در کمترین زمان خشم خود را کنترل کنید

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خشم یکی از احساسات طبیعی است که برای همه انسان‌ها در موقعیت‌های مختلف به‌وجود می‌آید. اگر خشم وعصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان یا حتی درگیری فیزیکی شود، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
راهکارهای کنترل خشم

انسان باید احساساتی که در وجود خود دارد را بشناسد و مهارت‌های لازم برای کنترل احساسات را بلد باشد. کنترل خشم یک مهارت مفید است که به شما در برقراری ارتباط مثبت با دیگران کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکارهای کنترل خشم می‌پردازیم.

راهکارهای کنترل خشم

در ادامه راه‌های کنترل خشم و عصبانیت و مهارت کنترل خشم را بررسی می‌کنیم تا شما با استفاده از این تکنیک‌ها خشم و عصبانیت خود را مدیریت کنید.

انرژی خود را صرف کار مثبتی کنید

انرژی منفی خود را که به دلیل عصبانیت در شما به‌وجود آمده است مهار کنید. به جای آن یک کار خوب برای کسی انجام دهید. انرژی و احساسات خود را برای چیزی که سالم و سازنده است خرج کنید.

دوری کردن از چیزی که باعث عصبانیت شده از راهکارهای کنترل خشم

شاید شما به‌خاطر اینکه فرزندتان اتاقش را بهم ریخته  و رفته است عصبانی شوید. در اتاق را ببندید. شما می‌توانید به طور موقت به خشم خود پایان دهید و آن را از دید خود دور کنید تا هنگامی که عصبانیت شما فروکش شد، بتوانید تصمیم درست بگیرید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چگونه بفهمیم مردی متاهل است یا مجرد؟ سر بزنید.

راهکارهای کنترل خشم

قبل از صحبت کردن، حرف‌هایتان را بسنجید

قبل از آن‌که حرفی بزنید آن را مزه مزه کنید. بسنجید که حرف شما چه تاثیری دارد. آیا باعث می‌شود در آینده برای شما مشکل ایجاد شود؟ با این کار از طغیان و جنجال دوری می‌کنید.

چیزی که شما را عصبانی می‌کند تغییر دهید

مثلا اگر رانندگی در ترافیک و شلوغی باعث ایجاد خشم و عصبانیت برای شما می‌شود می‌توانید مسیر جدیدی را پیدا کنید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. گزینه‌هایی را در نظر بگیرید که از ناراحتی و عصبانیت شما می‌کاهد حتی اگر وقت بیشتری از شما بگیرد.

صحبت کردن با یک دوست از راهکارهای کنترل خشم

صحبت کردن با یک دوست مورد اعتماد و حامی که احتمالا می‌تواند دیدگاه جدیدی ارائه دهد، برای کاهش عصبانیت و کنترل خشم بسیار مفید است. این راه کنترل خشم به شما کمک می‌کند که آرامش خود را به‌دست آورید و با صحبت کردن، احساس سبکی داشته باشید.

به خودتان زمان بدهید

اولین جملاتی که هنگام عصبانیت به ذهنتان می‌رسد، مسلما چیزی نیست که باید بگویید. قبل از اینکه چیزی بگویید که باعث ناراحتی اطرافیان و خود شما بشود، به خودتان زمان بدهید. این کار باعث می‌شود شما  از حالت عصبانی خود دور شوید و آرامش را به شما باز می‌گرداند.

نامه بنویسید

برای شخصی که شما را عصبانی کرده است نامه یا ایمیل بنویسید اما سریع آن را ارسال نکنید. وقتی که عصبانیت شما فروکش کرد مجدد نامه را بخوانید اگر حرف‌هایی که نوشته‌اید منطقی به‌نظر می‌رسید، می‌توانید ارسال کنید و اگر دیدید حرف‌ها از روی عصبانیت و ناراحتی بوده آن را حذف کنید. اغلب، ابراز احساسات به شکلی مناسب بهترین گزینه است.

راهکارهای کنترل خشم

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی که زنان هرگز به مردان نمی‌گویند را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…