آیا زنجبیل می‌تواند مانع ریزش مو شود؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می‌آید آن است که آیا استفاده از زنجبیل می‌تواند در رشد مو و سلامت پوست سر نقش داشته باشد؟
افزایش رشد مو با زنجبیل

به همان اندازه که مراقبت از پوست مهم است باید به مراقبت از مو نیز توجه شود. زنجبیل به عنوان یک روش درمانی رایج در طب سنتی آسیای شرقی است. گاهی از زنجبیل برای تقویت رشد مو استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع افزایش رشد مو با زنجبیل می‌پردازیم.

آیا زنجبیل می‌تواند مانع ریزش مو شود؟

شواهد علمی مبنی بر اینکه زنجبیل ممکن است سرعت ریزش مو را کاهش دهد، کم است اما همان‌طور که مستحضر هستید مصرف زنجبیل برای رشد مو و پوست سر شما موثر است.

لازم به ذکر است که برخی از موارد ریزش مو به بیماری‌هایی مربوط می‌شود، که درمان‌های طبیعی مانند استفاده از زنجبیل برای درمان آن‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود.

افزایش رشد مو با زنجبیل

این روزها در صفحات مختلف وب دستورالعمل‌های مختلفی برای نحوه استفاده از زنجبیل جهت رشد مو وجود دارد. ما در اینجا قصد داریم چند روشی که تست شده و نتیجه‌بخش بوده را به اشتراک بگذاریم.

آب زنجبیل

آب زنجبیل مستقیما از ریشه زنجبیل درست می‌شود. شما می‌توانید لبه یک ریشه تازه را بریده و مستقیما آن را روی پوست سر خود مالیده و ماساژ دهید. روش دیگر این است که ریشه را در مخلوط‌کن پوره کرده و روی تمام موها و کف سر خود بمالید.

مصرف زنجبیل برای رشد مو

ماسک مو زنجبیل

جهت تهیه ماسک موی زنجبیل، ابتدا آب زنجبیل را به همراه روغن نارگیل یا روغن آرگان ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید به طوری که موها به طور یکنواخت با ماسک پوشانده شوند، در نهایت یک کلاه روی موهای خود بگذارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپوی مناسب موهای‌تان بشویید.

مکمل‌های غذایی حاوی زنجبیل

مکمل‌های زنجبیل به‌صورت کپسول و قرص در داروخانه‌ها موجود است. هنگام مصرف زنجبیل به‌صورت خوراکی حتما تمامی دستورالعمل‌های درج شده روی محصول را با دقت مطالعه کنید و در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی در دستگاه گوارش، مصرف آن را قطع کنید.

فراموش نکنید که قبل از مصرف هر نوع مکمل غذایی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

خواص زنجبیل برای مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب از بین بردن سیاهی و بوی بد زیر بغل با روش‌های خانگی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…