روش ساده تهیه کباب دو رنگ رولی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای تهیه این غذای خوشمزه به گوشت چرخ کرده و فیله مرغ نیاز دارید. خیلی اوقات می‌توانید با چند قلم مواد به سادگی یک غذای بسیار خوشمزه تهیه کنید.
تهیه کباب دو رنگ رولی

تهیه کباب دو رنگ رولی یکی از روش‌های فوق‌العاده برای یک غذای ساده و خوشمزه است که با فیله مرغ و گوشت چرخ‌شده تهیه‌ می‌شود. این مواد را‌ می‌توانید هم به سیخ چوبی بزنید یا با کمک خلال دندان فیکس و داخل تابه سرخ کنید و به همین راحتی یک کباب خوشمزه تهیه کنید. می‌توانید به همراه این کباب گوجه نیز سرخ و کنار پلو زعفرانی سرو کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب دو رنگ رولی

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
  • فیله مرغ ۵ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب دو رنگ رولی

طرز تهیه کباب دو رنگ رولی

مرحله اول

ابتدا باید فیله‌های مرغ را به صورت نواری برش بزنید و بعد روی یک تخته کار با کمک بیفتک‌کوب بکوبید تا نرم شود. فیله‌های خردشده را داخل یک کاسه بریزید و با کمی زعفران و ادویه‌ها و یکی از پیاز‌های خلالی‌شده خوب مخلوط کنید و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد هم برود.

مرحله دوم

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز‌ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. آب پیاز را بگیرید و با گوشت و ادویه‌ها و آرد نخودچی به خوبی مخلوط کنید تا مواد منسجم شود. بعد به صورت قلقلی‌های کوچک در بیاورید و داخل سینی قرار داده و نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرید.

مرحله سوم

در ادامه باید فیله‌های مرغ را از پیاز جدا کنید و روی تخته آشپزی قرار دهید. وسط هر کدام از فیله‌ها یک گوشت قلقلی بگذارید و رول کنید و با کمک خلال دندان هر رول را فیکس کنید. می‌توانید از یک سیخ چوبی استفاده کنید و رول‌ها را به صورت ۴ تایی روی یک سیخ بزنید.

مرحله چهارم

در ادامه باید داخل یک تابه کمی روغن و کره بریزید. رول‌ها را داخل آن با حرارت کم سرخ کنید و برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در انتها با کره و زعفران رومال کنید و به همراه کته و گوجه کبابی‌شده سرو کنید. اگر به دستور کباب‌های خانگی علاقه دارید، ارزان‌ترین و ساده‌ترین کباب کوبیده خانگی را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کباب دو رنگ رولی

  • می‌توانید سیخ‌ها را در فر قرار دهید و ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا بپزد.
  • آرد نخودچی برای منسجم‌تر شدن مواد استفاده شده است.
  • از انواع ادویه‌ها برای مزه‌دار کردن مرغ استفاده کنید.

 کباب دو رنگ رولی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از آشپزی ۴ غذای ساده با گوشت چرخ کرده را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…