استفاده از لوسیون بدن برای هر پوست یک نیاز است

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مواد مغذی و آبرسان موجود در لوسیون‌های بدن می‌تواند پوست را بازسازی کرده و به حفظ تعادل و سلامت میکروبیوم پوست (باکتری مورد نیاز پوست) کمک کند.
فواید لوسیون برای پوست

لوسیون‌ها موادی شبیه به کرم هستند که از درصد بالایی آب تشکیل شده‌اند. هر اندازه که کرم‌ها میزان چربی بیشتری دارند، لوسیون‌ها با آبرسانی بیشتر به پوست وظیفه احیا و جوانسازی را انجام می‌دهند. لوسیون بدن سرشار از مواد مغذی است. با ترکیبات مفیدی مانند کره شی (دانه‌های روغنی درخت شی)، عصاره نارگیل، فندق و چربی دانه‌های طبیعی دیگر ساخته و پرداخته شده است. لوسیون‌ بدن، پوست  را نرم، صاف و از همه مهم‌تر به مدت ۲۴ ساعت مرطوب می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع فواید لوسیون برای پوست می‌پردازیم.

فواید لوسیون برای پوست

آبرسانی چند باره پوست خشک

مهم نیست که در کدام نوع آب و هوا زندگی می‌کنید؛ استفاده از لوسیون بدن برای همه لازم است. برخی افراد پوست حساسی دارند و پوست آن‌ها می‌تواند به راحتی خشک و تحریک شود. حتی گاهی اوقات گرمای داخل خانه نیز برای این افراد مشکلات پوستی ایجاد می‌کند. پوستی که در اثر باد، سرما و گرما ترک خورده یا خشک شده است، به سختی با کرم های معمولی به حالت عادی بر خواهد گشت. لوسیون بدن با کیفیت، که بعد از هر دوش یا حمام استفاده می‌شود، می‌تواند به حفظ رطوبت عمیق در پوست کمک کند و آن را هیدراته و انعطاف‌پذیر نگه دارد.

حتی اگر نوع پوست بدن شما چرب یا نرمال باشد، ممکن است نواحی زبری مانند اطراف آرنج یا زانو باعث آزردگی‌تان شود. این خشکی‌های موضعی نیز با استفاده از لوسیون پوست بعد از حمام یا قبل از خواب می‌توانند به تدریج بهبود پیدا کنند. با استفاده منظم از انواع لوسیون‌های آبرسان می‌توانید خشکی پوست را کاهش داده و آن را مانند بقیه بدن صاف و ابریشمی کنید.

با پینه‌ها خداحافظی کنید

اگر مدل نشستن شما طوری است که قوزک و زانوی‌ پای‌تان پینه بسته یا این مسئله پوستی را ارث برده‌اید، با لوسیون درمانی با این پینه‌ها خداحافظی کنید. استفاده مرتب از لوسیون بدن و مرطوب‌کننده، می‌تواند این نواحی را انعطاف‌پذیر کرده و به شما کمک کند تا پوست مرده را راحت‌تر از بین ببرید.

به خودتان کمک کنید تا آرام شوید

حتی اگر پوست شما خوش فرم است و نیازی به مرطوب شدن با لوسیون ندارید، ماساژ بدن را با لوسیون معطر روی دستان امتحان کنید. حتی می‌توانید لوسیونی استفاده کنید که در حین ماساژ گرم می‌شود و احساس خوشایندی را در شما ایجاد می‌کند. احساس نرمی ملایم روی پوست شما که با حرکات ماساژ محکم و ثابت می‌چرخد، می‌تواند استرس را از بین ببرد، درد را کاهش دهد و با تقویت «اندورفین» احساس خوبی را در شما ایجاد کند.

بهترین زمان مصرف لوسیون بدن چه زمانی است؟

این ماده مغذی، خوشبو و مهربان با پوست نیز باید در درست‌ترین زمان مصرف شود تا بهترین تاثیر را روی پوست بگذارد. بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن، درست پس از حمام و قبل از خشک شدن رطوبت روی پوست است. زمانی که پوست گرم است و رطوبت پس از حمام را در خود دارد؛ همین گرما و رطوبت کمک می‌کند تا پوست، برای جذب حداکثری لوسیون آماده باشد.

باید هر روز از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

مرطوب نگه داشتن پوست، مشکلات آن را کاهش می‌دهد اما استفاده افراطی از لوسیون ممکن است در بدن برخی افراد که پوست بسیار چرب دارند باعث بروز آکنه شود. اما به صورت کلی، استفاده درست از لوسیون می‌تواند علاوه بر تامین رطوبت پوست، باعث کاهش لکه‌های آن نیز بشود.

استفاده از لوسیون

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب از بین بردن سیاهی و بوی بد زیر بغل با روش‌های خانگی را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…