آنچه درباره سفر به کویر باید بدانید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حرفه‌ای‌ترین طبیعت‌گردان هم قبل از کویرگردی خود را به خوبی مجهز و آماده می‌کنند تا با کمک آن‌ها تجربه‌ای به یادماندنی برای خودشان رقم بزنند.
دانستنی های سفر به کویر

کویرگردی احتمالا یکی از جذاب‌ترین و چالش‌برانگیزترین مدل‌های سفر است. طبیعت خاص کویر هم زیبایی‌هایی را نشان شما می‌دهد که احتمالا تا پیش از این هیچ‌کجا ندیده‌اید و در ضمن خطراتی را به همراه دارد که اگر برای مواجهه با آن‌ها آماده نباشید احتمالا این تجربه جادویی و منحصربه‌فرد را برایتان تلخ می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا دانستنی های سفر به کویر را یاد بگیرید.

آب کافی همراه داشته باشید

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام سفر به کویر، به همراه داشتن آب کافی است. در کویر به‌خاطر گرمی زیاد هوا و تعریق بالا، آب بدن زودتر از دست می‌رود و مهم است که در طول روز آب فراوان بنوشید.

خود را برای مواجهه با حیوانات کویرنشین آماده کنید

موقع سفر به کویر باید برای مواجه با حشرات و خزندگان و حیوانات سمی آماده باشید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر دست کم یک مطالعه‌ ساده راجع به انواع گزیدگی‌ها داشته باشید تا در صورت مواجه با چنین شرایطی، کمی آماده باشید.

حتما یک جعبه‌ کوچک کمک‌های اولیه، شامل وسایلی مثل باند، بتادین، انواع قرص و کرم همراه خود ببرید. انواع کرم‌ها و اسپری‌های ضد حشرات هم جز اقلام ضروری این سفر هستند.

 سفر به کویر

در برابر آفتاب از پوست خود محافظت کنید

کویر و آفتاب سوزان آن، از هم جدانشدنی‌ هستند. با وجود تمام زیبایی‌های این دشت شنی، آفتاب و گرمای آن می‌تواند سفر را برای شما جهنم کند. کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید و روزی دوبار روی صورتتان بمالید. ترجیحا از کرم ضدآفتاب با spf زیر ۳۰ استفاده نکنید.

از عینک آفتابی استفاده کنید تا بخشی از پوست صورت شما توسط شیشه عینک محافظت شود. یک نقاب سبک می‌تواند سایه‌بان و محافظ شما در کویرگردی باشد.

لباس مناسب برای روز و شب

برای دانستنی های سفر به کویر، شاید اولین انتخابتان، لباس‌های خنک برای مقابله با گرمای هوا باشد. اما اختلاف دمای بین شب و روز را فراموش نکنید. کویر به همان اندازه که در روز گرم است، شب‌ها خنک می‌شود.

بلوز آستین بلند و گشاد بپوشید تا پوستتان را آفتاب نسوزاند. شلوار‌های نازک اما مچ‌دار تهیه کنید تا شن و ماسه به درون لباس‌هایتان نفوذ نکند.

پیاده‌روی وسط روز را فراموش کنید

برای کویرگردی، باید برای صبح زود یا عصرها، قبل از غروب آفتاب برنامه‌‌ریزی کنید. وسط روز که شدت آفتاب و دمای هوا زیاد است، در اقامتگاه یا محل کمپ خود بمانید و از تماشای منظره‌ کویر بی‌انتها لذت ببرید. به هیچ وجه در شب از محل اقامتتان به قصد گشت و گذار در کویر خارج نشوید.

مسیریابی را یاد بگیرید

استفاده از مسیریاب‌ها در کویرگردی یک ضرورت است. از آنجا که ممکن است دسترسی به اینترنت نداشته باشید، نقشه کاغذی و قطب‌نما و مسیریابی به شیوه سنتی، بهترین راه‌حل است.

شب گردی در کویر

کفش‌های جلو بسته نپوشید

برای کویرگردی بهتر است از کفشی استفاده کنید که نفوذ شن به داخل آن ممکن نباشد. اگر شن و ماسه به داخل کفشتان نفوذ کند، کف پا دچار سایش و سوختگی می‌شود. پوتین‌ها یا کتانی‌های ساق‌دار با رویه پارچه‌ای نازک و زیره پلاستیکی مقاوم، بهترین گزینه هستند.

یک پتوی نازک و بالشت

به جای اینکه چند دست لباس کلفت برای شب بردارید، یک پتوی مسافرتی نازک به همراه ببرید تا گرمای مورد نیاز شب‌هایتان را تامین کنید. همچنین فارغ از محل و نوع اقامتتان، یک بالشت کوچک برای خود بردارید.

خوراکی را فراموش نکنید

بهتر است به‌جز غذاهای اصلی، به فکر مقداری خوراکی برای پیاده‌روی‌هایتان هم باشید. سعی کنید خوراکی‌هایی بردارید که خیلی شور یا شیرین نباشند تا کمتر تشنه شوید. مواد مغذی و پروتئین‌دار بردارید تا انرژی مورد نیاز شما را تامین کنند. برای دیدن جاذبه‌های بیشتر در ایران، خطرناک‌ترین غار ایران در قعر قزوین را بخوانید.

برای وسایل خود قاب مخصوص تهیه کنید

نفوذ شن و ماسه به درون وسایل می‌تواند بسیار اذیت‌کننده باشد و مشکلات زیادی ایجاد کند. بنابراین در کنار دانستنی های سفر به کویر، برای وسایلی مثل گوشی یا دوربین خود، حتما قاب‌های ضدآب تهیه کنید تا سلامت وسایلتان تضمین شود. اگر به خرید آپارتمان در شهرهای کویری علاقه دارید، مطلب آپارتمان‌های ارزان‌قیمت در اصفهان را بخوانید.

labimg 870 Best Hiking Apps e1554937506928 آنچه درباره سفر به کویر باید بدانید

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری بلندترین آبشار مازندران کجاست؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

    ممنون بابت اطلاعات جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…