ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در خانه

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قارچ خام دارای ویتامین C، A و کاروتن است که ممکن است در اثر پخت ویتامین C آن از بین برود. اما باید این نکته را در نظر داشت که برخی از آلودگی‌های قارچ تنها با پختن آن از بین می‌رود.
 نگهداری از قارچ خوراکی به مدت طولانی

بسیاری از افراد عقیده دارند با آب پز کردن قارچ ویتامین‌های قارچ از بین خواهد رفت در حالی که قارچ آب‌پز شده نسبت به قارچ خام آنتی اکسیدان بیشتری دارد. بهترین روش نگهداری از قارچ خوراکی به مدت طولانی را در دلتامگ بخوانید.

طرز نگهداری از قارچ برای یک هفته

پاکت کاغذی: قارچ‌های شسته‌شده را پاک نموده و پس از قراردادن در یک کیسه کاغذی در فریزر می‌گنجانند. در این روش کیسه کاغذی باعث عبور هوا می‌شود، درنتیجه قارچ‌ها رطوبت نمی‌گیرند و سالم می‌مانند. با این روش تنها می‌توان قارچ را تا یک هفته نگهداری کرد.

طرز نگهداری از قارچ‌خوراکی به مدت طولانی

چگونه قارچ را فریز کنیم که سیاه نشود؟

حال اگر بخواهید قارچ‌های خوشمزه و تازه را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

جوشاندن در ظرف آبلیمو

یکی از راه‌های نگهداری قارچ خوراکی به مدت طولانی ترکیب آن با آبلیمو است. قارچ‌های برش داده و شسته شده را به قابلمه‌ای که حاوی آب جوش و چند قطره آبلیمو است اضافه کنید. مخلوط را مرتب هم بزنید تا همه قسمت‌های قارچ به خوبی پخته شود. پس از یک دقیقه قارچ را آبکش کنید و در بسته بندی مناسب فریزر قرار دهید.

چگونه قارچ را فریز کنیم که سیاه نشود؟

تفت دادن قارچ

قارچ‌های خرد و خشک شده، در روغن زیتون یا کره به مدت ۳دقیقه تفت دهید. بعد از تفت کوتاه مدت، قارچ‌ها را در ظرفی قرار دهید تا روغن آن‌ها گرفته شود. سپس قارچ‌ها را پس از خنک شدن در ظرف فریزر قرار دهید. مزیت این روش حفظ طعم دلچسب قارچ است. باید دقت شود که هنگامی که قارچ‌های تفت داده شده در ظرفی قرار می‌گیرند، درب ظرف به خوبی بسته شود تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. برای خروج هوا از ظرف می‌توان پس از قراردادن قارچ در ظرف، درب آن را کمی به داخل فشار داد تا هوای آن خارج شود.

مطلب پیشنهادی:  عوارض مصرف و اعتیاد به گل، که آن را علف یا گرس نیز می‌نامند

بخارپز کردن

سبد مخصوص بخارپز را در ظرف آب جوش قرار داده به طوری که آب با قارچ تماس پیدا نکند؛ سپس قارچ‌ها به مدت ۲ دقیقه در داخل سبد قرار می‌گیرند. در مرحله بعد قارچ‌ها با آب سرد آبکشی می‌شوند. بخار آب جوش، قارچ را سفید، نیم پز و تمیز می‌کند. این قارچ‌ها را می‌توان در فریزر نگهداری کرد.

بخارپز کردن

سفید کردن قارچ با آب جوش

در این روش ابتدا قارچ‌های خرده شده و شسته را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار می‌دهید. بعد از ۱۰ دقیقه قارچ‌ها را با آب سرد آبکشی کنید. آبکش را به خوبی تکان دهید و سپس دوباره قارچ‌ها را به مدت ۲ دقیقه در آب جوش بریزید. پس از تکرار چندباره این حرکت، قارچ‌ها را آبکشی کنید. با این روش می‌توان قارچ‌هایی ضدعفونی شده و عاری از لکه و سیاهی به دست آورد. پوست رویی قارچ‌ها در این فرآیند سرد و گرم شدن جدا شده و لایه سفید آن باقی می‌ماند. این قارچ‌ها را در ظرف درب‌داری قرار داده و در فریزر نگهداری ‌کنید. در روش سرد و گرم کردن، قارچ‌ها شکل خمیری نمی‌گیرند.

یک نظر

  1. ناشناس

    20 مهر 1402 در 10:10 ب.ظ

    مطالبتون عالیه ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

بهترین راه برای مقابله با لجبازی کودک این است که به او نشان دهید، رفتار لجبازانه او، به چی…