با یک تخم‌مرغ مژه های خود را پرپشت کنید

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه دوست دارند، مژه‌هایی پرپشت و زیبا داشته باشند. اما همه به این موضوع توجه نمی‌کنند که مژه‌ها هم مانند پوست و مو نیاز به مراقبت و آب‌رسانی دارند.
پرپشت شدن مژه با روش های خانگی

اگر شما مژه‌های بلندی ندارید با کمک چندین روش طبیعی و خانگی پیشنهاد شده می‌توانید چاره‌ای برای پرپشت شدن و “تقویت مژه” های خود بیاندیشید. در این مطلب از دلتامگ به موضوعپرپشت شدن مژه با روش های خانگی می‌پردازیم.

پرپشت شدن مژه با روش های خانگی

وازلین

وازلین مانند یک لایه‌ محافظ عمل می‌کند و موجب حفظ رطوبت طبیعی مژه‌ و ابروها می‌شود. برای پرپشت شدن مژه،‌ شب‌ها قبل از خواب باید کمی وازلین روی ریشه‌ مژه‌هایتان بمالید:

  • هر صبح، مژه‌ها را با آب گرم بشویید. می‌توانید وازلین را روی ابروهای‌تان هم بمالید. برای مالیدن وازلین روی ابرو و مژه‌ها از گوش‌ پاک‌کن یا یک فرچه‌ تمیز ریمل استفاده کنید.
  • اگر هرشب وازلین را روی مژه‌های خود بمالید، با گذشت چند هفته پرپشت شدن مژه‌هایتان را به‌وضوح خواهید دید.
  • بعضی از پزشکان با مصرف وازلین مخالف هستند اما اگر وازلین را از داروخانه‌ها تهیه کنید و برندی که می‌خرید معتبر و بهداشتی باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

روغن زیتون یا نارگیل

روغن‌ زیتون و روغن نارگیل باعث تقویت و تحریک موهای ابرو و مژه برای رشد بیشتر می‌شوند. ترکیب آن‌ها هم گزینه دیگری است که می‌توانید امتحان کنید:

  • فقط چند قطره از این روغن‌ها را روی نوک گوش‌پاک‌کن بریزید و روی مژه‌هایتان بمالید. اجازه بدهید چند دقیقه (۵ تا ۸ دقیقه)‌ روی مژه‌های‌تان بماند و سپس مژه‌ها را آب بکشید.
  • این کار را یک تا دو هفته ادامه بدهید تا اثرات مثبت آن را مشاهده کنید. علاوه بر مژه‌ها، می‌توانید از روغن نارگیل یا زیتون برای پشت پلک و زیر چشم‌ها هم استفاده کنید. هرشب پیش از خواب با یک عدد گوش پاک‌کن، این روغن‌ها را به نواحی نام‌برده بمالید و آثار مثبت آن را در کوتاه‌مدت مشاهده کنید.
  • حواس‌تان باشد از این روغن‌ها و مواد آرایشی همزمان استفاده نکنید. برای مثال، استفاده از ریمل زمانی که روغن روی مژه و پلک‌تان است باعث پخش‌شدن آن روی چشم و صورت می‌شود.
مطلب پیشنهادی:  در کمتر از ۱ ساعت آشپزخانه خود را برق بیندازید

 تقویت مژه

گذاشتن تخم مرغ روی مژه

شاید گذاشتن تخم‌مرغ خام روی مژه‌ها در ظاهر چندش‌آور به نظر برسد اما این کار به داشتن مژه‌هایی بلند و پرپشت کمک می‌کند:

  • پروتئین موجود در تخم مرغ باعث پرپشت شدن مژه و بلندتر شدن آن می‌شود. در واقع، تخم مرغ حاوی ماده‌ای موسوم به بیوتین و ویتامین‌های گروه ‌B است. به همین خاطر برای بهبود و سلامت بافت مژه‌ها مناسب به‌نظر می‌رسد.
  • یک تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را خوب هم بزنید تا به ترکیبی خامه‌ای و غلیظ برسید. سپس باید به کمک یک عدد گوش پاک‌کن، ترکیب حاصل را روی مژه‌ها بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه این مواد را با آب سرد از روی مژه‌هایتان پاک کنید. در طول چند ماه این ترکیب را ۳ بار در هفته روی مژه‌ها قرار بدهید. برای خرید گلیسیرین هم می‌توانید به داروخانه‌ها، عطاری‌ها و… مراجعه کنید.

روغن کرچک

شب‌ها قبل از خوابیدن، به کمک یک عدد گوش پاک‌کن کمی روغن کرچک را روی مژه‌ها بمالید. قبل از این کار می‌توانید، چند قطره روغن ویتامین E را هم به روغن کرچک اضافه کنید:

  • اجازه بدهید که روغن در طول خواب روی چشمتان باشد و صبح، آن را با آب ولرم بشویید و از روی مژه‌ها پاک کنید. راه دیگر پرپشت شدن مژه این است که ۲ قاشق غذاخوری از روغن کرچک و ژل تازه آلوئه‌ورا ترکیب کنید و روی مژه بمالید.
  • روغن کرچک را به کمک یک گوش‌پاک‌کن در طول شب روی مژه بگذارید و صبح آن را بشویید. اضافه کردن چند قطره از این روغن به ریمل هم فکر خوبی است.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 مهر 1402 در 4:07 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

با یک کش موهای خود را کوتاه کنید

ممکن است برخی افراد در شرایطی باشند که به رفتن آرایشگاه علاقه‌ای نداشته باشند.کوتاهی مو با…