دیدنی‌ترین نقاط همدان در پاییز

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شما می‌توانید در اغلب فصول سال از شهر همدان به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های سفر یاد کنید و این شهر را به عنوان مقصد انتخاب نمایید.

شهر همدان یکی از تاریخی‌ترین نقاط کشور است که قبل از حکومت هخامنشیان، شاهد سلسله‌های قدیمی همچون ماد‌ها بوده است. این شهر تاریخی دارای جاذبه‌های توریستی، گردشگری، طبیعی، تفریحی و باستانی متعددی است. ما در این مطلب از دلتامگ تعدادی از بهترین جاهای دیدنی همدان در پاییز را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین جاهای دیدنی همدان در پاییز

آرامگاه بوعلی سینا

آرامگاه بوعلی سینا یکی از نقاط دیدنی همدان است که شما می‌توانید در سایر فصول سال نیز از آن بازدید کنید. این مکان یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های همدان برای توریست‌ها است. لازم به ذکر است که دسترسی به این جاذبه توریستی بسیار آسان بوده و شما می‌توانید با وسایل نقلیه شخصی، تاکسی و اتوبوس از آن بازدید نمایید.

بوعلی سینا

گنبد علویان

گنبد علویان یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی همدان در پاییز است که می‌توانید از آن بازدید کنید. این گنبد تاریخی بی‌شک یکی از شاهکار‌های مرتبط با هنر معماری و گچبری ایران است که در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بازار همدان

خرید سوغاتی یکی از بخش‌های جدا نشدنی از سفر‌های تفریحی و گردشگری است. به همین دلیل اغلب توریستان بخشی از زمان خود را به خرید سوغات اختصاص می‌دهند. بازار همدان علاوه بر یک مکان بی‌نظیر برای خرید سوغات، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری همدان نیز شناخته می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی همدان در پاییز

دره مرادبیگ

فصل پاییز بی‌شک حال‌وهوای خاص و منحصربه‌فردی دارد. دره مرادبیگ یکی از برترین جاهای دیدنی همدان در پاییز است که در ۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. این دره یکی از عمیق‌ترین دره‌های متعلق به اروند است که چشم‌انداز‌ها و مناظر بی‌نظیری را در خود جای داده است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟

باغ ایرانی

این باغ درختان بزرگ و کوچک بسیار زیبایی دارد و از آن به عنوان یک تفرجگاه استفاده می‌کنند. باغ ایرانی در فصل پاییز شکل و ظاهر تازه‌ای به خود می‌گیرد و به یکی از بهترین لوکیشن‌های شهر همدان برای عکاسی توریستان و مسافران تبدیل می‌شود.

روستای ورکانه

ورکانه روستایی بسیار زیبا و تاریخی در۲۰ کیلومتری شهر همدان است. این روستا در بین مردمان محلی با نام روستای سنگی شناخته می‌شود. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که روستای ورکانه همدان بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد.

شهر همدان علاوه بر موارد فوق جاذبه‌های تفریحی و توریستی بی‌شمار دیگری نظیر موزه حمام قلعه، آرامگاه باباطاهر، روستای سیمین و … نیز دارد. امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه مکان‌های گردشگری همدان در پاییز به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کلروفیل چیست و چه مزایایی برای بدن دارد

هنگامی که صحبت از کلروفیل می‌شود، ذهن بسیاری از ما به دوران مدرسه و درس علوم تجربی باز می‌…