تنها یک قدم تا چیدمانی شیک فاصله دارید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرار دادن مبلمان با فاصله‌های طلایی یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در چیدمان دکوراسیون منزل است. مخصوصا وقتی که خانه دارای مساحت کمی است.

اگر چیدمان منزل را کمی با ظرافت بیشتر انجام دهید و فاصله‌های استاندارد بین مبلمان را رعایت کنید چیدمان به لحاظ عملکردی ارتقاء پیدا می‌کند. در این مطلب از دلتامگ به بررسی فاصله های طلایی در چیدمان منزل می‌پردازیم.

فاصله های طلایی در چیدمان منزل

وجود فاصله استاندارد بین مبلمان و پیوستگی آن با اتاق می‌تواند در ایجاد فضایی آرام و دلنشین به شما کمک کند.

فاصله‌ها در چیدمان اتاق غذا خوری

در اتاق غذاخوری سعی کنید فاصله میز را تا دیوار حداقل ۹۱ سانتی‌متر در نظر بگیرید و فاصله بین صندلی‌ها را با یکدیگر رعایت کنید تا صندلی‌ها به راحتی بیرون بیایند. نکته دیگر که باید به آن توجه شود فاصله بین میز غذاخوری و ورودی است که بهتر است این فاصله را ۱۲۱ سانتی‌متر در نظر بگیرید تا افراد به راحتی به اتاق وارد و خارج شوند.

فاصله بین مبلمان و میز جلومبلی از فاصله های طلایی در چیدمان منزل

یکی از عناصر تکمیل کننده اتاق‌های نشیمن میزهای جلومبلی هستند. قانون کلی این فاصله به این صورت است که میز و مبلمان جلوی آن باید در حدود ۴۵ سانتی‌متر از هم فاصله داشته باشند تا افراد نشسته بر روی مبل به‌راحتی بتوانند نوشیدنی قرار گرفته بر روی میز را بردارند.

فاصله های طلایی در چیدمان منزل

فاصله عمودی بین صندلی‌ها و میز ناهارخوری

ارتفاع صندلی‌ها و بازوهای صندلی باید به اندازه‌ای باشد که دسته‌های صندلی به راحتی زیر میز جای بگیرند. بهترین اندازه در حدود ۱۷ سانتی‌متر بین بازوی صندلی و صفحه روی میز است.

مطلب پیشنهادی:  کم هزینه‌ترین راه برای نو کردن دکور آشپزخانه

فاصله بین مبلمان

معمولا قطعات ست مبلمان را در اتاق نشیمن با فاصله خیلی زیاد و یا کم قرار نمی‌دهند. فاصله آن‌ها باید طوری باشد که افراد به راحتی صدای یکدیگر را بشنوند و در اتاق همهمه و سر و صدا نشود. معمولا این فاصله را بین ۸ تا ۲۵ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند.

فاصله های طلایی در چیدمان منزل

فاصله بین تلویزیون و مبلمان از فاصله های طلایی در چیدمان منزل

این روزها تلویزیون یکی از اجزای جدایی ناپذیر در خانه‌ها است و معمولا بهترین فضا برای قرار دادن این جعبه جادویی را اتاق نشیمن در نظر می‌گیرند. در نصب تلویزیون روی دیوار یا موقعیت قرارگیری آن موارد بسیاری در نظر گرفته می‌شود اما مهم‌ترین آن‌ها فاصله بین تلویزیون و مبل است که آن فاصله در حدود ۱۷ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

فاصله بین فرش با دیوار در چیدمان اتاق نشیمن

بهترین فاصله بین فرش‌ها با دیوارهای اتاق‌های بزرگ در حدود ۶۰ سانتی‌متر است که این فاصله را در اتاق‌های نشیمن کوچک بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند.

فاصله بین فرش با دیوار در چیدمان اتاق نشیمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…