آرامش را به خانه خود بیاورید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایجاد آرامش در فضای منزل تاثیر مستقیمی در روحیه شما دارد و حس امنیت و راحتی را به شما منتقل می‌کند، راه‌های ایجاد آرامش در خانه کدام است؟

بسیاری از افراد آرزو می‌کنند که ای کاش می‌شد همین حالا به مکانی خوش آب و هوا و دور از آلودگی و استرس برویم و کمی استراحت و تجدید قوا کنیم. ما نمی‌توانیم شما را به جایی دیگر ببریم اما تصمیم گرفتیم در این مطلب از دلتامگ به بیان راهکارهای ایجاد آرامش در خانه بپردازیم.

راهکارهای ایجاد آرامش در خانه

دکوراسیون داخلی خانه زمانی عالی و لایق قدردانی هست که واقعا احساس و امنیت یک خانه را داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

طرح‌های یکپارچه و خلوت را انتخاب کنید

طرح‌های شلوغ هم زیبایی خاص خود را دارند اما اگر دنبال آرامش هستید، پارچه‌های خلوت دوست شما هستند. از به‌کار بردن طرح‌های خلوت نترسید و سراغ پارچه‌‌های راه راه، خال خالی با خال‌های کوچک و طرح‌هایی کوچک و ساده باشید که در رقابت برای دیده شدن نیستند و آرامش را القا می‌کنند.

راهکارهای ایجاد آرامش در خانه

استفاده از مصالح طبیعی از راهکارهای ایجاد آرامش در خانه

این مصالح انرژی آرامش بخشی را به خانه انتقال می‌دهند که برای جو تمام اتاق‌ها مفید است. برای آوردن مصالح طبیعی به خانه سبدهای حصیری، فرش‌های بافته شده با الیاف طبیعی، چوب‌هایی که لاک نخورده باشند و مجموعه‌های مصالح طبیعی را در نظر داشته باشید.

استفاده از مصالح طبیعی از راهکارهای ایجاد آرامش در خانه

از طیف‌های رنگی آرامش بخش استفاده کنید

طیف‌های رنگی آرامش بخش شامل آبی و سبزهای دریایی می‌شوند. اما فقط این رنگ‌ها نیستند که تاثیری آرامش بخش دارند. سایه‌های صورتی، هلویی و نسکافه‌ای هم می‌توانند آرامش را به خانه شما بیاورند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید.

کمدهای دربسته

شلوغی بصری از عواملی است که منجر به استرس و مضطرب شدن شما می‌شود. بنابراین با کاهش این شلوغی آرامش شما زیادتر می‌شود. از کمدها، گنجه‌ها و فضاهای دربسته استفاده کنید تا وسایلتان را از جلوی چشم پنهان کنید و اگر دوست دارید وسایلی را جلوی چشم بگذارید درمورد قراردادن این وسیله سخت‌گیر باشید و تعداد وسایل جلوی چشم را زیاد نکنید.

مطلب پیشنهادی:  انتخاب بهترین مدل پرده برای دکوراسیون آشپزخانه

استفاده صحیح از نور از راهکارهای ایجاد آرامش در خانه

نور طبیعی همیشه نسبت به نور مصنوعی اولویت دارد، بنابراین در ساعات اولیه روز سعی کنید جلوی نور پنجره را نگیرید و اجازه دهید خانه از این نور بهره‌مند شود. استفاده نکردن از پرده‌های ضخیم و تیره راهکار ورود نور به خانه است. زمان غروب آفتاب از نورهای ملایم مثل ریسه، شمع، فانوس و آباژورها به جای روشن کردن لوستر استفاده کنید. مخصوصا هنگام خواب استفاده از نورهای ملایم و کم به خواب راحت‌تر کمک می‌کند.

استفاده صحیح از نور از راهکارهای ایجاد آرامش در خانه

وسایل الکترونیکی و سیم‌ها را پنهان کنید

هیچ کس دوست ندارد در خانه منظره‌ای از سیم‌های درهم گره خورده داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی تعداد وسایل بی‌سیم اضافه شده و این مشکل کمتر شده. علاوه بر سیم وسایلی با ابعاد کوچک‌تر تهیه کنید. سعی کنید سیم‌ها را دور از چشم نگه دارید و اضافه سیم را بپیچید تا دیده نشود. کشویی هم به شارژرها و سیم‌های اضافی که دائم مورد استفاده نیستند اختصاص دهید.

در انتخاب وسایل کوچک خانه هم مانند وسایل بزرگ دقت کنید

برای داشتن آرامش بیشتر در خانه باید وسایل کمتری هم داشته باشید. برای داشتن وسایل کمتر میزان خرید را کاهش دهید و به مرور از دست وسایلی که چندان دوست ندارید و مورد استفاده شما هم نیستند خلاص شوید. قبل از هر خرید کمی درموردش فکر کنید و ببینید چه طور قرار است به کارتان بیاید و چه قدر دوستش دارید.

چیدمان شیک و زیبا در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…