رپورتاژ آگهی

سفر به کویر، سفر به دل طبیعت

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سفر به کویر سفری خارق‌‌العاده و غیرقابل باور است. به همین خاطر همه ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی به کویرهای ایران سفر می‌کنند.
سفر به کویر

سفر به کویر، سفر به بی‌حد‌ومرزترین جای دنیاست. جایی که مرز آسمان و زمین به هم می‌رسند. درست همان جایی که متوجه می‌شویم در این دنیا و کجای خلقت هستیم. درست در مرکز ایران می‌توانیم شاهد حضور مناطق کویری متعدد باشیم. بیشتر مساحت ایران را کویر شکل داده است. به همین خاطر هم کویرگردی در ایران می‌تواند بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جذابیت سفر به کویر آشنا کنیم.

دنیای بی‌حدومرز را تجربه کنید

تجربه دنیای بی‌حد‌ومرز یکی از زیباترین جاذبه‌های کویر به حساب می‌آید. زمانی که در کویر حضور دارید، تا چشم کار می‌کند فقط شن و ماسه می‌بینید و انگار می‌توان دید که در انتهای دوردست، آسمان به زمین پیوند داده شده است. این حس عجیب‌ترین حسی خواهد بود که می‌توانید تجربه کنید. ناگهان خودتان را میان جایی می‌بینید که هیچ دیواری ندارد. نه درختی است و نه کوهی که جلوی چشمتان را بگیرد. تا فاصله چند کیلومتر دورتر را هم می‌توانید با چشم غیرمسلح ببینید. این حس را فقط در کویر می‌توان تجربه کرد.

آفرودبازی در کویر

آفرود به معنای رانندگی در مناطق صعب‌والعبور و طبیعی است. یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که گردشگران را جذب کویر می‌کند، آفرودسواری خواهد بود. در کویر همراه با ماشین‌های شاسی بلند و ۴ چرخ همانند پاترول، لندکروز و امثال آن، از روی رمل‌های شنی بالا و پایین می‌روند. همان طور که گفتیم در کویر هیچ حدومرزی وجود ندارد. پس لازم نیست نگران کوهستان و درختان باشید. پس می‌توانید با حداکثر سرعت در کویر رانندگی کنید و از حضور در این منطقه عجیب نهایت لذت را ببرید. در تور کویر مصر آفرودسواری بسیار رایج است. آفرود را می‌توان همراه با موتور سیکلت و همچنین موتورهای ۴چرخ نیز تجربه کرد. توجه داشته باشید که رانندگی در این مناطق برخلاف چیزی که تصور می‌کنید اصلا کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد. به همین خاطر معمولا رانندگان حرفه‌ای، مسافران را سوار ماشین می‌کنند و به ازای یک دور گردش و آفرودسواری، مبلغی را دریافت می‌کنند.

پیاده‌روی با پای برهنه روی شن‌های داغ کویری

یکی از عجیب‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید در کویر داشته باشید، پیاده‌روی با پای برهنه روی شن‌های داغ کویری است. شن‌های نرم کویر را می‌توانید به این شکل با پوست و گوشت خود احساس کنید. جالب اینجاست که سطح شن از زیر آن گرم‌تر است. به همین خاطر در صورتی که پای شما کمی بسوزد، می‌توانید پای خود را به زیر شن ببرید تا کمی خنک‌ شود و این اعجاز کویر خواهد بود! پیاده‌روی کویری را باید همراه گروه‌های گردشگری انجام دهید. چون کویر بسیار بزرگ است و امکان گم شدن در آن وجود دارد.

تور طبیعت گردی

شب‌نشینی و رصد ستارگان

در کویر هیچ منبع نوری مزاحم یا همان آلودگی نوری وجود ندارد. همچنین هوای آن بسیار پاک است و خبری از آلودگی هوا نیست. این موضوع را در تور کرمان می‌توانید به وضوح مشاهده کنید. وقتی که به کویر می‌روید، هنگام شب ستارگان به عیادت شما می‌آیند. ستارگان آنقدر نزدیک می‌شوند که دلتان می‌خواهد دست خود را دراز کنید و یکی از آن‌ها را در مشت بگیرید. در طول شب، حتی امکان تشخیص انواع صورت‌های فلکی در کویر نیز وجود دارد. شب‌های کویر را هیچ کجای دنیا ندارد. وقتی که سر خود را بالا بگیرید، شاید دچار توهم شوید و احساس کنید که در فضا حضور دارید! آسمان در نزدیک‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و تجربه‌ای خواهید داشت که در عمرتان یک بار اتفاق می‌افتد.

شب‌نشینی در تورهای کویرگردی جذاب‌ترین بخش را شکل می‌دهد. کسانی که یک روزه به شهر خود باز می‌گردند، اصل زیبایی کویر را از دست می‌دهند. در شب دیگر خبری از سوزش گرمای خورشید نیست. همه جا خنک می‌شود. اکوسیستم زندگی را آغاز می‌کند. شاید چند حیوان را در طول شب بتوانید ببینید. در اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانید یک آتش روشن کنید، دور آن بنشینید و آواز بخوانید. شب کویر روی دیگر این سکه ارزشمند است. سکوت همه جا حاکم می‌شود. صدای باد در گوشتان می‌پیچد. دیگر عرق نمی‌کنید و می‌توانید به شکلی دیگر از کویر لذت ببرید.

زیست‌بوم عجیب کویری

وقتی که وارد کویر می‌شوید و دمای هوا را می‌بینید و تصور می‌کنید که بارش باران در آن رخ نمی‌دهد، شاید با خودتان بگویید که محال است موجود زنده‌ای در کویر حضور داشته باشد. این در حالی است که کویر زیست‌بوم بسیار خاصی دارد. حتی برخی گونه‌های گیاهی نیز در کویر حضور دارند و غذای برخی حیوانات دیگر می‌شوند. این موضوع بسیار عجیب است.در کویر اکوسیستم بسیار خاصی وجود دارد که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

شترسواری در کویر

خب همان طور که می‌دانید، شتر تنها حیوانی است که در شرایط سخت کویر به‌راحتی زندگی می‌کند. در تورهای کویری می‌توانید مردم محلی را ببینید که شترهای خود را به گردشگران کرایه می‌دهند. شترسواری یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در کویر داشته باشید و بدون خستگی از بابت پیاده‌روی، از جاهای خاص کویر سر در بیاورید. هزینه شتر سواری بسیار ارزان است و می‌توانید عکس‌های یادگاری بسیار زیبایی را از سفرتان به کویر بگیرید.

تور کویرگردی

کلام آخر

خب دوستان عزیز، با هم دیدیم که کویر یک سرزمین عجایب است. جایی که می‌توانید خاص‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین سفر خودتان را تجربه کنید. از شما دعوت می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع تور طبیعت گردی و کویر گردی به سایت آرند تور مراجعه نمایید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ق٫ظ

    مورد علاقه مندی ام بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۱۲ ق٫ظ

    واقعا عالی بود،ممنون از اطلاعاتتون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۷ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…