با دخالت مادر شوهر در تربیت فرزند چه کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جمله معروفی را ممکن است همه مادرها از مادرشوهران یا حتی مادرهای خود شنیده باشند این است که بچه عزیزه، اما تربیتش از خودش عزیزتره.
دخالت مادرشوهر در تربیت فرزند

یکی از مشکلاتی که ممکن است بین مادرشوهر و عروس در بدو ورود یک نوزاد بروز کند، مسئله تربیت نوزاد است. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی دخالت مادرشوهر در تربیت فرزند می‌پردازیم.

دخالت مادرشوهر در تربیت فرزند

در ادامه برای رهایی از این دخالت‌ها و داشتن رفتاری مناسب با مادرشوهر نکاتی را متذکر می‌شویم.

جلوگیری از دخالت دیگران در تربیت فرزند

بهتر است هریک از شما والدین، در مقام فرزندی، از مادر یا پدر خود درخواست کنید که دخالت نکنند. به‌عنوان مثال وقتی شما به‌عنوان پسر از مادر خود می‌خواهید که لطفا در مقابل گریه و جیغ زدن پویا ظرف شکلات را به او ندهید که بخورد، رنجش حاصل نمی‌شود. اما در مقابل اگر در نقش یک داماد، به مادر خانم خود بگویید، هم خودتان شرمنده می‌شوید که به جای تشکر، درخواست بیشتری دارید و هم او به دل می‌گیرد. بنابراین بهتر است قبل از ایجاد دلخوری خودتان نکات لازم را به مادر و پدرتان گوشزد کنید.

دخالت مادرشوهر در تربیت فرزند

در خوب بودن نیت آن‌ها شک نکنید

اختلاف نظر بین مادر شوهر و مادر کودک زمانی رخ می‌دهد که هرکدام از آن‌ها فکر می‌کنند که حق با اوست و قطعا هیچ کدام قصد آسیب زدن به فرزند یا نوه‌شان را ندارند و در این میان نیت هر مادرشوهری خیر است.

تنها مشکل موجود اختلاف نسل‌ها است. پس بهتر است مادر کودک سعی کند مادر شوهر خود را خوب درک کرده و به خوبی نیت آن‌ها شکی نکنید. خیلی حساسیت نشان ندهید و سعی کنید رفتارهای خودتان را با خانواده شوهر بهتر کنید.

مادرشوهر خود را همراه خود نزد متخصص کودک ببرید.

زمانی که برای مراجعه به پزشک متخصص کودک مراجعه می‌کنید سعی کنید مادر بزرگ فرزندتان را همراه خود ببرید. هنگامی که پزشک مسائلی را در مورد کودک در مقابل هر دوی شما متذکر می‌شود قطعا مادرشوهرتان نرم‌تر می‌شود. ممکن است با پزشک بحث و تبادل نظر کند و متخصص مربوطه بتواند او را متقاعد کند. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب چرا مردان سالگرد ازدواج را فراموش می‌کنند؟ سر بزنید.

نجنگیدن با مادرشوهر از روش های برخورد با دخالت مادرشوهر در تربیت فرزند

هرگاه در تربیت فرزندتان با مادرشوهر به اختلاف نظر رسیدید، فکر جنگ و لجبازی کردن را از سر بیرون کنید چون شرایط بدتر شده و فضای بسیاری بدی بین شما ایجاد خواهد شد و قطعا آرامش خانواده را به هم خواهد زد.

بحث و گفتگو آزاد با خویشاوندان خود را بدون متهم کردن یا بد حرف زدن انجام دهید و دلایل خود را ارائه دهید، مخصوصا اگر آن‌ها پشت هنجارهای سنتی ایستاده‌اند.

اجازه دهید مادرشوهر به شما کمک کند

مادرشوهر را از کودک‌تان دریغ نکنید. این دو به یکدیگر کاملا نیاز دارند. اجازه دهید در کارهایی مانند ماساژ، حمام بردن، خواباندن کودک و غیره مشارکت کنند.

این کار به آن‌ها کمک می‌کند که ارزشمند و مفید باشند و از شما بیشتر احساس قدردانی می‌کنند. با توجه به اینکه آن‌ها در مراقبت از فرزندان شما دخالت می‌کنند، ارتباطشان با فرزند شما افزایش می‌یابد و  نوزاد شما از عشق بیش از حد لذت می‌برد.

دخالت مادرشوهر در تربیت فرزند

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…