این مدل شلوارها را حتما باید داشته باشید

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر چند نکته را در نظر بگیرید، شلواری که به تن می‌کنید، ظاهرتان را بدون تردید شیک و عالی نشان می‌دهد.
شلوارهایی که حتما باید داشته باشید

انواع مدل‌های شلوار را می‌توان با هر نوع سبک پوششی هماهنگ کرد؛ اما یک اشتباه کوچک در انتخاب شلوار، شما را از کسی که در پوشیدن لباس‌های مد روز، حرفه‌ای به‌ نظر می‌رسد تا حد یک فرد بی‌تجربه و خام در این مورد تنزل می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع شلوارهایی که حتما باید داشته باشید می‌پردازیم.

شلوارهایی که حتما باید داشته باشید

شلوار راسته

شلوار راسته (یا شلوار مخصوص کت) رایج‌ترین نوع شلواری است که احتمالا یکی از آنها را دارید و هر روز برای رفتن به محل کارتان آن را می‌پوشید. منظور از شلوار راسته، شلوارهایی است که در موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی پوشیده می‌شود. آنها معمولا از پارچه بافته‌شده و گران‌قیمت آماده می‌شوند.

این نوع شلوار را می‌توان با کت یا بدون کت پوشید. قسمت جلوی آن‌ها زیپ‌ یا دکمه‌‌دار است. شلوار گشاد هم نوعی شلوار راسته است که بدون کت پوشیده می‌شود.

شلوار جین

پارچه‌ شلوار جین از مواد ضخیم و محکمی به نام دنیم (denim) تولید می‌شود. تمام درزهای این مدل شلوار با نخ ضخیم در دو ردیف کنار هم دوخته می‌شود. شلوار جین ابتدا مخصوص زمانی بود که فرد قصد انجام کارهای سخت و سنگین داشت؛ البته بعدها به نماد جوانی تبدیل شد.

سرهمی یا لباس یک‌تکه

این مدل شلوار بالاتنه‌ای دارد که به خط کمر متصل است. خط دوخت آن از گردن شروع می‌شود تا در قسمت جلو و عقب، به شلوار می‌رسد. جیب‌های این مدل شلوار هم بیشتر مواقع، روی شلوار و نزدیک درز کمر دوخته می‌شوند.

کارگران معمولا لباس‌های سرهمی می‌پوشند. بااین‌حال، این مدل یکی از مدل ‌های محبوب کودکان هم هست.

شلوار کوتاه و گشاد

این نوع شلوار که شلوارک هم نامیده می‌شود، تا روی زانو یا کمی بلندتر است. شلوار کشی زنانه هم که قد آن به‌اندازه سه‌چهارم یک شلوار معمولی است، نوعی شلوار کوتاه محسوب می‌شود.

شلوارهایی که باید داشته باشید

شلوار هندی

این مدل شلوار در دو قسمت کمر و مچ پا جمع می‌شود. برای جمع‌کردن پارچه در قسمت کمر یا مچ پا، می‌توان از بندهای کشی یا کمربند با نخ کشی استفاده کرد.

شلوار بگی

این شلوار در قسمت کمر، کاملا اندازه است و در قسمت پاها گشاد می‌شود.

شلوار دم‌پا گشاد

این نوع شلوار در قسمت باسن و ران کاملا اندازه است، اما از زانو به پایین گشاد می‌شود.

شلوار چسبان

این مدل های شلوار کاملا به بدن می‌چسبند و معمولا از پارچه‌های کشی یا کش بافتنی تهیه می‌شوند. این نوع شلوار در دو مدل ترگینگ و جگینگ هم تولید می‌شود. ترگینگ شلوار چسبانی است که شبیه شلوارهای معمولی است. جگینگ شلوار چسبانی است که شبیه شلوارهای جین با جیب‌های کوچک و همان دوخت‌های خاص مربوط به شلوارهای جین ‌است.

شلوار مناسب

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب هرگز از این لوازم آرایش استفاده نکنید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…