با وسایل قدیمی منزل چه کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به‌تازگی به منزل جدیدتان نقل مکان کرده باشید، یکی از چالش‌های هیجان‌انگیز برای شما فکر کردن به نحوه چیدمان منزل جدیدتان است.
تزیین خانه با وسایل قدیمی‌

ممکن است برخی افراد فکر کنند که با هر بار خرید یا اجاره خانه، باید بیشتر لوازم ضروری و دکوری خانه را عوض کنند. اما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، این کار نه منطقی است نه به‌صرفه. آیا تا به حال به تزیین خانه با وسایل قدیمی‌ فکر کرده‌اید؟ به نظرتان شدنی نیست؟ با این مطلب از دلتامگ همراه باشید.

تزیین خانه با وسایل قدیمی

در ادامه به شما چند شیوه ساده و کاربردی برای تزئین خانه با وسایل قدیمی را پیشنهاد خواهیم کرد.

استفاده مجدد از مبلمان‌های قدیمی و کهنه از ایده‌های تزیین خانه با وسایل قدیمی‌

تصمیم گرفته‌اید که با عوض کردن خانه، مبلمان خود را هم عوض کنید؟ این کار هزینه‌های زیادی برایتان خواهد داشت. شما نمی‌توانید با هر بار عوض کردن خانه، مبلمان و دکوراسیون خود را هم کاملا عوض کنید.

مبلمان قدیمی را نو کنید

از یک فرش با رنگ‌بندی مشابه مبل در بخش مرکزی استفاده کنید

مبلمان یا صندلی‌های شما چند رنگ اصلی دارند؟ بگردید و فرشی پیدا کنید که رنگ‌های اصلی مبلمان شما در آن به کار رفته باشد. بهتر است این فرش طرح شلوغی نداشته باشد تا جلوه مبلمان را افزایش دهد.

عوض کردن روکش مبل‌ها را امتحان کنید

شما برای هماهنگ کردن ظاهر مبلمان قدیمی‌ با بقیه اجزای خانه، می‌توانید روکش آن‌ها را عوض کنید. این کار روح تازه‌ای به وسایل قدیمی شما می‌دهد. رنگ و طرح روکش جدید را طوری انتخاب کنید که با بقیه بخش‌های خانه هماهنگ‌تر باشد.

پایه‌ها را رنگ‌آمیزی و تشک‌ها را عوض کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک تغییر دائمی، عوض کردن قسمت‌های بالایی مبل‌ها به‌طور کامل است. حتی گاهی عوض کردن پارچه رویی تشک مبل‌ها، چیزی است که به آن نیاز دارید. پایه‌های چوبی را هم می‌توانید با یک قوطی رنگ نوسازی کنید.

تزیین خانه با وسایل قدیمی‌

پارچه‌های اضافی پایه مبلمان را حذف کنید

اگر مبل شما در قسمت پایه‌ها هم پارچه‌های پوشاننده دارد، می‌توانید برای نوسازی آن‌ها را جدا کنید. با پارچه‌های اضافی جدا شده از مبل چه کنید؟ می‌توانید آن‌ها را به پرده‌هایی که بیش از اندازه کوتاه هستند بدوزید.

 نقش مهم دیوارها از ایده‌های تزیین خانه با وسایل قدیمی‌

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که در تزئین خانه با وسایل قدیمی می‌توانید انجام بدهید، توجه به نقش مؤثر دیوارها در طراحی تزئینات و دکوراسیون‌های داخلی است. دیوارها محل بسیار مناسبی برای نصب کردن وسایل مختلف قدیمی هستند. این کارها را امتحان کنید.

نصب بشقاب‌های قدیمی روی دیوارها

بشقاب‌ها یکی از بهترین و ساده‌ترین گزینه‌های در دسترس برای تزئین خانه با وسایل قدیمی هستند. بشقاب‌‌های قدیمی چینی، سفالی، مسی و حتی حصیری می‌توانند در چیدمان خانه شما معجزه کنند.

از عکس‌های قدیمی خانوادگی استفاده کنید

اگر به فکر تزئین خانه با وسایل قدیمی هستید، استفاده از قاب‌ عکس‌های قدیمی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر دیوار خانه‌تان را با عکس‌هایی که در برهه‌های مختلف زندگی گرفته‌اید تزئین کنید، علاوه بر زیبایی، بسیار خاطره‌انگیز هم هست.

تزیین خانه با وسایل قدیمی‌

 

یک نظر

  1. مرجان

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲ در ۹:۱۱ ب٫ظ

    سلام ایده های جالب وخوبی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…