تهیه کیک شیر موز شکلاتی بدون فر

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کیک‌های خانگی همواره طرفداران زیادی دارند. روش‌های پخت کیک بدون فر هم همواره مورد توجه بیشتر کسانی است که آشپزی می‌کنند.
تهیه کیک شیر موز شکلاتی

کیک شیر موز یکی از کیک‌های ساده و شکلاتی است که طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد و برای مهمانی و عصرانه بسیار خوشمزه‌ می‌شود. این کیک را‌ می‌توانید با فر و بدون فر آماده کنید که هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد. با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه کیک شیر موز شکلاتی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیر موز شکلاتی

برای تهیه این کیک خوشمزه و متفاوت به 3 عدد تخم مرغ، 2 پیمانه آرد 1 پیمانه شکر، 3/4 پیمانه شیر، نصف پیمانه روغن، 3 قاشق پودر کاکائو، 2 عدد موز، نصف قاشق مرباخوری وانیل، 1 قاشق غذاخوری بیکینگ‌پورد و به مقدار دلخواه گردو نیاز دارید.

طرز تهیه کیک شیر موز شکلاتی

ممکن است شما بارها کیک شکلاتی را درست کرده و در کنار عزیزانتان نوش جان کرده باشید، اما اگر دوست دارید طعم موز و شکلات را با هم تست کنید، این روش پخت را امتحان کنید.

مرحله اول

ابتدا باید مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دما شود. سپس به کمک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته‌دار فرانسوی مواد را اندازه بگیرید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

تهیه کیک شیر موز شکلاتی

مرحله دوم

در ادامه شیر موز را تهیه کنید. باید موز را به همراه شیر داخل مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. اگر دستگاه مخلوط‌کن ندارید‌ می‌توانید موز را با چنگال خوب له کنید و با شیر هم بزنید تا مواد آماده شود یا از گوشتکوب برقی استفاده کنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط و سه بار الک کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی بدون فر + ویدئو

مرحله سوم

تخم‌مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کرم‌رنگ و کشدار شود. موقع هم زدن مواد را دورگیری کنید تا بوی زهم تخم‌مرغ گرفته شود. سپس شیر موز و روغن مایع را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید. مخلوط آرد را اضافه کنید و بعد به صورت دورانی و آهسته هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود. در مرحله آخر گردو را که از قبل با ۱ قاشق آرد مخلوط کردید به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

حالا باید قالب مورد نظر را چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید. برای پخت بدون فر، مواد را داخل قابلمه بریزید. برای پخت در فر باید ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک شیر موز بپزد. در حالت بدون فر نیز باید روی در قابلمه دم‌کنی قرار دهید و ۱ ساعت زمان دهید تا کیک بپزد.

تهیه کیک شیر موز شکلاتی

نکات کلیدی در تهیه کیک شیر موز شکلاتی

  • روی کیک کمی شکلات چیپسی بریزید.
  • در پخت بدون فر تا ۴۰ دقیقه اول در قابلمه را باز نکنید و با یک خلال یا سیخ چوبی از مرکز کیک را چک کنید. اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  • به علت متفاوت بودن دمای فر، حتما کیک را چک کنید.
  • می‌توانید در انتها کمی شکلات بن‌ماری‌شده روی کیک بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با این روش چین و چروک پوستتان را از بین ببرید

از بین بردن چین و چروک پوست خواسته اکثر افراد است و همواره برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند…