افزایش موارد «رهن کامل» و تعدیل اجاره بها

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
افزایش موارد «رهن کامل» و تعدیل اجاره بها

آگهی‌های رهن کامل در بازار واحدهای مسکونی زیر ۱۰۰ متر در مناطق مختلف شهر تهران افزایش یافته است.

بررسی‌های میدانی از بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می‌دهد با پیش روی بازار معاملات مسکن در فصل پاییز و افزایش فاصله زمانی بازار با فصل جابه‌جایی‌ها  موجران برای اجاره واحدهای مسکونی خود شرایطی متعادل‌تر نسبت به ماه‌های اخیر تعیین می‌کنند.

شواهد بازار اجاره مسکن نشان می‌دهد اگرچه هم‌اکنون آگهی ‌های مربوط به اجاره واحدهای مسکونی در متراژ‌های گوناگون واقع در مناطق مختلف به فراوانی وجود دارد اما با سردتر شدن هوا، از تعداد متقاضیان اجاره واحدهای مسکونی کاسته می‌شود.

کاهش تقاضا برای اجاره آپارتمان موجب شده موجران در تعیین نرخ و هم در تعیین فرمول دریافت اجاره نسبت به ماه‌های گرم سال که  شرایطی متعادل‌تر را به متقاضیان پیشنهاد کنند.

تعداد آگهی ‌های رهن کامل که در روزهای تابستان جزو کمیاب‌ترین آگهی ‌های اجاره مسکن با نرخ منطقی به شمار می‌رفتند نیز افزایش یافته است.

اجاره نشین هایی که اکنون قصد اجاره واحد مسکونی دارند، می‌توانند با سهولت بیشتری به این آگهی ‌ها دسترسی داشته باشند.

فعالان بازار اجاره مسکن می‌گویند روال تعدیل نرخ و فرمول اجاره واحدهای مسکونی معمولا از ابتدای پاییز شروع شده و با پیش روی بازار در این فصل به اوج خود می‌رسد.

بازار اجاره مسکن معمولا هر سال از اواسط اردیبهشت ماه با افزایش تقاضا برای جابه‌جایی از سوی اجاره نشین ها روبه ‌رو می‌شود و فصل تابستان اوج جابه‌جایی‌ها در این بازاراست/دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…