این نشانه‌ها می‌گوید، رابطه عاطفی را تمام کنید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فارغ از این که چند سال یا چند ماه با یک نفر بوده‌اید، همیشه سخت می‌توان تشخیص داد که چه زمانی باید به روابط با شریک عاطفی خود پایان داد.
نشانه های پایان رابطه عاطفی چیست

نشانه های پایان رابطه عاطفی چیست؟ این موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که افراد دیگر، مانند کودکان یا دوستان مشترک، نیز درگیر باشند. ولی اگر احساس می‌کنید به گونه‌ای روزافزون خسته و درمانده شده‌اید، یا شاید تشخیص داده‌اید آنقدر که فکر می‌کردید با شریک عاطفی خود همخوان نیستید، قطع رابطه عاطفی احتمالا برای هر دوی شما تصمیم درستی خواهد بود. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نشانه های پایان رابطه عاطفی چیست؟

گرچه تفاوت در عادات و علایق افراد با شریک زندگی‌شان لزوما مشکل‌ساز نخواهد بود، اما اگر درباره بنیان‌های مزبور با هم اختلاف نظر دارید، شاید نشانه‌ای آشکار از آن باشد که برای یکدیگر ساخته نشده‌اید.

دیگر اولویت اول او نیستید

زوجین باید برای یکدیگر وقت بگذارند، نه آنکه به رابطه به چشم وظیفه نگاه کنند. اگر شریک شما ترجیح می‌دهد برای نوشیدن با دوستانش بیرون برود یا هر کار دیگری انجام دهد تا به دیدار شما بیاید و با شما وقت بگذراند، باید بپرسید چرا چنین چیزی را تجربه می‌کنید. اگر تمام آنچه درباره این که چرا نمی‌تواند با شما وقت بگذراند می‌شنوید، توجیه و بهانه است. این موضوع از نشانه های پایان رابطه عاطفی است. وقت آن رسیده که به رابطه خود پایان دهید و فرد دیگری را بیابید که احساس عشق را در شما زنده کند. زندگی خیلی کوتاه است.

نشانه های پایان رابطه عاطفی چیست

منفی بودن تمام مکالمات از نشانه‌های پایان رابطه‌ عاطفی

اگر نمی‌توانید با شریک خود درباره هیچ موضوعی بی‌آن که به بحث و جدل بکشد حرف بزنید، علامتی بزرگ برای پایان رابطه عاطفی است. عصبانیت و منفی بودن از مشکلاتی است که عمیقا میان شما و شریک عاطفی‌تان ریشه دوانده است و ممکن است بدان معنی باشد که اوضاع نهایتا خیلی آسیب‌رسان خواهد شد. شاید بخواهید به خاطر خود و طرف مقابل، پیش از آن که کار به آنجا برسد، به رابطه پایان دهید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب ۶ کاری که زوج‌های خوشبخت قبل از خواب انجام می‌دهند سر بزنید.

اگر احساس می‌کنید همیشه بر لبه پرتگاه حرکت می‌کنید

گرچه ممکن است اوقات خوبی را در رابطه خود تجربه کنید، ولی شاید بعضی اوقات احساس می‌کنید نمی‌توانید خودتان باشید. اگر مدام رفتار و احوال شریک خود را زیر نظر دارید تا خطر ناراحت کردن، عصبی شدن، یا خشن بودن او را کاهش دهید، باید بدانید از نشانه های پایان رابطه عاطفی است و مساله‌ای اساسی در رابطه شما اشتباه است. شاید حتی باعث شود کارهایی که دوست دارید را، دیگر انجام ندهید تا شریک خود را همیشه خوشحال نگه دارید.

سوءاستفاده جسمی، جنسی، کلامی، یا احساسی از نشانه‌های پایان رابطه‌ عاطفی

اگر هرگونه‌ای از سوءاستفاده و آزار را در رابطه خود تجربه کردید، از نشانه های پایان رابطه عاطفی است. درباره اتفاقی تک‌موردی صحبت نمی‌کنیم که یک بار وقتی عصبی بودید، تصادفی کسی را از نظر کلامی آزار دادید. بلکه درباره رفتاری صحبت می‌کنیم که مرتب‌تر و به ویژه به‌صورت سازمان یافته رخ‌ می‌دهد و آن رفتار، انعکاسی از شخصیت فرد و اختلال ناخویشتن‌داری عاطفی است.

اگر می‌بینید جلوی خویشاوندان و دوستان در حال توجیه کردن رفتارهای بد شریک خود هستید، نشانه دیگری از  پایان رابطه عاطفی است. به نظرم این نشانه‌ای آشکار است که باید به رابطه خاتمه دهید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این کارها قلب زنان را نرم می‌کند سر بزنید.

دیگر سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش نیست

اگر سریع و ساده از رفتارها و عادات شریک خود خسته و درمانده می‌شوید از نشانه های پایان رابطه عاطفی است. روابط گاهی ممکن است عادی و پیش‌پا افتاده باشند، ولی باید سرگرم‌کننده و مفرح هم باشند. حداقل اگر بخواهیم دوام و ادامه یابند، باید اینگونه باشند. روابط بهتر است به انسان احساس آرامش دهند و هیجان‌بخش باشند.

نشانه های پایان رابطه عاطفی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب مردان بخوانند، زن زندگی شما اینجاست! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…