۵ وسیله‌ای که اتاق خواب باید داشته باشد

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی اوقات با ساده‌ترین وسایل، فضایی ایجاد می‌شود که زیبایی‌ آن هرگز از یاد نخواهد رفت. همراهتان هستیم تا با کمترین هزینه، یک اتاق ساده و دلنشین دیزاین کنید.
تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

اتاق خواب مکان آرامش و استراحت بوده و باید چیدمان آن طوری باشد که علاوه بر رفع خستگی‌ جسمی، از لحاظ روحی و ذهنی نیز انسان را از خستگی خارج کند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی تزیین اتاق خواب با وسایل ساده می‌پردازیم.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

در ادامه چند وسیله ضروری که می‌تواند برای اتاق خواب کاربردی و در نظم آن موثر باشد، را معرفی می‌کنیم.

لامپ آویز

چراغی با سیم بلند که از دیوار یا سقف آویزان می‌شود، تخت شما و اطراف آن را تبدیل به فضایی لوکس می‌کند. علاوه بر این، در بزرگ‌تر نشان دادن فضا نیز نقش به‌سزایی دارد. معمولا روی میز کنار تخت وسایل ضروری مانند تلفن، ساعت یا بطری آب قرار می‌گیرد، که این لامپ آویز باعث می‌شود یک نورپردازی مناسب به آن قسمت اختصاص یابد و دسترسی به وسایل آسان شود. همچنین با وجود این چراغ دیگر نیازی به تکاپو برای روشن و خاموش کردن کلید لامپ نیست، زیرا کلید این چراغ آویز، بر روی دیوار کنار تخت نصب خواهد شد.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

میز و تخت تاشو از ایده‌های تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

صبحانه خوردن در تختخواب به جز مواقع خاص اتفاق نادری است، اما یک میز با پایه‌های تاشو دردسر قرار دادن یک سینی بر روی پاها را ندارد و در مواقع ضروری غذا خوردن را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر آن، از این نوع میزها می‌توان برای نگه داشتن لپ تاپ و تبلت هم استفاده کرد. برای اینکه هم لپ تاپ شما سالم بماند و هم برای سلامتی شما ضرری نداشته باشد می‌توانید از میز‌های تاشو در کنار تخت استفاده کنید.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

جعبه اثاثیه

مزیت این جعبه‌ها این است که نه تنها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، بلکه می‌توان از آن‌ها استفاده‌های مختلفی کرد. این نوع جعبه‌ها به دلیل حجم کم قابل حمل بوده و کاربرد فراوانی دارند. برای مثال این جعبه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک صندلی یا مبل عمل کنند یا حتی در شرایطی می‌توانند میز پاتختی شما باشند. اگر خلاق باشید می‌توانید آن را با میز آرایش خود ست کنید و از آن به‌عنوان صندلی آرایش نیز استفاده کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب آسان و سریع آشپزخانه خود را لوکس کنید سر بزنید.

جعبه بالشت‌ها

کوسن‌ها، بالشت‌ها و ملحفه‌های روی تخت به همراه پاف از ایده‌های تزیین اتاق خواب با وسایل ساده به‌شمار می‌آید اما کاربرد همیشگی ندارند و به هم ریختن آن‌ها فضا را نامرتب می‌کند. شما می‌توانید از یک جعبه به شکل مبل برای قرار دادن کوسن‌ها و بالشت‌های اضافی استفاده کنید. این بهترین گزینه برای استفاده از فضای زیر پنجره‌ها و زیر تخت در طراحی اتاق خواب است و علاوه بر جعبه برای ساماندهی بالشت‌ها به‌عنوان مبل نیز کاربرد دارد.

قفسه کتاب از ایده‌های تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

از فضاهای مرده در کنار و بالای تخت می‌توان برای طراحی قفسه و شلف کتاب استفاده نمود. قفسه کتابی در دسترس در اتاق خواب می‌تواند برای کتاب‌هایی که در آینده‌ای نزدیک قصد خواندن آن‌ها را دارید مناسب باشد. این طرح حتی در اتاق‌های کوچک نیز قابل اجرا است. اگر اتاق بزرگی دارید می‌توانید قسمتی از دیوار روبه‌روی تخت را به قفسه‌ها اختصاص دهید تا قبل خواب از منظره کتاب‌های دوست داشتنی خود لذت ببرید.

قفسه کتاب در دکور اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین مدل کمد دیواری برای منزل شما را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۳۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۵۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…