بازاری در میان نیلوفرهای مرداب

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تنکابن یکی از شهرهای بسیار زیبای مازندران است که زیبایی‌های فراوانی در دل دارد. یکی از زیبایی‌های تنکابن مرداب نشتارود است که از وسط بازار عبور می‌‌کند.
جاهای دیدنی تنکابن

مرداب نشتارود در پنج کیلومتری تنکابن و در مرکز شهر نشتارود قرار دارد. با سه کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض، تقریبا تمام کوچه‌های شمالی جنوبی شهر نشتارود، به مرداب نشتارود منتهی می‌شود. این مرداب که از جاهای دیدنی تنکابن به شمار می‌رود، محل تخم‌گذاری ماهی‌های کپور، سفید، کفال و اردک‌ماهی است. با مجله دلتا همراه باشید.

جاذبه گردشگری طبیعی و جذاب

این مرداب همچون مرداب‌های دیگر از موقعیت کم‌نظیری برای جلب توجه گردشگران به این منطقه محسوب ‌می‌شود. مرداب زیبای نشتارود که در مرکز شهر قرار دارد و از وسط بازار آن عبور می‌کند منظره‌ای زیبا را در برابر همگان به تصویر می‌کشد. در فصل زمستان، مرداب نیز محل زیستن مرغابی‌ها و خودکاها می‌شود و منظره‌ای زیبا از طبیعت این دیار را خلق می‌کند. مرداب نشتارود رودخانه‌ای وصف‌نشدنی است که از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و سپس از مناظر دیدنی و جذابی چون جنگل‌ها و مزارع نشتارود می‌گذرد.

ماهیگیری و پیک‌نیک

جدا از صید ماهی، می‌توانید پیک‌نیکی ساده میان طبیعت چشم‌نواز مرداب برپا کنید و از بودن در کنار همراهان خود لذت ببرید یا به گرفتن عکس‌های سلفی مشغول شوید تا بهترین لحظات خاطره‌ساز را برای خود رقم بزنید. اگر گذرتان به تنکابن افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک قایق تهیه کنید و از زیبایی‌های اطراف مرداب نشتارود دیدن کنید. در سفرتان به استان مازندران از دیگر جاهای دیدنی تنکابن غافل نشوید و سری به جنگل دو هزار سه هزار تنکابن بزنید.

دیدنی های تنکابن

طبیعت‌گردی

حین گشتی که بین درختان سرسبز و سربه‌فلک‌کشیده می‌زنید، طبیعتی زیبا را می‌بینید که می‌تواند برای عاشقان طبیعت‌گردی گزینه‌ای مناسب باشد. اگر به تجهیزات کافی مجهز باشید، می‌توانید میان جنگل چادر بزنید و شبی بی‌نظیر را بگذرانید. سفرتان به جنگل دو هزار سه هزار به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که پس از گشت‌وگذار در این منطقه جنگلی، می‌توانید راهی منطقه پرآب هرسنگ شوید و در چشمه‌های طبیعی آن تنی به آب بزنید. برای دیدن جاذبه‌های شمال ایران، دیدنی‌ترین سواحل شمال را از نزدیک ببینید.

آبشارهای دیدنی

در ادامه بازدید از جاذبه‌های تنکابن، رفتن به آبشار تودارک را فراموش نکنید، آبشاری بلند که از دل صخره‌ها و کوه‌ها سرازیر می‌شود و بر جذابیت طبیعتِ این محیط می‌افزاید. آبشار سنگ بن چشمه، آبگرم فلکده، پل چشمه کیله، دشت دریاسر و ییلاق آغوزحال از دیگر جاهای دیدنی تنکابن به شمار می‌روند که بازدید از هر کدامش برایتان لذت‌بخش خواهد بود، طوری که سفرتان را تکمیل‌تر می‌کند.

جاهای دیدنی تنکابن

پیشنهاد مطالعه: اگر به ایرانگردی علاقه دارید دیدنی‌ترین نقاط همدان در پاییز را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

  2. مونا

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۴۴ ب٫ظ

    شهسوار زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…