چرا باید سیب زمینی را در رژیم غذایی قرار داد؟

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیب زمینی گیاه بومی آمریکای جنوبی است و در قرن شانزدهم به اروپا آورده شد و هم اکنون در انواع بی‌شماری در سراسر دنیا پرورش می‌یابد.
خواص سیب زمینی برای سلامت بدن

سیب زمینی از مواد خوراکی بسیار محبوب در میان اکثر مردم محسوب می‌شود. این گیاه به علت داشتن مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری دارای ارزش غذایی بالایی است که لازم است آن را در وعده‌های غذایی خود جای دهید. مجله دلتا در این مطلب به خواص سیب زمینی برای سلامت بدن می‌پردازد.

تعادل فشار خون با سیب زمینی

فشار خون بالا یکی از بیماری‌هایی است که به دنبال آن بیماری‌های دیگر را همراه خود می‌آورد. این بیماری رگ‌ها را تحت فشار زیادی قرار می‌دهد. فشار خون بالا خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را نیز افزایش خواهد داد.

فشار خون بالا را می‌توان با رعایت رژیم غذایی مناسب کاملا متعادل نگه داشت و سیب زمینی حاوی تعدادی مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است که قادر است به کاهش فشار خون کمک کند.
پتاسیم یکی از مواد معدنی است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. سیب زمینی حاوی میزان قابل توجهی از این ماده معدنی مفید در خود است.

تعادل فشار خون با سیب زمینی

کمک به تعادل وزن و لاغری

یکی از مشکلاتی که افراد دارای اضافه وزن دارند این است که بسیار سریع احساس گرسنگی می‌کنند. سیب زمینی آب‌پز گزینه خیلی مناسبی برای آن‌ها است. این خوراکی به گونه‌ای است که مدت بسیار طولانی در معده می‌ماند و فرآیند هضم آن بسیار آهسته است. در نتیجه فرد احساس گرسنگی نخواهد کرد.

کاهش اشتهای کاذب با سیب زمینی

در یک مطالعه از ۴۰ غذای رایج، سیب زمینی غنی‌ترین و مقوی‌ترین ماده خوراکی از نظر ریز مغذی‌ها شناخته شد. این گیاه حاوی پروتئین‌هایی به نام پروتئیناز ۲ است. پروتئیناز ۲ یک نوع مهار کننده محسوب می‌شود و عملکرد آن این گونه است که اشتهای کاذب را در شخص سرکوب می‌کند.

کاهش اشتهای کاذب با سیب زمینی

نقش آنتی اکسیدان‌ها در سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از ترکیباتی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسیدهای فنولیک است. تمامی این ترکیبات مانند آنتی اکسیدان‌ها در بدن عمل می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌ها جزو مواد ضروری و حیاتی بدن محسوب می‌شوند. زمانی که این مواد وارد بدن می‌شوند به طور طبیعی باعث خواهند شد گلبول‌های سفید خون افزایش پیدا کنند. در نتیجه بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا مقاوم می‌شود.

کنترل قند خون

سیب زمینی حاوی نوع خاصی از نشاسته است که به عنوان نشاسته مقاوم شناخته می‌شود. این نشاسته به گونه‌ای است که ترکیباتش در بدن شکسته نخواهد شد و کاملا جذب بدن می‌شود. اما نکته قابل توجه اینجاست که این نوع از نشاسته به روده بزرگ می‌رسد و منبع تغذیه‌ای باکتری‌های مفید در روده می‌شود. این بدان معناست که جذب آن در روده بزرگ صورت می‌گیرد. می‌توان میزان مقاومت نشاسته‌ای در سیب زمینی را نیز افزایش داد. برای این کار کافیست، سیب زمینی‌های آب پز را یک شب در یخچال نگهداری کرد و آن‌ها را سرد مصرف کرد.

خواص سیب زمینی برای سلامت بدن، کنترل قند خون

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا مردان هم نیاز به مکمل دارند؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۴۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۴۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۵۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۰۸ ق٫ظ

    👌👌👌

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…