چگونه راهروی خانه را زیباتر کنیم؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهروی خانه

دکوراسیون داخلی به طراحی و آراستن فضا های داخلی ساختمان بر اساس یک‌سری الگوها و طرح‌های مشخص می‎پردازد. در بحث دکوراسیون داخلی تمام قسمت‌های خانه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد،طرح‌های نوین و مدرن برای زیباسازی آن‌ها شکل می‌گیرد و سپس به مرحله اجرا درمی‌آیند. راهروی خانه یکی از بخش‌های منزل است که هنگام ورود به ساختمان با آن رو به رو می‌شویم. زیبایی این مکان و نحوه اجرای دکوراسیون آن تاثیری مهم در ذهن افراد به خصوص میهمانان می‌گذارد. دکوراسیون این مکان باید زیبایی و جذابیت خاص داشته باشد و فضایی گرم و صمیمی برای استقبال از مهمانان فراهم کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از هوم دکور؛ موارد متعددی برای طراحی این مکان توسط معماران ارائه شده و ایده‌های بسیاری به مرحله اجرا رسیده‌اند. در این نوشتار سعی داریم چند نمونه از روش‌های طراحی دکوراسیون راهرو را معرفی کنیم تا با استفاده از آنها راهرو خانه خود را زیباتر و دلنشین‌تر کنند.

باغچه کوچک در راهروی خانه

گل زیر پله

 معمولا” فضای زیر پله ها کوچک و محدود است و اغلب افراد از این فضا برای ساخت کمد و قفسه استفاده می‌کنند. اما ایده‌ای مدرن‌تر و شگفت‌انگیز برای طراحی این فضا وجود دارد و آن استفاده از گل و گیاه دراین مکان است. ایده‌ای که در صورت اجرا, فضایی زیبا و دوست داشتنی در ورودی منزل ایجاد می کند و گویی طبیعت را به خانه شما می‎آورد. ایجاد باغچه‎ای کوچک با سنگ‌های دکوراتیو، فضایی متفاوت در زیر راه پله خلق می کند. البته این باغچه ها سبز نیازمند مراقبت و نگهداری است.

آینه

اگر می‌خواهید راهرو ورودی خانه خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست جلوه دهید از آینه‌های بلند استفاده کنید. آینه مهمترین عنصر دکوراتیو برای بزرگنمایی فضا است. زیبایی هر سبک از دکوراسیون داخلی با انعکاس در آینه دو چندان می‌شود و نمایی فریبنده ایجاد می‌کند.

رنگ

رنگ شاد

رنگ‌های تند و شاد تاثیری به‌سزا بر زیبایی و جذابیت آن می‌گذارند. اگر از رنگ‌های خنثی در طراحی دکوراسیون راهروی خانه استفاده می‌کنید تا جایی که ممکن است سعی کنید یکی از رنگ‌های رنگین کمان را در فضای مورد نظر به کار ببرید. مثلا رنگ زرد که جزء رنگ‌های شاد محسوب می‌شود توجه افراد را جلب می‌کند و استفاده از آن در کنار رنگ‌های خنثی به فضا جان می‌بخشد و آن را از یک‌نواختی خارج می‌کند.

ورودی جذاب

ورودی جذاب

وقتی امکان ایجاد فضایی جذاب در راهرو منزل وجود دارد چرا باید راهروی خانه را خالی و خلوت نگه‌داشت؟ استفاده از رنگ‌های ترکیبی باعث ایجاد فضایی خاص و زیبا می‌شود و صحنه‌ای خاطره‌انگیز برای افراد به‌وجود می‌آورد. علاوه‌بر آن،استفاده از قاب عکس و چراغ‌های تزئینی خاص در این مکان نمای راهرو را زیباتر می‌کند.

فرش

فرش

استفاده از فرش کوچک در راهروی خانه, ورودی را گرم و صمیمی می‌کند. دقت کنید رنگ دکوراسیون راهرو با فرش هماهنگ باشد .

ترکیب المان‌ها

گل و گیاه

اگر سبک مینیمالیسم مورد نظر شما نیست، می‌توانید ترکیبی از المان‌های مختلف در کنار هم استفاده  و فضایی تلفیقی و زیبا برای خوش آمدگویی به مهمانان فراهم کنید. استفاده از میزهای کنار دیوار, آینه‌های دکوراتیو, لامپ‌های تزئینی و گل‌های خشک، نمایی زیبا و دوست‌داشتنی در ورودی  خانه خلق می‌کند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…