دلیل درد قاعدگی و راهکار درمان آن چیست؟

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درد پریودی یا همان دردهای قاعدگی یکی از مشکلاتی است که تقریبا تمام خانم‌ها با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. اما دلیل این درد چیست؟
دلیل درد پریودی

تحقیقات نشان داده است که غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ باعث افزایش التهاب می‌شوند، که عامل اصلی دردهای قاعدگی همین التهابات است، در حالی که رژیم غذایی سرشار از غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب می‌شود. دلیل درد پریودی و روش درمان آن را در مجله دلتا بخوانید.

درد پریودی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

درد پریودی که با نام دیسمنوره (dysmenorrhea) نیز شناخته می‌شود، زمانی ایجاد می‌شود که ماهیچه‌های رحم منقبض می‌شوند. پروستاگلاندین‌ها (Prostaglandin)، مواد شیمیایی دخیل در واکنش‌های التهابی، شرایط را بدتر می‌کنند و درد را شدت می‌بخشند. دیسمنوره اولیه معمولا به دنبال تاثیر این عوامل شیمیایی طبیعی موجود در بدن، یعنی پروستاگلاندین‌ها، به وجود می‌آید. این مواد در دیواره رحم ساخته می‌شوند.

معمولا این درد درست قبل از شروع قاعدگی و همزمان با افزایش پروستاگلاندین‌ها ایجاد می‌شود. روز اول پریود، میزان پروستاگلاندین‌ها بالاست ولی با ادامه پریود و ریزش دیواره رحم، میزان آن‌ها کم شده و درد نیز کاهش می‌یابد.

محققین به خانم‌های جوان پیشنهاد می‌کنند در سبک زندگی، رژیم و عادات غذایی خود یک بازنگری داشته باشند و ببینند آیا لازم است تغییری در آن ایجاد شود تا بتواند به بهبود دردهای زنانه کمک کند یا خیر.

دلیل درد پریودی و راهکار درمان آن چیست

غذاهای دردسرساز در دوره قاعدگی کدامند؟

غذاهایی که محققین در تحقیقات خود، آن‌ها را با عنوان «غذاهای مشکل‌ساز» شناخته‌اند، از غذاهای پرطرفدار و محبوب هستند. گوشت قرمز، شکر و شیرینی‌جات، نمک، لبنیات، قهوه و روغن‌ها از جمله این مواد غذایی هستند که غنی از اسیدهای چرب امگا ۶ هستند.

متخصصین می‌گویند: رژیم غذایی آمریکایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ است. این تحقیق به نوعی نشان می‌دهد افرادی که تابع رژیم گیاه‌خواری هستند، کمترین میزان التهاب را خواهند داشت.

در حالی که ۹۰ درصد از دختران نوجوان درد قاعدگی را اغلب تجربه می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها به دنبال درمان نیستند تا دلیل درد پریودی را برای همیشه ریشه‌یابی کنند!

رژیم غذایی مستقیما بر سلامتی تاثیر می‌گذارد. مردم اغلب این مسئله را نادیده می‌گیرند و گاهی اوقات افراد فقط دنبال درمان‌های شیمیایی هستند و می‌پرسند آیا برای رفع این قبیل مشکلات، دارویی وجود دارد که مصرف کنند یا خیر! البته این موضوع به خودی خود ضرری ندارد، اما بهتر است از وابستگی دارویی پرهیز کنید و تلاش کنید با روش‌های طبیعی و بی‌خطر، اعم از تغییر سبک زندگی، این دردهای آزاردهنده را کنترل کنید؛ چرا که انتخاب این راه به شما کمک خواهد کرد تا سلامت خود را به طور کلی بهبود ببخشید.

درد قاعدگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ابر زیبا خبر از طوفانی هولناک می‌دهد! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ق٫ظ

    ده روز قبل پریود خوردن روزی یدونه کپسول فیفول هم خ خوبه ودرد و ورم را ازبین میبره.. 🌹🌹

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

  4. خادمی

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۴۹ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله ما🌹

      پاسخ

  5. علی

    ۹ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۵۹ ب٫ظ

    لباسهاغالبآ تیپ جوانان میباشد بهتراست میان سالهاراهم در نظرداشته باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…