چگونه عمر باتری گوشی آیفون را بالا ببریم؟

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نگه داشتن آیفون در حالت کم مصرف می‌تواند شارژ باتری شما را تا دو روز ذخیره نگه دارد.
بالا بردن عمر باتری گوشی آیفون

اپل به منظور صرفه جویی در مصرف باتری، حالت کم مصرف را به عنوان بخشی از iOS ۹ اضافه کرده است. همیشه روشن نگه داشتن حالت کم مصرف مزایا و معایبی دارد که به مدل آیفون شما، نحوه استفاده شما از تلفن و اینکه چقدر به صرفه جویی در شارژ باتری اهمیت می‌دهید، بستگی دارد. روش بالا بردن عمر باتری گوشی آیفون را در مجله دلتا بخوانید.

نکاتی برای بالا بردن عمر باتری گوشی آیفون

حالت کم مصرف آیفون چیست؟

حالت کم مصرف یک تنظیم iOS است که برخی از ویژگی‌های آیفون را غیرفعال می‌کند تا در زمان کاهش شارژ باتری، صرفه‌جویی کند. آیفون از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید حالت کم مصرف را هنگامی که باتری شما به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، روشن کنید.
اپل می‌گوید که حالت کم مصرف انرژی آیفون شما را کاهش می‌دهد تا باتری شما دوام بیشتری داشته باشد.‌
می‌توانید تشخیص دهید که چه زمانی در حالت کم مصرف هستید، زیرا نماد باتری شما زرد خواهد بود. هنگامی که شارژ باتری شما به ۸۰ درصد می‌رسد، آیفون شما به‌طور خودکار حالت کم مصرف را خاموش می‌کند.

حالت کم مصرف آیفون چیست؟

حالت کم مصرف آیفون کدام ویژگی‌ها را غیرفعال می‌کند؟

طبق صفحه رسمی پشتیبانی اپل، حالت کم مصرف این تغییرات را برای حفظ شارژ باتری شما انجام می‌دهد:

  • ۵G را خاموش می‌کند (به جز پخش ویدیو).
  • صفحه نمایش آیفون شما را تنظیم می‌کند تا پس از ۳۰ ثانیه عدم فعالیت خاموش شود.
  • روشنایی نمایشگر را کاهش می‌دهد.
  • نرخ تازه سازی نمایشگر را برای آیفون‌های با ProMotion کاهش می‌دهد.
  • برخی از جلوه‌های بصری را حذف می‌کند.
  • همگام سازی iCloud Photos را متوقف می‌کند.
  • دانلود‌های خودکار را به حالت تعلیق در می‌آورد.
  • به روزرسانی ایمیل را متوقف می‌کند.
  • بازخوانی برنامه‌های پس زمینه را متوقف می‌کند.

حالت کم مصرف همچنین مشاهده ویدیو‌ها در HDR را غیرفعال می‌کند، نمایشگر همیشه روشن را در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس خاموش کرده و پخش خودکار ویدیو را غیرفعال می‌کند و عملکرد CPU و GPU را کاهش می‌دهد.

چگونه حالت کم مصرف آیفون را فعال کنیم؟

راه دستی برای روشن نگه داشتن حالت کم مصرف همیشه این است که به سادگی آیفون خود را هر بار پس از شارژ کردن در حالت کم مصرف قرار دهید. با رفتن به Settings > Battery و تغییر حالت Low Power Mode می‌توانید آن را به صورت دستی روشن کنید؛ همچنین می‌توانید حالت کم مصرف را به صورت دستی با مرکز کنترل آیفون یا سیری روشن کنید.

بالا بردن عمر باتری گوشی آیفون

چگونه حالت کم مصرف آیفون را برای همیشه روشن کنیم؟

اما یک راه ساده برای تنظیم و فراموش کردن آن وجود دارد. برای اینکه همیشه آیفون خود را به طور خودکار در حالت کم مصرف نگه دارید، باید کمی مهارت داشته باشید و با استفاده از برنامه Shortcuts، اتوماسیون شخصی خود را بسازید.

راه‌های زیادی برای تنظیم خودکار حالت کم مصرف با استفاده از میانبر‌ها وجود دارد، اما ساده‌ترین روش معمولا این است که هر زمان که باتری کمتر از ۱۰۰ درصد است، حالت کم مصرف را روشن کنید، به این ترتیب آیفون شما اساسا همیشه در حالت کم مصرف است، همچنین می‌تواند ایجاد پشتیبان‌گیری کرده، بارگیری‌ها را کامل و به‌روزرسانی‌ها را هنگامی که به برق وصل است و به طور کامل شارژ می‌شود، دریافت کند.

در صفحه اصلی آیفون خود تا آخر به سمت راست اسکرول کنید تا به App Library خود برسید، سپس به پایین اسکرول کنید و روی Shortcuts ضربه بزنید. پس از اجرای برنامه، Automation را در پایین صفحه انتخاب کرده و در گام بعدی روی دکمه آبی Create Personal Automation ضربه بزنید.

در صفحه انیمیشن جدید، به پایین بروید و سطح باتری را انتخاب کنید. روی گزینه پایین یعنی Falls Below ضربه بزنید و سپس نوار لغزنده را تا ۱۰۰ به سمت راست حرکت دهید سپس روی Next کلیک کنید. شما شرط خود را برای شروع یک عمل تعیین کرده‌اید.

اکنون اکشنی را ایجاد کنید تا آیفون خود را روی حالت کم مصرف قرار دهید. در صفحه Actions، روی دکمه آبی رنگ Add Action کلیک کنید، سپس می‌توانید «کم» را در کادر جستجو تایپ کرده و روی تنظیم حالت کم مصرف یا روی Scripting ضربه بزنید و آن را در زیر دستگاه پیدا کنید.

هنگامی که تنظیم حالت کم مصرف را انتخاب کردید، در صفحه Actions شما به عنوان «روشن کردن حالت کم مصرف» نشان داده می‌شود. روی Next کلیک کنید. در صفحه اتوماسیون جدید زیر Ask Before Running off را تغییر دهید تا حالت Power Lower به طور خودکار روشن شود. در صورت تمایل می‌توانید برای هر بار اجرای اتوماسیون اعلان درخواست کنید.

«Don’t Ask» را تایید کنید، سپس روی Done ضربه بزنید تا تمام شود. همه چیز آماده است. هر بار که باتری شما به زیر ۱۰۰ درصد می‌رسد، آیفون شما به‌طور خودکار به حالت کم مصرف می‌رود. برای حفاظت از حریم خصوصی خود در فضای مجازی مطلب روش‌های حفاظت از حریم خصوصی چیست؟ را بخوانید.

بالا بردن عمر باتری در گوشی آیفون

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین گجت‌های هوشمند ۲۰۲۲ را بشناسید را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…