گذر از تالاب به دریا، روی پل چوبی کیاشهر

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این پل را تنها برای جذب گردشگران تاسیس کرده‌‌اند. پل چوبی از بین تالاب بوجاق رد می‌شود و وقتی روی پل بایستید می‌توانید زیبایی‌های تالاب را مشاهده کنید.
پل چوبی کیاشهر

یکی از جاذبه‌های گردشگری که در ۱۷ کیلومتری شهر آستانه اشرفیه قرار دارد پل چوبی کیاشهر است. این پل در شمال ایران واقع شده و جذابیت زیادی دارد. فاصله بندر کیاشهر تا شهر رشت ۵۰ کیلومتر است. پل کیاشهر از بین تالاب بین‌المللی بوجاق رد‌ می‌شود. طول این پل حدود ۷۵۰ متر است و برای پیاده‌روی کوتاه‌مدت مناسب است. همچنین عرض این پل دو و نیم متر است. با مجله دلتا همراه باشید.

تاریخچه پل چوبی شهر کیاشهر

تالاب بوجاق به عنوان مهم‌ترین تالاب کشور ایران شناخته‌ می‌‌شود. در واقع تالاب بوجاق یکی از بهترین تالاب‌هایی است که توانسته به عنوان تالاب بین‌المللی ایران شناخته شود. وسعت تالاب بوجاق زیاد است و طبق بررسی‌هایی که انجام شده وسعت آن را ۳ هزار هکتار تخمین زده‌اند.

تالاب انزلی

بهترین زمان بازدید

استان گیلان به عنوان یکی از استان‌های چهارفصل شناخته‌ می‌شود. شما در هر فصلی‌ می‌توانید از زیبایی این استان لذت ببرید. تماشا کردن مناظر تالاب برای بسیاری از افراد جذاب است. بنابراین باید در فصل‌هایی که بارش زیادی وجود ندارد به این بندر مراجعه نمایید تا زیبایی‌های تالاب را مشاهده کنید.

پل چوبی کیاشهر

امکانات رفاهی اطراف پل چوبی

امکانات رفاهی که اطراف پل چوبی کیاشهر وجود دارد متفاوت است. در انتهای مسیر این پل، به ساحل دریای خزر‌ می‌رسید. نزدیک ساحل به راحتی‌ می‌توانید هر یک از امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی را دریافت نمایید. در کنار خط ساحلی رستوران، کافه، سرویس بهداشتی، آلاچیق و … وجود دارند.

تفریحات پل چوبی کیاشهر

یکی از بهترین تفریحات، لذت بردن از مناظر تالاب است. وجود پل چوبی این امکان را به شما‌ می‌دهد که روی تالاب بایستید و از زیبایی منطقه لذت ببرید. با ایستادن روی تالاب احساس‌ می‌کنید که در میان تالاب قرار گرفته‌اید. آلاچیق و قایق خانوادگی به عنوان بهترین امکانات پل چوبی هستند.

پارک کودک یکی دیگر از تفریحات پل چوبی کیاشهر است. بازارچه‌های صنایع‌ دستی کیاشهر را به عنوان یکی دیگر از امکانات تفریحی آنجا می‌شناسند. از موتورسواری در این مکان هم غافل نشوید. پیست موتور سواری در نزدیکی پل قرار گرفته است.

امکانات تفریحی

مکان‌های دیدنی اطراف بندر کیاشهر

پل خشتی نیاکو، پارک جنگلی کیاشهر، ساحل عسگرآباد، تالاب امیرکلایه، بازار محلی ماهی‌فروش‌ها و … از جمله دیدنی‌های اطراف بندر هستند. پل‌های چوبی چمخاله، پل‌های چوبی مرداب انزلی، تالاب امیر کلایه و … از دیگر پل‌هایی هستند که به عنوان پل‌های معروف کشور ایران شناخته‌ می‌شوند. برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ایران، مطلب دره‌ای شگفت‌انگیز در نیشابور را بخوانید.

پل چوبی کیاشهر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، سفید چاه، گورستانی که سنگ‌های آن حرف می‌زنند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ق٫ظ

    با سلایق شخصی ام مربوط بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

      خوشحالیم که براتون مفید بوده🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…