معروف‌ترین شهرهای گردشگری ایران کدام است؟

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باید بدانید نیازی به سفر به خارج از کشور برای دیدن مکان‌های دیدنی دنیا وجود ندارد، چرا که کشور ایران یکی از متنوع‌ترین و جذاب‌ترین کشورها در دنیا برای سفر و گردشگری است.

خیلی از شما علاقه دارید که به عنوان یک گردشگر به مکان‌‌های دیدنی و توریست‌پذیر شهرهای مختلف جهان سفر کنید اما مطمئنا شرایط سفر به کشورهای مختلف برای خیلی از افراد امکان‌پذیر نیست. ایران به خاطر داشتن بناهای تاریخی، مکان‌‌های سرسبز و زیبا، کویرهای دیدنی و وسیع، جذابیت‌‌های آبی همچون سه دریای ایران، جزو کشورهای توریست‌پذیر به شمار‌ می‌رود. با دلتامگ همراه باشید تا شهرهای گردشگری معروف ایران را بهتر بشناسید.

 شهرهای گردشگری معروف ایران

گردشگری در شیراز

شهری که نماد ادبیات و عشق است از برجسته‌ترین شهرهای دنیا برای داشتن بناهای تاریخی به شمار‌ می‌آید. شیراز در حدود دو هزار سال قبل به عنوان پایتخت اصلی کشور و مرکز امپراتوری هخامنشیان به شمار‌ می‌رفت. باغ‌‌های بی‌شمار زیبایی هم در شهر شیراز وجود دارند، مانند باغ هفت‌تنان، جهان‌نما، ارم، نارنجستان قوام و باغ دلگشا.

شیراز

اصفهان از شهرهای گردشگری معروف ایران

اصفهان نصف جهان، بی‌شک این لقب چیزی است که هر کسی با ذره‌ای تحقیق درباره آن‌ می‌فهمد. بسیاری از موارد خاص در این شهر از جمله پل‌‌ها، مساجد زیبا و مناره‌‌های تاریخی که همگی از معماری بی‌نظیری برخوردارند، مربوط به دوران صفوی هستند. درباره بخش‌های دیدنی اصفهان مطالب زیادی در مجله دلتا آمده است.

سی و سه پل

تهران

تهران به عنوان پایتخت کشور ایران شهری شلوغ و البته پر از مکان‌‌های گردشگری است که این مکان‌‌ها با نیازهای امروزی سازگاری بیشتری دارد. در تهران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان یعنی بازار بزرگ تهران واقع شده است.

اگر به دنبال مکانی مناسب هوای سرد هستید‌ می‌توانید به دربند، تله سیژ دربند، پیست اسکی دیزین، پیست اسکی شمشک، تله کابین توچال مراجعه نمایید. در تهران کاخ‌‌های زیبا و بزرگی وجود دارد که به عنوان یک گردشگر‌ می‌توانید از آنان بازدید کنید.

تبریز یکی دیگر از شهرهای گردشگری معروف ایران

این شهر دارای بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است که به ثبت جهانی هم رسیده است. از مکان‌‌های دیدنی این شهر‌ می‌توان به موزه قاجار، مسجد کبود، ارگ علیشاه، مسجد جامع تبریز، موزه آذربایجان، مقبره الشعرا، پارک ال گلی، میدان ساعت و… اشاره داشت.

مطلب پیشنهادی:  خنک‌ترین جاهای دیدنی کرمان در تابستان

گردشگری در یزد

یزد به عنوان اولین شهر خشتی جهان و پر از بادگیر مطرح است. زمانی که مارکوپولو از جاده ابریشم‌ می‌گذشت بادگیرهای شهر یزد و شیرینی‌‌های آن را مورد تحسین قرار داده است. این شهر مرکز آتشکده‌‌ها و آیین زرتشتی بوده است.

بادگیر یزد

گردشگری در مشهد

مشهد به عنوان شهری زیارتی مطرح است و یکی از مهم‌ترین مکان‌‌ها برای مسلمانان شیعه به شمار می‌رود، به گونه‌ای که یکی از پر گردشگرترین شهرهای کشور به حساب‌ می‌آید.

گردشگری در جزیره کیش

کیش جزیره‌ای واقع در خلیج فارس است که به عنوان مکانی تفریحی برای گردشگران شناخته‌ می‌شود. به طوری که هرساله بسیاری از گردشگران به این جزیره مراجعه‌ می‌کنند و از دریای بکر و زیبای خلیج فارس چه برای دیدن و چه برای شنا بهره‌مند‌ می‌شوند.

گردشگری در جزیره قشم

جزیره‌ای است که به خاطر مکان‌‌های طبیعی خود معروف است، مانند دره ستارگان، غار نمکدان، جنگل‌های حرا، دره تندیس‌ها و همچنین فرهنگ فنی بالایی در زمینه لنج‌سازی است. خاک این جزیره هم یکی از جاذبه‌‌های گردشگری در این جزیره است.

قشم از شهرهای گردشگری معروف ایران

گردشگری در اهواز

شهر اهواز که واقع در استان خوزستان است که شهرت خاصی در زمینه داشتن پل‌‌های روی آبی دارد. همچنین اهواز دارای میراث جهانی خاصی است که هر گردشگری را به خود جذب‌ می‌کند.

نه تنها شهرهای نامبرده بلکه بسیاری از شهرهای دیگر ایران قابل سفر و گردش هستند. در فرصت‌ می‌توانید به لرستان، ایلام، چابهار، کرمان، مازندران، گلستان، گیلان، کردستان هم سفری پراز خاطره را به همراه داشته باشید.

Screenshot 2021 12 14 151444 معروف‌ترین شهرهای گردشگری ایران کدام است؟

یک نظر

  1. ناشناس

    23 بهمن 1402 در 3:25 ب.ظ

    بسیارخوبی وعالیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

از بین بردن خط اخم خواسته همه افراد است که برای آن حاضر هستند که پول زیادی را صرف کنند. هم…