چگونه از سرطان روده پیشگیری کنیم؟

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرطان روده بزرگ، سالانه تعداد زیادی از افراد را در سراسر جهان مبتلا می‌کند و سومین سرطان شایع در میان مردان و زنان است، اما می‌‎توان با یک رژیم غذایی مناسب از این سرطان جلوگیری کرد.
مواد غذایی مفید برای روده

به گفته متخصصان، افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند، ورزش و وزن مناسب خود را حفظ می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌دهند. مجله دلتا در این مطلب به معرفی مواد غذایی مفید برای روده می‌پردازد.

لبنیات

اکثر محققان موافق هستند که محصولات لبنی غنی از کلسیم می‌توانند احتمال ابتلا به رشد سلول‌های سرطانی در روده بزرگ و در نتیجه سرطان روده بزرگ را کاهش دهند. مکمل‌های کلسیم نیز ممکن است مفید باشند. از پزشک خود بپرسید که چه چیزی ممکن است برای شما مناسب باشد. ویتامین D (که به شیر و سایر لبنیات اضافه می‌شود) نیز احتمال دارد از شما در برابر این نوع سرطان محافظت کند. با این حال تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

مواد غذایی مفید برای روده ، سرطان روده بزرگ

غلات کامل

این نوع غلات سرشار از مواد مغذی و منابع خوبی از منیزیم و فیبر هستند. آن‌ها منجر به جلوگیری از یبوست‌شده و می‌توانند به ترکیبات سرطان‌زا در روده بزرگ شما نفوذ کنند. روزانه ۹۰ گرم غلات کامل مصرف کنید. جو دوسر، نان گندم کامل و برنج سبوس‌دار گزینه‌های خوبی هستند.

لوبیا از مواد غذایی مفید برای روده

لوبیا و سایر حبوبات برای مثال سویا، نخود و عدس مملو از فیبر، پروتئین و ویتامین‌های B و E هستند. آن‌ها همچنین دارای ترکیباتی به‌نام فلاونوئیدها و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند از رشد تومورها جلوگیری کنند.

میوه‌های رنگارنگ از مواد غذایی مفید برای روده

این میوه‌ها دارای مواد شیمیایی گیاهی هستند که می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی را متوقف یا با التهاب مبارزه کنند. التهاب یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به سرطان است. بهترین گزینه در این مورد شامل خانواده کلم و میوه‌های غنی از ویتامین C مانند پرتقال است.

میوه‌های رنگارنگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این نکات سالم و راحت وزن کم کنید! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

  2. مهناز

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

    چند سال پیش دانشمندان متوجه شدند در مناطقی که مردم خرما مصرف می کنند آمار سرطان دستگاه گوارش تقریبا صفره. می تونید تحقیق کنید .

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  4. مرسانا

    ۴ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۱۳ ق٫ظ

    به نظرم این متن خیلی خیلی کاربردی است و خیلی ها رو ممکنه از سرطان نجات بده

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۹ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۴۰ ب٫ظ

      خوشحالیم که براتون مفید بوده دوست عزیز🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…