هرگز مبلمان را در این قسمت خانه نگذارید!

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین مکان برای قرار دادن مبل در خانه  با توجه به نوع مبل و شکل و ابعاد خانه متفاوت است. بایستی در ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که از اتاق نشیمن خود چگونه استفاده می‌کنید.
قرارگیری مبلمان کنار رادیاتور

محل نصب رادیاتور تاثیر بسیاری در جلوگیری از هدررفت انرژی دارد و می‌تواند درجه حرارت مطلوبی برای یک خانه رقم بزند. قبل از رواج پنجره‌های دوجداره تاکید می‌شد که بهترین مکان نصب پره‌های رادیاتور زیر پنجره‌ها است تا گرمای ناشی از آن، سرمای وارد شده از طریق پنجره‌ها را کاهش داده و هوای سرد وارد خانه نشود. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی قرارگیری مبلمان کنار رادیاتور می‌پردازیم.

قرارگیری مبلمان کنار رادیاتور

در خانه‌ها و مکان‌های بسته‌ای که از پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود و درواقع جلوی ورود هوای سرد گرفته شده، می‌توان رادیاتورها را در دیگر نقاط هم نصب کرد، ولی باز هم شرایط و اما و اگرهایی دارد. برای اینکه دکور خانه خود را زیبا کنید به مطلب این کار آشپزخانه شما را گران و لوکس می‌کند سر بزنید.

قرارگیری مبلمان کنار رادیاتور

مبلمان را جلوی رادیاتور قرار ندهید

رادیاتورها باید دور از وسایل بزرگی مانند مبلمان نصب شوند تا هوای گرم در یک‌جا حبس نشود. به‌‌عنوان مثال اگر در پشت یک مبل یا کاناپه بزرگ رادیاتور قرار داشته باشد هم از گردش مطلوب هوای گرم جلوگیری می‌شود و هم به مرور زمان مبل از بین می‌رود. همچنین رادیاتورها را نباید پشت پرده‌های ضخیم و بلند قرار داد این کار نیز جلوی گردش هوای گرم را خواهد گرفت و انرژی هدر می‌رود. همچنین بهتر است رادیاتورها را پشت درهای ورودی نصب نکنید، ‌با این کار هنگام باز شدن در، هوای گرم از اتاق خارج می‌شود.

بهترین مکان قرار گیری مبلمان در نشیمن

در زمان چیدمان مبل در نشیمن دقت داشته باشید که ابتدا از مبل بزرگ‌تر شروع کنید و محل قرار گیری آن را تعیین کنید و سپس مبل‌های تکی را متناسب با محیط و نقطه کانونی در اطراف آن شروع به چیدن نمایید. بهتر است مبل‌ها را به دیوار نچسبانید.
برای سهولت گفتگو و ارتباط بین افراد، صندلی‌هایی که رو به روی هم قرار می‌گیرند نباید بیشتر از ۲.۵ متر با یکدیگر فاصله داشته باشند. در صورتی که اتاق‌ شما متراژ کمی دارد و کوچک است از قرار دادن همه اجزای مبلمان‌ جلوی دیوارها خودداری کنید.

قرارگیری مبلمان کنار رادیاتور

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کار آشپزخانه شما را گران و لوکس می‌کند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…