دشت دریاسر تنکابن بر فراز دو هزار

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استان مازندران یکی از استان‌های زیبای ایران است که زیبایی‌های فراوانی را در دل خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های زیبای ایران دشت دریاسر است که در تنکابن قرار دارد.
دشت دریاسر تنکابن کجاست

دشت دریاسر تنکابن کجاست؟ دشت دریاسر به‌دلیل برخورداری از زیبایی‌های منحصربه‌فرد و طبیعتی که هر چهار فصل سال، جلوه‌ای برای خودنمایی دارد، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی و کمپینگ محسوب می‌شود. از این دشت می‌توان به‌عنوان مرز و نقطه اتصال جنگل‌های سرسبز شمال ایران و یخچال‌های رشته کوه‌ الموت نام برد. با مجله دلتا همراه باشید.

دشت دریاسر تنکابن کجاست؟ یکی از زیباترین مناطق شمال ایران که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد دشت دریاسر است. این منطقه بین ۴ کوه محصور شده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل‌ می‌کند.

نحوه دسترسی

پس از رسیدن به شهر تنکابن در ناحیه غربی استان مازندران، مسیر جاده دوهزار را پی بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده مسیری به‌سمت دره می‌رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک‌ونیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه‌ها و چشمه‌های بین راه به دشت دریاسر می‌رسید. اگر به دیدنی‌های شمال علاقه دارید، گذر از تالاب به دریا، روی پل چوبی کیاشهر را بخوانید.

جاهای دیدنی مازندران

دیدنی‌های دشت دریاسر تنکابن

ارتفاع دشت دریاسر از سطح دریا حدود ۲۰۰۰ متر است به این خاطر در زمستان بسیار سرد خواهد شد. در بهار بسیار خوش آب و هوا است، در تابستان روزها بسیار گرم و شب‌ها سرد است و پاییز هم تقریبا همیشه بارانی است. دشت دریاسر که از آن به عنوان یکی از زیباترین مناطق ایران یاد‌ می‌شود دارای یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های فراوان، کوه‌های بلند و بکر و از همه مهم‌تر گل‌های زرد رنگ بابونه است که زیبایی منطقه را دوچندان کرده است.

مناسب‌ترین فصل سفر به دشت دریاسر تنکابن

همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه و با روییدن گل‌های زرد رنگ، همایش‌های کوهپیمایی زیادی با حضور گروه‌های کوهنوردی از سراسر ایران در دریاسر برگزار می‌شود. همه‌ فصل‌های دریاسر زیبا است. بهار با گل‌ها و چشمه‌هایش، تابستان با شب‌های ستاره‌باران و شهاب‌بارانش، پاییز با برگ‌ریزان رویایی و زمستان با کوه‌های پر برفش.

دشت دریاسر تنکابن

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از جاهای دیدنی ایران، مطلب دیدنی‌ترین سواحل شمال را از نزدیک ببینید را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…