روستای زیارت، مکانی کوچک اما پر از زیبایی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیبایی‌های سفر به روستای زیارت به محض خروج از گرگان و ورود به جاده روستا آغاز می‌شوند. شما وارد جاده‌‌ای جنگلی و زیبا می‌شوید که پیچ در پیچ و کمی خطرناک است؛ اما زیبایی‌های بسیاری را در خود دارد.

روستای زیارت گلستان یکی از انتخاب‌‌‌های خوب برای سفر است و تجربه‌ای متفاوت از گشت‌وگذار را در اختیارتان‌‌ می‌گذارد. تصاویر روستای زیارت گرگان آن‌قدر زیبا هستند که وسوسه سفر را به جان هر کسی‌‌ می‌اندازند. امامزاده روستای زیارت گرگان، طبیعت چشم‌نواز، مردم مهربان، چشم‌اندازهای کم‌نظیر، خانه‌‌‌های روستایی و فرصت کمپینگ در منطقه‌ای شگفت‌انگیز از دلایل انتخاب روستای زیارت به عنوان یک مقصد جذاب هستند. با دلتامگ همراه باشید.

آشنایی با روستای زیارت گلستان

کافی است دل از شهر گرگان بکنید و با حدود نیم ساعت رانندگی یکی از زیباترین روستاها را ببینید که در میان دره رودخانه «خاصه رود» قرار گرفته است. روستایی که‌‌ می‌توانید چند روز هم در آن اقامت کنید و حسابی به گشت و گذار بپردازید.

خانه‌‌‌های قدیمی، طبیعت زیبا، مردم مهمان نواز و زیبایی‌‌‌های بسیار دیگری انتظارتان را‌‌ می‌کشند پس معطل نکنید و با ما قدم به درون روستا بگذارید تا ببینیم در آن چه‌‌ می‌گذرد.

دیدنی‌‌‌های زیارت

اولین چیزی که با ورود به حریم روستا به چشم‌تان‌‌ می‌آید ویلا‌‌های نوسازی هستند که سنخیتی با فضای روستا ندارند و شاید کمی هم توی ذوق‌تان بزنند؛ اما کمی بعد این بافت قدیمی روستاست که خودش را به شما‌‌ می‌نمایاند و جذابیت سفر از همین جا آغاز‌‌ می‌شود.

آبشارهای زیارت

آبشار دوقلو

یکی از دیدنی‌‌‌های طبیعی روستای زیارت آبشار دوقلو است که در ۵ کیلومتری جنوب روستا و ۱۹ کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد و رسیدن به آن مستلزم ۱۵ دقیقه پیاده‌روی است.

آبشار خال دره

آبشار خال دره که با نام جل دُره نیز شناخته‌‌ می‌شود در شرق روستا و در میان دره‌ای زیبا قرار دارد. تنها با یک راهنمای کاربلد محلی‌‌ می‌توانید به این آبشار برسید.

آبشار زیارت

چشمه آبگرم زیارت

در روستای زیارت و ضلع شرقی رودخانه خاصه رود چشمه آبگرمی قرار دارد که با نام زیارت شناخته می‌شود و در حال حاضر ۴ مظهر (محل پدیدار شدن آب) و محل خروجی به فاصله تقریبی ۱۰ تا ۲۰ متر دارد.

مطلب پیشنهادی:  نقش اعتماد اجتماعی در سلامت روان اعضای جامعه

ارتفاعات تماشایی

یکی از ویژگی‌‌‌های روستای زیارت قرارگیری آن در میان ارتفاعات است که جلوه خاصی به روستا بخشیده. زیارت از شمال به ارتفاعات «بندسر» و «خمام شهر»، از شرق به ارتفاعات «خال دره» و از غرب به ارتفاعات «ادیم» و «مازوکش» و «کمرسر» محدود‌‌ می‌شود که هر یک زیبایی‌‌‌های خاص خود را دارند.

جنگل و درختان ارزشمند

در نزدیکی روستای زیارت جنگل‌‌‌های هیرکانی وجود دارند که‌‌ می‌توانند گردشی به یادماندنی را برای شما رقم بزنند. این جنگل‌‌‌ها از منحصر به فردترین جنگل‌‌‌ها در جهان هستند و برخی از آن‌ها با عنوان موزه زنده یاد‌‌ می‌کنند.

روستای زیارت گلستان

تفریحات در روستای زیارت

کوهنوردی

روستای زیارت در میان ارتفاعات چشم نوازی قرار دارد که‌‌ می‌توانید آن‌ها را مقصدی برای کوهنوردی قرار دهید.

جمع‌آوری گیاهان و میوه‌‌‌ها

اگر در روزهای آفتابی گذرتان به زیارت بیفتد مردان و زنانی را‌‌ می‌بینید که کوله‌ای قرمز رنگ، پشمی و شبیه گلیم بر پشت دارند. آن‌ها برای جمع‌آوری گیاهان خاص یا میوه‌‌های جنگلی به مناطق اطراف‌‌ می‌روند و تقریبا هر روز این کار را انجام‌‌ می‌دهند.

پیک‌نیک و عکاسی

اتراق در میان طبیعت بکر و استشمام هوایی پاک و لذت بردن از مناظر چیزی است که در زیارت نصیب‌تان‌‌ می‌شود. در زیارت و مناطق اطرافش سوژه‌‌‌های بسیاری برای عکاسی وجود دارند که‌‌ می‌توانید آن‌ها را برای همیشه در قاب تصاویر بگنجانید.

شکم‌گردی

در نزدیکی روستا، آتش تنور‌‌های هیزمی کنار جاده غوغایی به پا کرده‌اند و بوی خوش نان محلی از آن‌ها به مشام‌‌ می‌رسد. این نان مخصوص همین منطقه است و با نان محلی گرگان به نام کلاج فرق‌‌ می‌کند. نانی گرم و سفید که گرد، کلفت و شبیه فطیر است و طعمی به یادماندنی دارد.

ziarat روستای زیارت، مکانی کوچک اما پر از زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بستن شال و روسری برای مهمانی به سبکی خاص

بستن شال و روسری برای مهمانی در ظاهر شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در واقع پوشیدن شال …