تهیه سوهان کنجدی با سه قلم مواد

0
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
. دانه کنجد یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در دنیا محسوب می‌شود و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. دانه کنجد یک منبع عالی از مس است و همچنین یک ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان قوی است که علائم و درد را کاهش می‌دهد.
تهیه سوهان کنجدی

سوهان کنجدی یکی از میان‌وعده‌‌های بسیار کامل و خوشمزه است که‌‌ می‌توانید آن را با ۳ قلم مواد به راحتی در خانه تهیه کنید. برای تهیه سوهان کنجدی نیاز به شکر کاراملی‌شده و کنجد و کمی کره دارید. بهتر است کره را حذف نکنید زیرا باعث بافت ترد و نرم این سوهان‌‌ می‌شود. می‌توانید به دلخواه از پسته خلالی شده نیز برای این سوهان استفاده کنید و آن را تبدیل به یک تغذیه کامل و مقوی کنید. با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه سوهان کنجدی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه سوهان کنجدی

  • شکر ۱ پیمانه
  • کره ۲۵ گرم
  • کنجد ۱ پیمانه

طرز تهیه سوهان کنجدی

مرحله اول

ابتدا باید از یک قابلمه نچسب استفاده کنید و شکر را داخل آن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از ۱ الی ۲ دقیقه می‌بینید که شکر در حال آب شدن‌‌ است. باید در این زمان مدام آن را هم بزنید. شکر‌‌ها بعد از هم زدن گلوله‌‌ گلوله‌‌ می‌شوند ولی اصلا نگران این موضوع نباشید.

مرحله دوم

حرارت را اصلا زیاد و کم نکنید و با همان حرارتی که از اول قابلمه را روی آن قرار دادید بگذارید تا بماند. صبر کنید تا شکر کاراملی رنگ و به رنگ قهوه‌ای خوش‌رنگ در بیاید. حتما در طول کاراملی شدن، مواد چسبیده به دیواره را جدا کنید تا همگی آب شوند.

 سوهان کنجدی

مرحله سوم

وقتی تمام گلوله‌‌های شکر ذوب شدند باید کره را اضافه کنید. دقت کنید اگر گلوله‌ای داخل قابلمه است با پشت قاشق فشار دهید تا آب شود. اگر یک تکه شکر آب‌نشده داخل سوهان بماند خراب‌‌ می‌شود. کره را اضافه کنید و تند هم بزنید تا کره به خورد مواد برود. بعد باید کنجد بوداده را اضافه کنید و سریع هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:  آیا ماانسان‌ها فرازمینی هستیم؟

مرحله چهارم

وقتی بعد از افزودن کنجد مواد داخل قابلمه جمع شد باید یک سینی رویی یا آلومینیومی را در کنار دست خود قرار دهید و کف آن را از قبل با کمی کره چرب کنید. مواد را داخل سینی پهن کنید و کمی خلال پسته روی آن بریزید و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا سوهان نازک شود. بعد سریع با چاقو یا پیتزا بُر برش بزنید و از روی سینی جدا کنید.

نکات کلیدی در تهیه سوهان کنجدی

  • در تهیه سوهان کنجدی باید سرعت عمل زیادی داشته باشید وگرنه سوهان سریع خشک‌‌ می‌شود.
  • از سینی استیل نمی‌توانید استفاده کنید مگر اینکه داخل آن فویل قرار دهید.
  • اگر کنجد بو داده ندارید باید نیم ساعت روی شعله کم تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و عطر آن بلند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…