رپورتاژ آگهی

ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟ نکات مفید برای طولانی کردن نتیجه آن

۳
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روند پیری علاوه بر تغییر ساختار پوست، بر اعتماد به نفس و دیدگاه ما نسبت به ظاهرمان نیز تاثیر می‌گذارد.
لیفت با نخ

با وجود اینکه عده‌ای از مردم به کندی پیر می‌شوند؛ اما در نهایت همه افراد پیر می‌شوند. با گذشت زمان، پوست ما به ویژه در ناحیه صورت و گردن، سفتی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و خطوط و چین و چروک‌هایی روی آن ظاهر می‌شود. زیرا با بالا رفتن سن، بدن کلاژن کمتری تولید می‌کند. کلاژن پروتئینی است که باعث می‌شود پوست ظاهری سفت، سالم و جوان داشته باشد. همچنین با افزایش سن، چربی‌های صورت به ویژه در نواحی گونه‌ها، اطراف دهان، خط فک، چانه و نواحی زیر چشم، کاهش می‌یابد و این عامل موجب پیری و افتادگی صورت می‌شود. اگر ما ظاهر بهتری داشته باشیم، احساس بهتری نسبت به خودمان پیدا می‌کنیم و این باعث می‌شود که اعتماد به نفس بیشتری داشته و در سایر زمینه‌ها موفق‌تر باشیم. لیفت صورت به روش جراحی برای اکثر افرادی که مشکل افتادگی پوست دارند، ترسناک است. البته این روش زیاد پرهزینه نیست. روش لیفت با نخ یک راه حل ایمن‌تر، کم تهاجمی و مقرون به صرفه برای افرادی است که قصد ترمیم افتادگی پوست خود را دارند.

روش لیفت با نخ چیست؟

روش لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ یک روش غیر جراحی است که در آن پوست صورت و گردن، بالا کشیده شده و صاف و سفت می‌شود تا شما ظاهری جوان‌تر داشته باشید. این روش کاملا بی‌خطر بوده و سال‌هاست که توسط پزشکان انجام می‌شود. درست است که این روش بی‌خطر است اما شما باید ابتدا از پزشک خود بپرسید که آیا کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر؛ زیرا در صورتی که کاندید مناسبی برای این روش نباشید ممکن است با عوارضی همچون عفونت، کبودی و تورم مواجه شوید.

در این روش، نخ‌های مخصوصی از طریق یک کانول یا سوزن نازک وارد پوست می‌شوند و ساختار‌های کوچک و ظریفی که به این نخ‌ها متصل هستند؛ باعث از بین بردن افتادگی پوست می‌شوند. در این روش نخ‌ها در جای مناسب قرار می‌گیرند و سپس در سر جای خود محکم می‌شوند. این روش نتایجی ظریف ولی قابل مشاهده را به شما ارائه می‌دهد.

نخ‌ها در زیر پوست شما باقی می‌مانند؛ اما جای نگرانی نیست، زیرا این نخ‌ها زیست تخریب پذیر هستند، یعنی مانند بخیه‌های جذبی به مرور زمان در پوست تجزیه می‌شوند. لیفت با نخ یک روش سریع، موثر و بدون درد است. این روش بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. در طی این عمل در نواحی مورد نیاز از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود تا فرد در طی عمل آرام و راحت باشد.

لیفت با نخ در موارد درمانی نیز استفاده می‌شود به این صورت که پزشکان از نخ‌های صاف برای لیفت ابرو در مراجعانی که بعد از تزریق بوتاکس دچار احساس سنگینی در ناحیه ابرو شده‌اند، استفاده می‌کنند. همچنین در روش‌هایی مانند لیفت ابرو با نخ با یک تیر دو نشان زده‌اید زیرا علاوه بر رفع سنگینی در ناحیه ابرو، ابروهای خود را لیفت می‌کنید که باعث جوان‌تر بنظر رسیدن شما می‌شود.

نتایج حاصل از لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟

نتایج حاصل از لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟

نتایج لیفت با نخ معمولا ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام دارد. اما با این وجود، ماندگاری نتایج تا حد زیادی بستگی به سن بیمار، سبک زندگی، نوع پوست و سرعت تجزیه نخ‌ها از بدن بیمار دارد. این روش نتایجی فوری ارائه می‌دهد. اگر نخ‌های به درستی در سر جای خود محکم شوند، پوست شما سفت‌تر و صاف‌تر شده و افتادگی‌های پوست از بین می‌روند. انجام این روش کمتر از یک ساعت طول می‌کشد اما نتایج آن می‌تواند تا یک سال و نیم دوام پیدا کند.

ممکن است بعد از عمل لیفت با نخ، کمی حساسیت، تورم و کبودی در اطراف محل درمان وجود داشته باشد، اما این علائم خفیف بوده و معمولا در طی یک یا دو روز از بین می‌روند. این روش دوران نقاهت نداشته و بعد از انجام آن نیازی به استراحت ندارید و می‌توانید مستقیما به سر کار و فعالیت‌های روزانه خود بازگردید. پس از رفع شدن عوارض و علائم بعد از عمل، نتایج نهایی تا ۱۰ الی ۱۴ روز آینده قابل مشاهده خواهد بود.

یکی از بهترین نکات درباره لیفت با نخ این است که روند بهبودی حتی تا بعد از خروج شما از مطب پزشک هم ادامه می‌یابد. زیرا زمانی که این نخ‌ها وارد بدن می‌شوند؛ بدن آن‌ها را به عنوان یک نوع آسیب تلقی می‌کند در نتیجه سریعا برای درمان آن اقدام می‌کند. این یک روند کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. در واقع هر گاه بدن یک جسم خارجی را در لایه درم پوست احساس کند، این عکس‌العمل را نشان می‌دهد.

چگونه ماندگاری نتایج حاصل از لیفت با نخ را افزایش دهیم؟

نتایج حاصل از لیفت با نخ تا یک سال دوام پیدا می‌کند، اما ممکن است بعد از آن به تکرار درمان نیاز باشد. با مراقبت‌های مناسب و استفاده از روش‌های درمانی و مکمل‌های ضد پیری، می‌توانید ماندگاری نتایج حاصل از لیفت با نخ را افزایش دهید. با استفاده از نکات زیر می‌توانید ماندگاری نتایج حاصل از لیفت با نخ را تا دو سال افزایش دهید:

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید و روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
  • از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • سیگار باعث کند شدن روند بهبودی و کاهش تولید کلاژن می‌شود.
  • یک برنامه مراقبت از پوست منظم داشته باشید.
  • می‌توانید از سایر روش‌های زیبایی و جوانسازی نیز استفاده کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۴۳ ب٫ظ

    کامل و جامع

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ق٫ظ

  3. امیر

    ۹ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ب٫ظ

    مفید بود. فقط یه کوچولو گرونه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…