لذت سفری بی‌نظیر به توتکابن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از شهرهای شمالی و زیبای ایران توتکابن است. با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

توتکابن شهری در شهرستان رودبار در استان گیلان است. این شهر از زمانی که مرکز پرورش کرم ابریشم بوده و درخت توت به فراوانی در آنجا کشت می‌شد از نام درخت توت برگرفته شده ‌است. گویش مردم توتکابن، تاتی بوده که در واقع زبان مردم رودبار است و زیرمجموعه‌ای از زبان‌های رایج در استان گیلان به شمار می‌رود. با دلتامگ همراه باشید تا شهر توتکابن رودبار را بهتر بشناسید.

مکان‌های دیدنی شهر توتکابن رودبار

روستای دیورش

این روستا با فاصله‌ای هفت کیلومتری از توتکابن واقع شده و به عنوان طبیعت دست‌نخورده و بکر در شمال ایران یاد می‌شود. این روستا به واسطه سرچشمه سفید آب به دو قسمت مساوی تقسیم شده و با توجه به آثار تاریخی کشف‌شده در آن شاید در حدود پنج هزار سال عمر داشته باشد.

شرایط مسکونی این روستا به حالت مسکن‌های یک طبقه کرسی بلند است و در کمتر مواردی ممکن است خانه‌های دو طبقه‌ای را مشاهده کنید. اکثر مصالح استفاده‌شده در آن‌ها شامل چوب و گل و سنگ با سقف شیروانی است.

شهر توتکابن رودبار، روستای دیورش

غار دربند رشی

این غار، غاری باستانی بوده که در قسمت جنوبی روستای رشی واقع شده و تنها غار شناخته‌شده ایران است که در آن آثاری از عصر پارینه‌سنگی مربوط به صد و سی هزار سال قبل دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  سفری همزمان به کویر و دریا در ساحل درک!

غار دربند رشی

غار یخی درفک

این غار در نزدیکی کوه درفک واقع شده و محلی زیبا برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان به شمار می‌رود. برای دسترسی به این غار، با طی کردن مسیر در ارتفاعات و برخورداری از هوایی مطبوع حال و هوای تازه و روحیه‌بخش را تجربه می‌کنید.

غار یخی درفک

پارک جنگلی سیاه‌داران

این پارک جنگلی با وجود درختانی چون بلوط، توسکا، افرا و چنار چشم‌اندازی زیبا را ایجاد کرده است. همچنین در این پارک جنگلی حیواناتی چون گراز وحشی، جوجه تیغی، خرس، روباه و گرگ زیست می‌کنند که البته خسارت‌هایی را به کشاورزان و دامداران منطقه وارد می‌نمایند.

اگر قصد سفر به این شهر زیبای واقع در شمال کشور را داشته باشید می‌توانید در یکی از فصل‌های سال شرایط سفرتان را مهیا ساخته و از هوای بکر آن بهره‌مند شوید.

پارک جنگلی سیاه داران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…