با زنان لجباز چگونه برخورد کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگی با یک فرد لجباز ممکن است سخت باشد، اما وقتی شما یاد گرفتید چگونه با او رفتار کنید، دیگر زندگی به کام‌تان شیرین می‌شود.
روش های برخورد با زنان لجباز

یکی از ویژگی‌های منفی و مخربی که برخی از افراد دارند، لجبازی است. این افراد با لجباز بودن، نه تنها به خودشان آسیب می‌رسانند، بلکه ارتباطات‌شان نیز دچار مشکل می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به روش های برخورد با زنان لجباز می‌پردازیم.

روش های برخورد با زنان لجباز

در ادامه چندین توصیه برای کنار آمدن و برقراری ارتباط سالم با زنان لجباز، ارائه خواهیم داد.

درک کردن همسرتان از روش های برخورد با زنان لجباز

به دوران کودکی و گذشته او بنگرید تا دلیل و ریشه لجبازی‌اش را پیدا کنید. سعی کنید لجبازی‌اش را تحریک نکنید و در مقابل، خودتان هم لجبازی نکنید چون با این کار، نه تنها مشکلی حل نخواهد شد، بلکه اختلافات و مشکلات تشدید خواهند شد.

زمانی که عصبانی است، با او بحث نکنید

بحث و دعوا کردن با شخص لجباز در هنگام عصبانیت، کار درستی نیست، بلکه باعث می‌شود او بیشتر در مقابل حرف‌های شما و نظر درست، مقاومت کند و اشتباه خود را قبول نکند. در شرایطی که هر دو آرام هستید و شرایط صحبت کردن را دارید، او را دعوت کنید تا به حرف‌های شما گوش کند و بعد با هم صحبت کنید.

روش های برخورد با زنان لجباز

بی‌احترامی نکردن از روش های برخورد با زنان لجباز

هرگز در ارتباط با فرد لجباز، به او بی‌احترامی و توهین نکنید و انگشت اتهام به سمت او نگیرید. از استفاده کردن از جملاتی مثل تو این کار رو کردی یا تو اینطوری هستی خودداری کنید. برای اینکه شادی بیشتری در زندگی خود داشته باشید به مطلب افراد خوشحال این رازها را به شما نمی‌گویند سر بزنید.

با جمله‌بندی درست صحبت کنید

به جای مخاطب قرار دادن و تهمت زدن به او در هنگام بحث کردن، با جمله‌بندی درست صحبت کنید. به‌عنوان مثال اگر او تاکید می‌کند که حرف خودش درست است و به حرف‌هایتان گوش نمی‌دهد، می‌توانید به این صورت او را دعوت به گوش کردن به حرف‌های خودتان بکنید. به او بگویید: من ناراحت میشم وقتی به حرف‌هام گوش نمیدی. به نظرم بهتره هر دومون همیشه به حرف‌های همدیگه گوش کنیم تا بهتر همدیگه رو درک کنیم.

روش های برخورد با زنان لجباز

پیشنهاد مطالعه: مطلب این حرف‌ها را هرگز به مردان نگویید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۰۵ ق٫ظ

    خوب ولی ناکافی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…