دره‌ای شگفت‌انگیز در نیشابور

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استان خراسان‌رضوی یکی از استان‌های پرجاذبه ایران است که زیبایی‌های فراوانی در دل خود دارد. یکی از زیبایی‌های این استان دره هفت غار است که در دامنه کوه‌های بینالود قرار دارد.

دره هفت غار در نیشابور قرار دارد و به‌ منزله هفت وادی یا هفت تنگه است. منطقه‌ای که هفت غار در آن واقع شده است، در فصل گرم سال، دارای آب‌وهوایی معتدل، با صبحگاهی بسیار دلنشین و روح‌افزا است و با شرایط ‌آب‌وهوایی و مناظر طبیعی از ییلاق‌های اصلی و جاذبه‌های گردشگری نیشابور به شمار می‌آید. این دره به دلیل فرسایشی بودن و شیب تند آن هرساله پس از بارش شکل جدیدی به خود‌ می‌گیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی در آن ایجاد می‌شود. از ویژگی‌های بارز این دره، می‌توان به رنگ سرخ خاک اشاره کرد که باعث رنگ‌آمیزی و جلوه‌های خاص شده است. با دلتامگ همراه باشید.

نحوه بازدید

برای بازدید از تمام قسمت‌های دره با توجه به آمادگی بدنی، باید بین ۲ تا ۳ ساعت وقت بگذارید. وجود درختان سرسبز و عبور رودخانه از کنار آن‌ها به همراه چشم‌اندازهای سرخ اطراف، منظره‌ای بی‌بدیل را خلق کرده که چشم‌ها از تماشای آن سیر نمی‌شوند. همان‌طور که در حال گذر از هفت تنگه هستید چشمه‌ها و رودخانه‌های زیادی می‌بینید که این طبیعت‌گردی را برایتان لذت‌بخش‌تر‌ می‌کند. در واقع در این منطقه غاری وجود ندارد اما به قدری کوه‌ها به هم نزدیک هستند که درست مثل یک غار چند متری بوده و به سختی می‌توان از آن عبور کرد.

مطلب پیشنهادی:  ریمل خشک خود را مثل روز اول کنید

هفت تنگه

آبشارهای دیدنی دره هفت غار در نیشابور

این دره به دلیل فرسایشی بودن و شیب تند آن هرسال پس از بارش شکل جدیدی به خود‌ می‌گیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی در آن پدید‌ می‌آید. برای رسیدن به چشمه باید از مسیرهای رودخانه و آبشار عبور کنیم که گاهی ارتفاع در آن زیاد بوده و کمک لازم است.

‌آب‌وهوای خوب و همین‌طور چشم‌اندازهای خیره‌کننده، دره هفت غار را به یکی از مهم‌ترین ییلاق‌های نیشابور تبدیل کرده است. این منطقه در هر فصلی از سال زیبایی و جذابیت‌های خاص خود را دارد. در فصل بهار به خاطر بارش‌های بسیار و آب شدن برف‌ها رودخانه پرآب‌تر از همیشه است و جوش و خروش زیادی دارد.

آبشار نیشابور

کوهنوردی

افراد زیادی در قالب تیم‌های کوهنوردی به خصوص در روزهای تعطیل راهی این منطقه‌ می‌شوند و از چشم‌اندازها و طبیعت آن لذت‌ می‌برند. این دره زیبا هر آنچه که از یک طبیعت‌گردی مفرح و لذت‌بخش انتظار دارید را به شما‌ می‌بخشد و محیطی آرامش‌بخش و زیبا را به شما هدیه‌ می‌دهد.

دره هفت غار در نیشابور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تهیه آب آلبالو خانگی به روش بازاری

آب آلبالو یکی از نوشیدنی‌های بسیار ساده ولی خوشمزه است که‌ می‌توانید در فصل تابستان با رسی…