمک موجود در دریا با نسبت آن در خون سالم یکسان است. خیلی‌ها این موضوع را به آغاز حیات از دریا نسبت می‌دهند، اما این هم یک استدلال برای این موضوع مهم است ولی استدلال‌های بسیار قوی‌تری در این رابطه وجود دارد.

یک روز سیاره زهره به اندازه ۲۴۳ روز زمین است!

اگر در سیاره زهره زندگی می‌کردید باید ۲۴۳ روز منتظر می‌ماندید تا شب فرا برسد. این در حالی است که یک سال آن ۲۲۵ روز به طول می‌انجامد. یعنی تا قبل از شب شدن یک دور، دور خورشید می‌چرخد و سال نو فرا می‌رسد! (سرعت چرخش سیاره زهره به دور خودش بسیار زیاد است)

دانستنی های جالب در مورد فضا

پیشنهاد مطالعه: مطلب دستمال توالت خود را هرگز این‌گونه آویزان نکنید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  2. رشیدی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۰۵ ب٫ظ

    ممنون وتشکر

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۳ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله ما🌹

      پاسخ

  3. امیر

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

    خیلی جالب بود خصوصا اینکه نمی شه توی فضا آروغ زد .ممنون

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…