دکور آشپزخانه را برای همیشه منظم کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شما هم با مشکل مرتب کردن آشپزخانه مواجه هستید؟ این یک مشکل همه گیر است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
نظم دادن به دکوراسیون آشپزخانه

نظم دادن به دکوراسیون آشپزخانه یکی از دغدغه‌های بانوان است. با اندکی برنامه ریزی می‌توانید به طرحی برسید که نظافت آشپزخانه را بی‌اندازه ساده کرده و به شما فرصتی برای لذت بردن از فضای آن می‌دهد. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نظم دادن به دکوراسیون آشپزخانه

در ادامه پیشنهادهای ساده‌ای برای نظم وترتیب دادن به لوازم آشپزخانه معرفی شده که شاید تا حدودی کارساز باشد.

یک بین کابینتی ساده از ترفندهای نظم دادن به دکوراسیون آشپزخانه

کاشی، گزینه‌ای پرطرفدار برای دیوار آشپزخانه است، اما اگر نمی‌خواهید زمان زیادی برای ساییدن و برق انداختن بندکشی بین کاشی‌های دیوارها صرف کنید، انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارند. اگر قصد استفاده از کاشی را دارید، از کاشی‌های بزرگ استفاده کنید تا حجم تمیزکاری کمتر شود. به خاطر داشته باشید که اگر یک بین کابینتی شیشه‌ای انتخاب کنید، مجبور نیستید درگیر تمیز کردن بندکشی شوید.

نظم دادن به دکوراسیون آشپزخانه

از کابینت‌های صاف و صیقلی استفاده کنید

انتخاب لوازمی با سطح صاف از جمع شدن باقی‌مانده مواد در خطوط و شیارهای دکوری آن‌ها جلوگیری می‌کند، اما بهتر است حواستان به شیارهای بالای کابینت هایگلاس که به جای دستگیره استفاده می‌شود، باشد، چون ممکن است خرده‌های غذا در آن جمع شود. برای اینکه دکور آشپزخانه را زیبا کنید به مطلب آسان و سریع آشپزخانه خود را لوکس کنید سر بزنید.

رویه کانتر آشپزخانه را با دقت انتخاب کنید

از مصالحی مانند کورین (سنگ مصنوعی)، کوارتز، استیل و سنگ سینتر یا پخته شده استفاده کنید، چون این مصالح نفوذ ناپذیر و ضد لک هستند و تمیز کردن آن‌ها راحت است. سطوح سختی مثل کورین برای کانتر، بهداشتی‌ترین انتخاب ممکن هستند. این سنگ‌ها سطحی یکپارچه دارند، به همین دلیل هیچ شیاری برای جمع شدن آلودگی‌ها باقی نمی‌گذارند.

نظم دادن به دکوراسیون آشپزخانه

مکان سطل زباله را درست انتخاب کنید

شما باید بدانید که بهترین مکان برای قرار دادن سطل زباله و بازیافت در آشپزخانه شما کجاست. برای موثر بودن تمیزکاری، بهتر است سطل زباله را زیر سینک بگذارید. هدف این کار، ایجاد حداقل فاصله بین سینک و سطل زباله به جهت جلوگیری از ریختن مواد روی زمین و ایجاد بهم ریختگی است.

استفاده از رنگ‌های مقاوم از ترفندهای نظم دادن به دکوراسیون آشپزخانه

اگر در آشپزخانه دیوار رنگ شده دارید، باید آن ها را بیشتر از دیوارهای دیگر خانه تمیز کنید. در نتیجه انتخاب یک رنگ مقاوم برای این دیوارها کار را آسان‌تر می‌کند. از رنگ‌های مقاوم بر پایه رنگ روغن استفاده کنید، چون می‌توان آن‌ها را بدون ایجاد هیچگونه آسیبی دستمال کشید و تمیز کرد.

از انتخاب قفسه‌های جلو باز خودداری کنید

قفسه‌های جلو باز ظاهر جذابی دارند، اما نگهداری از آن‌ها کار سختی است چون باید برای خاک گیری سطح آن، همه ظرف‌ها، کتاب‌ها و وسایل دکوری را جابه‌جا کنید. پس بهتر است برای طراحی یک آشپزخانه کارآمد، از کابینت‌های دیواری استفاده کنید. برای کم کردن این احتمال، از روکش‌های قابل شستشو استفاده کنید تا عمر تمیزی کشوها را افزایش دهید. همچنین، به خاطر بسپارید که سطوح ملامین برای داخل کابینت‌ها انتخاب‌های مناسب‌تری هستند، چون بر خلاف چوب، مایعات را به خود جذب نمی‌کنند.

از انتخاب قفسه‌های جلو باز خودداری کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکور اتاق پذیرایی بدون این وسیله ناقص است را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ق٫ظ

    به نام خدا با سلام وخسته نباشید سایت دلتا همش عالی خدا خیرتان بدهد موفق باشید

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…