روش‌های خانگی پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لکه‌های چربی بر روی لوازم آشپزخانه، پیامد رایجی از پختن غذا و استفاده از روغن‌های پخت‌وپز است.

ایجاد این لکه‌های چربی بر روی درها، دستگیره‌ها و هر وسیله دیگری در آشپزخانه اجتناب‌ناپذیر است. در این مطلب از دلتامگ به معرفی روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه می‌پردازیم.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

دیدن این لکه‌ها در بسیاری از موارد ناخوشایند است. با این‌حال، لازم است بدانید راه‌های آسانی برای پاک کردن چربی از روی لوازم آشپزخانه وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین را بر روی لکه‌های چربی بریزید و آن‌ها را پاک کنید. متخصصان توصیه می‌کنند که بهتر است از این روش زمانی استفاده کنید که لکه‌های چربی تازه به‌وجود آمده‌اند. زیرا هر چقدر لکه‌های چربی بیشتر بمانند پاک کردن آن‌ها دشوارتر است. پس از برداشتن چربی، می‌توانید سطح دستگاه را با ترکیبی از آب و سرکه دستمال بکشید.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

پراکسید و جوش‌شیرین از روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

پراکسید و جوش‌شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. سپس، یک اسفنج اسکراب را به این مخلوط آغشته کنید و آن را بر روی لکه‌های چربی بکشید. مشاهده خواهید کرد که لکه‌های چربی به‌راحتی تمیز می‌شوند. این روش به‌ویژه برای نواحی دشوار مثل اطراف مشعل‌ها، هود اجاق‌گاز و دستگیره‌ها استفاده می‌شود.

آرد

ممکن است برای شما جالب باشد که چه لکه چربی روی اجاق‌گاز باشد و چه روی پیشخوان یا کف آشپزخانه، شما می‌توانید با ریختن آرد بر روی آن، لکه چربی را از بین ببرید. به عقیده متخصصان، آرد چربی را جذب می‌کند و باعث می‌شود که پاک کردن آن بسیار ساده‌تر شود. بنابراین، یکی دیگر از راه‌های موثر برای پاک کردن چربی از روی لوازم آشپزخانه استفاده از آرد است.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

تمیز کردن با سرکه از روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

اگر لکه‌ های چربی ضخیمی بر روی لوازم آشپزخانه شما وجود دارد و این لکه‌ها چه در داخل فر هستند و چه داخل یخچال، شما می‌توانید بر روی لکه‌ها، سرکه بپاشید و سپس اجازه دهید لکه‌ها حداقل پنج دقیقه خیس بخورند. پس از پاک کردن سطح رویی لکه، می‌توانید از جوش‌شیرین برای پاک کردن بقیه مواد استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  خواص روغن زردآلو برای پوست مانند یک معجزه است

تمیز کردن چربی داخل مایکروفر

یک کاسه یا لیوان را با آب و سرکه پر کنید. به‌طوری‌که نیمی از آن آب و نیمی دیگر سرکه باشد. سپس تایمر دستگاه را بر روی دو دقیقه تنظیم کنید و اجازه دهید مخلوط شروع به جوشیدن کند. در مایکروفر را بسته نگه دارید و اجازه دهید بخار برای چند دقیقه کار خودش را انجام دهد. سپس یک دستمال مرطوب یا یک دستمال کاغذی بردارید تا با آن داخل مایکروفر را تمیز کنید.

تمیز کردن چربی کناره‌های یخچال

اگر یخچال شما نزدیک اجاق‌گاز است احتمالا روغن بر روی یخچال نیز پاشیده است. برای پاک کردن لکه‌های چربی روی یخچال، اتوی خود را بردارید. یک حوله مرطوب (اما نه خیس) بر روی لکه چربی قرار دهید و اتوی داغ را بر روی حوله بچرخانید. این کار باعث می‌شود که چربی‌ها از روی سطح یخچال از بین بروند. سپس باقی‌مانده چربی‌ها را با پارچه پاک کنید. همچنین، ازآنجایی‌که اتو داغ است حتما احتیاط زیادی داشته باشید تا نسوزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

با این روش چین و چروک پوستتان را از بین ببرید

از بین بردن چین و چروک پوست خواسته اکثر افراد است و همواره برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند…