این کار آشپزخانه شما را لوکس می‌کند

5
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با استفاده از اصول دکوراسیون صورت گیرد.

یک آشپزخانه مدرن و جدید با یک طراحی اصولی و حرفه‌ای می‌تواند ارزش خانه شما را بالاتر ببرد. در این مطلب از دلتا به بیان اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه می‌پردازیم.

اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

آشپزخانه مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توانیم آشپزخانه مدرن داشته باشیم؟ چیدمان آشپزخانه مدرن باید چگونه باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

استاندارد طراحی آشپزخانه مدرن

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در طراحی و بازسازی خانه و آشپزخانه‌ها، مشخص کردن فضاهای کاری است. سه بخش مهم کاری در آشپزخانه، محل پخت و پز (اجاق گاز)، یخچال و سینک ظرفشویی است. محل قرارگیری این سه بخش باید با توجه به مسیر رفت و آمد و فعالیت راحت، تعیین شود.

اگر خطوطی فرضی بین این سه قسمت رسم کنیم، یک مثلث به‌دست می‌آید که به آن مثلث کاری می‌گویند. بهترین طول هر ضلع مثلث باید بین ۱.۵ تا ۲.۷ متر باشد. فاصله بین این بخش‌های کاری نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد.

کاشی بین کابینتی از اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه یکی از بخش‌هایی که در هر آشپزخانه مدرن، خیلی به چشم می‌آید، کاشی بین کابینتی است. کاشی‌های آشپزخانه مدرن باید طرح و رنگ‌های مناسب این سبک را داشته باشند. مدل‌های جدید کاشی بین کابینتی، کاشی طرح سنتی،کاشی استیل یا آلومینیومی، کاشی شیشه‌ای، کاشی ترکیب شیشه و استیل و کاشی مات هستند. برای انتخاب رنگ کاشی بین کابینتی در آشپزخانه مدرن، از رنگی هماهنگ یا مکمل رنگ‌های آشپزخانه کمک بگیرید. رنگ‌های جدید کابینت برای یک آشپزخانه مدرن و شیک، طوسی روشن و تیره، سفید، چوبی روشن، سبز پاستلی و آبی ناوی هستند.

پنتری از اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

یکی از امکانات خوب که می‌توان در همه آشپزخانه‌های بزرگ اضافه کرد، بخش ذخیره‌سازی مواد غذایی یا پنتری است. این بخش مانند یک انباری کوچک در آشپزخانه عمل می‌کند. شما می‌توانید خریدهای کلی خود اعم از برنج، ماکارونی، حبوبات و غیره را در این بخش نگهداری کنید. پنتری، فضایی کوچک است و با قفسه‌هایی طبقه‌بندی شده طراحی می‌شود.

طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه مدرن، با در و صفحاتی ساده و بدون تزیینات طراحی می‌شود. کابینت‌های مدرن بدون دستگیره یا با دستگیره‌های ساده و بدون نقش هستند. کابینت آشپزخانه مدرن، تاج و ستون ندارد و رنگ‌های طلایی یا برنز معمولا در این کابینت استفاده نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا ماانسان‌ها فرازمینی هستیم؟

نورپردازی و لوستر آشپزخانه

یک آشپزخانه مدرن می‌تواند فقط با یک لوستر یا چند هالوژن سقفی نورپردازی شود. ولی مدل‌های جدید مانند نورپردازی خطی با لاین‌های نوری هم گزینه‌ای جذاب است. چراغ‌های سقفی ریلی هم یکی دیگر از دسته چراغ‌های زیبا و مخصوص یک آشپزخانه مدرن است. علاوه بر این‌ها می‌توان از شلنگ‌ها یا نورهای خطی به‌صورت نور مخفی، زیر یا پایین کابینت‌ها هم استفاده کرد.

اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

کاشی بین کابینتی از اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

یکی از بخش‌هایی که در هر آشپزخانه مدرن، خیلی به چشم می‌آید، کاشی بین کابینتی است. کاشی‌های آشپزخانه مدرن باید طرح و رنگ‌های مناسب این سبک را داشته باشند. مدل‌های جدید کاشی بین کابینتی، کاشی طرح سنتی،کاشی استیل یا آلومینیومی، کاشی شیشه‌ای، کاشی ترکیب شیشه و استیل و کاشی مات هستند.

برای انتخاب رنگ کاشی بین کابینتی در آشپزخانه مدرن، از رنگی هماهنگ یا مکمل رنگ‌های آشپزخانه کمک بگیرید. رنگ‌های جدید کابینت برای یک آشپزخانه مدرن و شیک، طوسی روشن و تیره، سفید، قهوه‌ای روشن، سبز پاستلی و آبی ناوی هستند.

کفپوش مناسب آشپزخانه

برای بازسازی کف آشپزخانه مدرن، می‌توانید کفپوش پی وی سی تایلی را روی کف قبلی نصب کنید. این کفپوش شبیه لمینیت و به صورت پشت چسب‌دار است. این تایل‌های پی وی سی در کنار هم مانند قطعات لمینیت چسبانده می‌شوند. کفپوش پی وی سی روی سرامیک، سنگ یا لمینیت که سطح صافی داشته باشد، قابل اجرا است.

کفپوش مناسب آشپزخانه

 

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 مهر 1401 در 0:34 ق.ظ

    👌👌👌

    پاسخ

  2. ناشناس

    24 مهر 1401 در 1:45 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      24 مهر 1401 در 8:45 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    26 مهر 1401 در 8:50 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      26 مهر 1401 در 9:37 ق.ظ

      ممنون از حضورتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

نقاطی از زمین که جاذبه در آن‌ها وجود ندارد!

قانون جاذبه بر کره زمین حاکم است که قرن‌ها پیش به دست آیزاک نیوتون کشف شد. اما مکان‌های اس…