اتاق پذیرایی ایرانی را اینگونه بچینید

2
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاق پذیرایی یکی از مناطقی در خانه محسوب می‌شود که برای خانواده‌های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.
اتاق پذیرایی ایرانی را اینگونه بچینید

عموما بسیاری از خانواده‌های ایرانی برای زیبایی پذیرایی منزل اهمیت بیشتری نسبت به دیگر فضاهای منزل مانند نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه قائل هستند و دکوراسیون پذیرایی ایرانی سبک و سیاق خاص خودش را دارد. در این مطلب از دلتا به بیان نکات چیدمان پذیرایی ایرانی می‌پردازیم.

نکات چیدمان پذیرایی ایرانی

چیدمان منزل به سبک ایرانی از جذابیت و اصالت بالایی برخوردار است و اگر بخواهید دکوراسیون پذیرایی ایرانی را در خانه خود پیاده‌سازی کنید، باید درباره این سبک چیدمان بیشتر بدانید.

فرش مناسب از نکات چیدمان پذیرایی ایرانی

فرش، عضو جدانشدنی دکوراسیون ایرانی است. امکان ندارد محیطی را بتوانید به سبک ایرانی بچینید اما در آن محیط از فرش استفاده نکرده باشید. فرش ایرانی را می‌توان یکی از نمادهای فرهنگ و هنر ایرانی دانست و این هنر زیبا، در تمامی دکوراسیون‌های پذیرایی ایرانی وجود دارد و استفاده از فرش، به هر دکوراسیونی، جلوه منحصربه فردی می‌بخشد.
البته در دکوراسیون‌های قدیمی، افراد در استفاده از فرش زیاده‌روی می‌کردند و تمام کف منزل را با فرش می‌پوشاندند. اما در دکوراسیون‌های امروزی و مدرن، استفاده به این شکل متداول نیست.

نکات چیدمان پذیرایی ایرانی

حفظ تقارن

در دکوراسیون پذیرایی ایرانی، تقارن نقش پررنگی را ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید خانه‌تان را به سبک ایرانی بچینید، حتما در چیدمان وسایل خود تقارن را رعایت کنید و از چیدن وسایل به روش‌هایی که حس تقارن را به شما نمی‌دهند بپرهیزید.

دکوراسیون پذیرایی ایرانی را امروزی و اصولی انجام دهید

ممکن است تصور کنید فقط در صورت استفاده به‌صورت سنتی از لوازم و وسایل و چیدمان‌های قدیمی، می‌توانید حس و حال ایرانی را در فضای پذیرایی خود ایجاد کنید، اما این تصور درست نیست و چیدمان پذیرایی می‌تواند همزمان با داشتن حس و حال دکوراسیون ایرانی هم کارآمد باشد و هم اصولی و امروزی.

مطلب پیشنهادی:  با چند ماده در دسترس از شر مورچه‌ها در خانه خلاص شوید!

مبل استیل

این مدل مبلمان از پشتی‌های بلند برخوردار است و عموما چوب‌ها پرآرایه هستند و بر روی آن‌ها منبت‌کاری‌های فراوان به چشم می‌خورد. در بسیاری از مبلمان سلطنتی، رنگ‌آمیزی‌های ظریف به رنگ طلایی است.

مبل استیل در چیدمان پذیرایی

طیف رنگی مناسب از نکات چیدمان پذیرایی ایرانی

یکی از عناصر که در دکوراسیون پذیرایی ایرانی زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد، طیف رنگ قهوه‌ای است. در این دکوراسیون، عموما از رنگ سفید برای دیوار و رنگ‌های بژ، کرم و قهوه‌ای برای پرده و مبلمان استفاده می‌شود و فرش در دکوراسیون ایرانی نیز در بسیاری از موارد لاکی است.

بوفه ویترین و تزیینات کریستال

به جرات می‌توان گفت در تمامی خانه‌هایی که از سبک دکوراسیون پذیرایی ایرانی در چیدمان خود استفاده کرده‌اند، بوفه‌هایی برای ظروف و تزیینات و اشیای کریستالی بزرگ و کوچک به چشم می‌خورد. کریستال در تزیینات خانه‌های ایرانی، نقش پررنگی ایفا می‌کند و عموما بیشتر از جنبه کاربردی، به جنبه زیبایی‌شان توجه می‌شود.

نکات چیدمان پذیرایی ایرانی

 

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    3 آبان 1401 در 8:43 ب.ظ

  2. ناشناس

    7 آبان 1401 در 9:46 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…