هزینه زندگی ابدی چقدر است؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی در این دنیا بر این باور هستند که با توسعه علم و فناوری می‌توانند پس از مرگ بار دیگر به زندگی برگردند!
زندگی پس از مرگ

همین ایده باعث شده است تا بنیاد تداوم بخشیدن به طول عمر الکور که اغلب با نام الکور (Alcor) شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۲ تاسیس شود. یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی، معاف از مالیات فدرال که در اسکاتسدیل، آریزونا، ایالات متحده مستقر است. راز زندگی پس از مرگ را در مجله دلتا بخوانید.

راز زندگی پس از مرگ چیست؟

الکور انجماد اجساد و مغزهای انسان‌ها را در نیتروژن مایع پس از مرگ قانونی آن‌ها فراهم می‌آورد، با امید به احیا و بازگرداندن‌شان به سلامت کامل؛ البته در صورت توسعه فناوری جدید در آینده. با این حال در جامعه علمی، به این جریان با شک و تردید دیده می‌شود و رویکرد آن به‌عنوان حیله‌گری و شبه‌علم شناخته شده است. این موسسه اکنون ۱۳۹۳ عضو دارد، از جمله ۲۰۰ نفر که مرده‌اند و اجساد آن‌ها تحت فرآیندهای سرمازیستی قرار گرفته است. اکثر اعضای الکور از طریق بیمه‌نامه‌های عمر که از الکور به عنوان ذینفع نام می‌برند، حمایت مالی سرمازیستی را تامین می‌کنند.

راز زندگی پس از مرگ چیست؟

چک کردن مداوم حال افراد منجمد شده

اعضایی که ثبت‌نام کرده‌اند از دستبندهای هشدار پزشکی استفاده می‌کنند که به بیمارستان‌ها و پزشکان اطلاع می‌دهد تا در صورت اضطرار به الکور اطلاع دهند. در مورد فردی که نزدیک به مرگ است، الکور می‌تواند تیمی را برای آماده‌باش بفرستد.

در برخی از ایالت‌ها، اعضا می‌توانند گواهی‌هایی مبنی بر رد کالبد شکافی را امضا کنند. بریدگی اندام‌های بدن (به ویژه مغز) و رگ‌های خونی مورد نیاز برای کالبد شکافی، حفظ بدن، به ویژه مغز، بدون آسیب یا پرفیوژن بدن با گلیسرول را دشوار می‌کند.

چک کردن مداوم حال افراد منجمد شده

چه موقع فرآیند منجمد سازی شروع می‌شود؟

روش نگهداری بهینه کمتر از یک ساعت پس از مرگ آغاز می‌شود. اعضا می‌توانند مشخص کنند که آیا مایلند الکور برای حفظ آن‌ها تلاش کند، حتی اگر کالبد شکافی اتفاق بیفتد یا اینکه اگر کالبد شکافی امید چندانی به حفظ کالبد آن‌ها را نداشته باشد، می‌خواهند دفن یا سوزانده شوند.

در موارد با آماده‌باش از راه دور، به محض اعلام مرگ قانونی بیمار، پشتیبانی قلبی ریوی آغاز می‌شود. برخی از بیماران قادر به دریافت فوری حمایت قلبی ریوی نبودند اما بدن آن‌ها تا حد امکان حفظ شده است. الکور شبکه‌ای از امدادگران در سراسر کشور و ۷ جراح مستقر در مناطق مختلف دارد که به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت هستند.

چطور زنده بمانیم؟

هزینه زندگی ابدی چقدر است؟

برای انجماد کامل بدن، ۲۰۰ هزار دلار هزینه نیاز است اما برای مغز این رقم به ۸۰ هزار دلار کاهش می‌یابد. اجساد در دمای منفی ۱۳۵ درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شوند.

هزینه زندگی ابدی چقدر است؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا پتوی سنگین بر کیفیت خواب تاثیر دارد؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۰۵ ب٫ظ

    یعنی چی مثلا وقتی روح از بدن خارج بشه که طرف دوباره نمیتونه زنده بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…