هرگز اتاق نشیمن را این رنگی نکنید

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه است. به همین دلیل رنگی که به دیوار آن می‌زنید می‌تواند حال‌وهوای کلی خانه را تعیین کند و خانه را دلباز یا دلگیر نشان دهد.
ترفندهای بزرگ کردن خانه کوچک

بهتر است در انتخاب رنگ دیوار اتاق نشیمن با دقت عمل کنید. این روزها رنگ‌هایی مثل سبز و صورتی از محبوب‌ترین رنگ‌ها هستند اما کارشناسان طراحی داخلی و دکوراسیون توصیه می‌کنند از این رنگ‌ها برای دیوارهای اتاق نشیمن اصلا استفاده نکنید. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به معرفی رنگ هایی که نباید در نشیمن استفاده کنید بپردازیم.

رنگ هایی که نباید در نشیمن استفاده کنید

رنگ‌‌ها می‌توانند به شکل باور نکردنی‌ بر خلق‌وخو و حتی رویاهایی که می‌بینیم تاثیر بگذارند. این موضوع از نظر روانشناسی هم تایید شده است.

رنگ قهوه‌ای از رنگ هایی که نباید در نشیمن استفاده کنید

بژ بهترین رنگ برای اتاق نشیمن است چون با هر ترکیب رنگ و سبک دکوراسیونی سازگاری دارد اما نقطه‌ مقابل آن رنگ قهوه‌ای است. قهوه‌ای کردن دیوارهای اتاق نشیمن باعث می‌شود فضایی سنگین حکم‌فرما شود و به شدت احساس تاریکی و تیرگی کنید. این موضوع وقتی اتاق نورگیر نیست هم بیشتر به چشم می‌خورد. اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید رنگ آبی تیره یا سبز تیره را امتحان کنید.

رنگ هایی که نباید در نشیمن استفاده کنید

صورتی رژ گونه‌ای

درست است که این رنگ احساس آرامش را در افراد ایجاد می‌کند اما فضا را به شدت زنانه می‌کند. البته اگر دوست دارید که فضا رنگ و بویی زنانه داشته باشد می‌توانید از این رنگ استفاده کنید اما باید با احتیاط و همراه با رنگ‌های دیگر مثل سفید باشد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این وسایل در دکور هر خانه‌ای باید باشد! سر بزنید.

مشکی

این رنگ همیشه بد نیست اما وقتی در دکوراسیون بیش از حد از آن استفاده شود فضا را وهم‌آلود و ترسناک می‌کند. پس هرگز تمام دیوارهای اتاق نشیمن را مشکی نکنید چون اتاق کدر و کسل کننده می‌شود. به جای آن می‌توانید بخشی از دیوار یا قاب پنجره را مشکی کنید.

سبز زیتونی از رنگ هایی که نباید در نشیمن استفاده کنید

این رنگ هم مثل صورتی یکی از رنگ‌های ترند و پرطرفدار  است اما مثل رنگ صورتی رژ گونه‌ای برای اتاق نشیمن مناسب نیست. از نظر طراحی داخلی رنگ‌های سبز زیتونی، سبز مریم گلی، قهوه‌ای تیره و بادمجانی برای اتاق نشیمن مناسب نیستند. استفاده از سبز زیتونی برای اتاق نشیمن این احساس را در افراد ایجاد می‌کند که فضا سال‌ها است که تمیز نشده است.

زرد

هیچ وقت نباید از رنگ زرد برای دیوارهای اتاق نشیمن استفاده شود. این رنگ می‌تواند شما را بیش از حد برانگیخته کرده و تحت تاثیر قرار دهد. همچنین باعث می‌شود فضای اتاق همیشه آشفته و نامنظم به‌نظر برسد. اگر دوست دارید از رنگ زرد در خانه‌ خود استفاده‌کنید، تراس محل مناسبی برای این رنگ است.

رنگ هایی که نباید در نشیمن استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ چیزی که پذیرایی شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…