آبگرم اهرم، چشمه‌ای از دل زاگرس

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چشمه آب گرم اهرم یکی از چشمه‌هایی است که در استان بوشهر، شهرستان تنگستان و شهر اهرم قرار دارد. دمای آب چشمه آبگرم اهرم ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

مجموعه آبگرم اهرم سال ۱۳۸۰ توسط شهرداری ساخته شد. این چشمه ۶ سال بعد موفق شد عنوان دهکده نمونه آب درمانی را از بین ۴۰۰ چشمه معدنی کشور به‌نام خود ثبت کند و در جمع پنج چشمه برتر قرار بگیرد. با دلتامگ همراه باشید تا چشمه آبگرم اهرم را بهتر بشناسید.

چشمه آبگرم اهرم یکی از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی بوشهر است. این چشمه امکانات مناسبی را در اختیار گردشگران می‌گذارد، امکاناتی مانند استخر و حمام. همچنین آب چشمه دارای ویژگی‌های درمانی مفیدی است.

معرفی چشمه آبگرم اهرم

آب چشمه آبگرم اهرم خاصیت درمانی فوق‌العاده زیادی دارد؛ به‌طوری که هر سال گردشگران را از اقصی نقاط کشور به خود جذب می‌کند و مردم محلی نیز از زمان‌های دور تاکنون از این چشمه استقبال خوبی کرده‌اند. مسیر منتهی به آن نیز به‌عنوان مسیر پیاده‌روی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شب‌ها شور و نشاط خاصی دارد.

آبگرم اهرم

امکانات چشمه اهرم

دمای آب چشمه آبگرم اهرم ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است و مجموعه آن دو استخر و ۱۰ حمام دارد. آب استخرها هر ۲۴ ساعت یک بار به‌طور کامل تخلیه می‌شود و با کانال به‌سمت نخلستان‌ها هدایت می‌شود. بازار هفتگی چشمه اهرم نیز که هر پنجشنبه برگزار می‌شود، می‌تواند برای برخی از گردشگران جذاب باشد.

مطلب پیشنهادی:  معجزه تفاله چای در رشد گیاهان آپارتمانی

آبگرم اهرم بوشهر

ویژگی‌های درمانی چشمه آب‌گرم اهرم

به‌طور کلی آب سرشار از املاح معدنی چشمه‌های آبگرم، برای درمان بیماری‌های پوستی و تنفسی، تسکین اعصاب و درد مفاصل، بیماری‌های مفصلی مانند دیسک کمر، نقرس، سیاتیک و آرتروز و سایر مشکلات جسمی مانند کوفتگی ماهیچه، خشکی و سفتی عضلات، تورم موضعی و همچنین درد کلیه مناسب است. در ضمن آب این چشمه می‌تواند به درمان بیماری‌های عفونی، انواع خاصی از زخم‌ها و حتی بیماری‌های خطرناکی نظیر جزام نیز کمک زیادی کند.

چشمه آبگرم اهرم کجاست؟

این چشمه در استان بوشهر، اهرم، خیابان آب گرم قرار دارد. البته برای رسیدن به سرچشمه اصلی باید یک مسیر خاکی دو کیلومتری را طی کنید.

چشمه آبگرم اهرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…