ماسک کینوا از پیری شما جلوگیری می‌کند

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کینوا نوعی سوپرفود است که فواید متنوعی برای سلامتی بدن دارد. این ماده‌ غذایی یکی از معروف‌ترین غلات به شمار می‌رود.
فواید کینوا برای پوست و مو

کینوا بدون گلوتن است و زمانی که پخته شود، ترکیب آن بسیار شبیه به گندم یا برنج می‌شود. کینوا یکی از بهترین منابع پروتئین به شمار می‌رود و تمام اسید آمینه‌‌های ضروری را دارد. علاوه بر این حاوی مقدار خوبی فیبر و مواد معدنی است. کینوا در انواع مختلف وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم به آرد کینوا، کینوا‌ی سیاه، کینوای سفید و کینوای قرمز اشاره کنیم. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع فواید کینوا برای پوست و مو می‌پردازیم.

فواید کینوا برای پوست و مو

 سلامت پوست را بهبود می‌بخشد

کینوا غنی از ویتامین‌های B است که از طریق کاهش ذخایر ملانین تیره در پوست به درمان لکه‌های پیری و سایر مشکلات مربوط به رنگدانه‌ پوست کمک می‌کنند. ویتامین B12 موجود در کینوا با سایر ویتامین‌های B واکنش نشان می‌دهد. از این طریق به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. کینوا همچنین حاوی بازدارنده‌های تیروزیناز است که آنزیم‌هایی هستند که رنگدانه و مشکلات مرتبط با آن را کاهش می‌دهند. ویتامین B3 موجود در کینوا در درمان آکنه و جوش اثرگذار است. این دانه‌ها، قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه را تسکین می‌دهند.

کینوا حاوی ویتامین A است که در به تأخیر انداختن فرآیند پیری عالی عمل می‌کند. این نوع ویتامین خطوط ظریف را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود پوستتان جوان به نظر برسد. ریبوفلاون یا ویتامین B2 موجود در کینوا قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این جوش را هم درمان می‌کند، چون می‌تواند به کاهش تولید سبوم (چربی) کمک کند. کینوا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند که تقریبا همیشه مسئول پیری زودرس پوست به شمار می‌روند. می‌توانید برای به تأخیر انداختن علائم پیری پوست با کینوا یک ماسک صورت درست کنید.

برای این کار یک چهارم فنجان کینوا را در شیر سویا بپزید و آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس کینوای پخته شده را به همراه سه قاشق چای‌خوری ماست، دو عدد زرده‌ تخم‌مرغ و دو قطره روغن اسانسی میموزا در مخلوط‌کن بریزید و مواد را چند پالس بزنید. ترکیب به دست آمده را به‌عنوان ماسک روی صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورت و گردنتان را با آب ولرم بشویید. بعد از استفاده از این ماسک پوستتان نرم و درخشان خواهد شد. کینوا حاوی پروتئین طبیعی و خواص ضدپیری است و از طریق بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، آسیب‌دیدگی پوست در اثر نورخورشید را ترمیم می‌کند.

معجزه کینوا برای پوست و مو

فولیکول‌های مو را مستحکم می‌کند

مستحکم کردن فولیکول‌های مو از خواص کینوا برای مو به شمار می‌رود. پروتئین هیدرولیز شده‌ استخراج شده از کینوا به‌عنوان یک پوشش ملایم و طبیعی عمل می‌کند که فولیکول‌های مو را از داخل تغذیه کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند. از پروتئین خارج شده از این دانه‌ها برای تولید محصولات باکیفیت مو استفاده می‌شود. ترکیبات هومکتانت (جاذب رطوبت) موجود در کینوا کف سر را هیدراته و تغذیه می‌کنند و آن را نرم نگه می‌دارند. هومکتانت‌ها یک پوشش نامرئی روی مو تشکیل می‌دهند. از مو در برابر محرک‌های محیطی از جمله آلودگی و گردوغبار محافظت می‌کنند. ویتامین E شکنندگی مو را از طریق متعادل کردن تولید چربی در کف سر کاهش می‌دهد.

به درمان شوره کمک می‌کند

کینوا حاوی مواد معدنی مهم از جمله کلسیم، آهن و فسفر است. رطوبت را در کف سر حفظ کرده و شوره را از موها دور می‌کنند. برای بهره بردن از خواص کینوا آن را له کنید و روی موها و کف سر خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را طبق روال عادی بشویید.

فواید کینوا برای مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب موس صورت معجزه آرایش را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…